2021-04-11, 10:00
Medlem
Daikokus avatar
Tittade på galleriet med hennes bilder - hon är riktigt snygg med fina sillisar, kanske lite mager.
Eftersom hon verkar vara villig att ha sex med vem som helst (Lambertz är kanske inte vem som helst, men ni förstår vad jag menar) för att göra sig en hacka, så kunde hon väl ha prostituerat sig istället. Då hade hon sluppit allt strul med rättegångar o annat skit.
OT - för övrigt verkar beteendet att knulla runt för att vinna förmåner vara allmänt vedertaget i metoo-kretsar, när kvinnorna sedan inte får de förmåner de förväntat sig - då vänds knullet till att bli en våldtäkt.
Citera
2021-04-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daikoku
Tittade på galleriet med hennes bilder - hon är riktigt snygg med fina sillisar, kanske lite mager.
Eftersom hon verkar vara villig att ha sex med vem som helst (Lambertz är kanske inte vem som helst, men ni förstår vad jag menar) för att göra sig en hacka, så kunde hon väl ha prostituerat sig istället. Då hade hon sluppit allt strul med rättegångar o annat skit.
OT - för övrigt verkar beteendet att knulla runt för att vinna förmåner vara allmänt vedertaget i metoo-kretsar, när kvinnorna sedan inte får de förmåner de förväntat sig - då vänds knullet till att bli en våldtäkt.

Jag har en teori. Hon har kanske varit utsatt en gång och inte kunnat anmäla detta och då gått på krigsstigen mot alla män och speciellt sådana med någon form av maktposition. Alternativt att hon anser sig ha blivit lurad i ett förhållande.
Citera
2021-04-11, 10:15
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastpose
Jag har en teori. Hon har kanske varit utsatt en gång och inte kunnat anmäla detta och då gått på krigsstigen mot alla män och speciellt sådana med någon form av maktposition. Alternativt att hon anser sig ha blivit lurad i ett förhållande.
Om man följt både denna och Lambertz-tråden med diverse utvikningar så får man en bild av att hon är listig, borderline och manipulativ (hennes f.d. make stödjer den beskrivningen) - och det var hon redan innan våldtäktsanmälningarna.
Så kanske har hon helt enkelt kommit fram till att anmälningar innebär färre knull och mer pengar från försäkring och den som har oturen att bli dömd.
Men, det är en spekulation - din teori kan stämma tillvissa delar också
Senast redigerad av Daikoku 2021-04-11 kl. 10:39.
Citera
2021-04-11, 10:55
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Jag har en teori. Hon har kanske varit utsatt en gång och inte kunnat anmäla detta och då gått på krigsstigen mot alla män och speciellt sådana med någon form av maktposition.
En kvinnlig variant av Soran således.
Citera
2021-04-11, 19:57
Medlem
Citat:
Om man följt både denna och Lambertz-tråden med diverse utvikningar så får man en bild av att hon är listig, borderline och manipulativ (hennes f.d. make stödjer den beskrivningen) - och det var hon redan innan våldtäktsanmälningarna.
Så kanske har hon helt enkelt kommit fram till att anmälningar innebär färre knull och mer pengar från försäkring och den som har oturen att bli dömd.
Men, det är en spekulation - din teori kan stämma tillvissa delar också

Ja nej. Det var nog en förhastade teori. Men jävligt svårt att förstå hur någon kan vara så empatilös. Jag kan bara relatera genom mitt ex som påstår massa saker om mig och det tror jag hon gör för att hon känner sig sårad på något sätt.
Citera
2021-04-11, 20:09
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ja nej. Det var nog en förhastade teori. Men jävligt svårt att förstå hur någon kan vara så empatilös. Jag kan bara relatera genom mitt ex som påstår massa saker om mig och det tror jag hon gör för att hon känner sig sårad på något sätt.

Har inte riktigt fått klart för mig när hon startade med sina våldtäktsanmälningar, men kan det ha varit i samband med metoo, och att hon fick en idé därifrån.
Men som du säger - relaterat till ditt ex - kvinnor kan använda det som ett sätt att hämnas, jävlas eller utpressning. Man använder gärna de verktyg som står till buds och som innebär minst risk för den egna personen - att ljuga ihop en historia är ganska ofarligt ända tills man lägger ut den på facebook. Till o med falska anmälningar om våldtäkt är ofarliga för en kvinna om hon inte tar tillbaka allt och erkänner att hon ljugit.
Citera
2021-04-11, 20:21
Medlem
Så jävla tragiskt med människor som ljuger om sådana här saker så att den tilltalade får sitt liv förstört... ett rättsystem som inte är säkert för i synnerhet män ( men finns även kvinnliga ex dock mer sällsynt)

Sen att man inte döms i domstol så kvarstår pöbeln bla som finns här på FB

Jag skäms att vara svensk!
Citera
2021-04-11, 20:30
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pacta
Så jävla tragiskt med människor som ljuger om sådana här saker så att den tilltalade får sitt liv förstört... ett rättsystem som inte är säkert för i synnerhet män ( men finns även kvinnliga ex dock mer sällsynt)

Sen att man inte döms i domstol så kvarstår pöbeln bla som finns här på FB

Jag skäms att vara svensk!

Lägg av.

Slampan har försökt flera ggr att bluffa sig till med våldtäktsanklagelser.
Citera
2021-04-12, 08:07
Medlem
Citat:
Har inte riktigt fått klart för mig när hon startade med sina våldtäktsanmälningar, men kan det ha varit i samband med metoo, och att hon fick en idé därifrån.
Men som du säger - relaterat till ditt ex - kvinnor kan använda det som ett sätt att hämnas, jävlas eller utpressning. Man använder gärna de verktyg som står till buds och som innebär minst risk för den egna personen - att ljuga ihop en historia är ganska ofarligt ända tills man lägger ut den på facebook. Till o med falska anmälningar om våldtäkt är ofarliga för en kvinna om hon inte tar tillbaka allt och erkänner att hon ljugit.
Anmälan om påstådd våldtäkt gjordes innan MeToo.
Anmälan gällande våldtäkt är upprättad via Polisens kontaktcentrum 2017-09-25 kl. 20:25.
Brottstid i anmälan är 2017-09-24 kl. 02:30 till 2017-09-24 kl. 11 :00.
Anmälan är gjord av en av de andra målsägarna.
FUP s.85

Wiki MeToo
Following the exposure of the widespread sexual-abuse allegations against Harvey Weinstein in early October 2017,[7][8] the movement began to spread virally as a hashtag on social media.[6][9][10] On October 15, 2017,
https://en.wikipedia.org/wiki/Me_Too_movement

Spridandet av förtalet gjordes i början av MeToo år 2017, enligt EA.

Från FUP:en, EA, sid 4 (6)
Facebook 2018-12-07.
[]
För exakt ett år sedan publicerades de här artiklarna, som handlar om en sen septemberkväll
[]
Ändå gick det inte att döma denna djupt störda, misogyna och depraverade individ, men jag kan i alla fall försöka varna.
[]
Sedan händelsen i artikeln polisanmäldes har dussintals andra vågat dela med sig av hur samma person våldfört sig på dem, och ett tiotal sägs ha anmält.
FUP:en - https://www.docdroid.net/ffPyrqM/sthlm-tr-b-4666-19-fup-maskad-pdf
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-12 kl. 08:19.
Citera
2021-04-12, 10:14
Medlem
Jo, fast:

"In 2015 The New York Times reported that Weinstein was questioned by police "after a 22-year-old woman accused him of touching her inappropriately."[89]"

https://en.wikipedia.org/wiki/Me_Too_movement#2015

Metoo hade ju inte en fast startdatum, även om det kanske inte kallades metoo innan. rörelsen bakom ökade ju efterhand. Med rätta i många fall. Bara ofta som det är själviska idioter som ska utnyttja saker för egen vinning.
Senast redigerad av adyring 2021-04-12 kl. 10:17.
Citera
2021-04-12, 19:17
Medlem
Här kommer aktbild 55 och 56 i förtalsmålet.

Aktbild 55 visar hur den MGM:s offentliga försvarare Petra Kumlin meddelar rätten om att rättsutlåtandet från Göran Lambertz återkallas, då det "inte längre kan anses trovärdigt och opartiskt".

(Notera att detta gjordes först den 29 mars.)

https://docdro.id/0VFglD8

Aktbild 56 är en "Skrivelse från Göran Lambertz" där han meddelar att han ändrat sig angånde sitt tidigare rättsutlåtande avseende "avsnitt 5", då han skrev:
Citat:
Jag anser mig ha anledning att utgå från att försvaret kommer kunna visa att de uppgifter som hon [MGM, min anm.] lämnade om målsäganden var sanna.

Lambertz avslutar med att punktera att han fortfarande står fast vid de "rent juridiska delarna" i rättsutlåtandet.

https://docdro.id/6F5VzlW
Citera
2021-04-12, 21:54
Medlem
Daikokus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Här kommer aktbild 55 och 56 i förtalsmålet.

Aktbild 55 visar hur den MGM:s offentliga försvarare Petra Kumlin meddelar rätten om att rättsutlåtandet från Göran Lambertz återkallas, då det "inte längre kan anses trovärdigt och opartiskt".

(Notera att detta gjordes först den 29 mars.)

https://docdro.id/0VFglD8

Aktbild 56 är en "Skrivelse från Göran Lambertz" där han meddelar att han ändrat sig angånde sitt tidigare rättsutlåtande avseende "avsnitt 5", då han skrev:

Lambertz avslutar med att punktera att han fortfarande står fast vid de "rent juridiska delarna" i rättsutlåtandet.

https://docdro.id/6F5VzlW

Vad stod det i hans första utlåtande (det som återkallades)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in