2021-04-12, 09:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Ibland undrar man om polisen ska lägga resurser på när kriminella tar ut kriminella är det inte bättre att låta dom skjuta varandra först sen gripa?

Instämmer. Utvisa därefter alla överlevande samt deras klaner.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Ja men då måste det ju vara livstid också, inte 12 år och automatiskt ute efter 6.

Det finns väl veterinärer som har jouröppet? Det borde vara billigare att behandla gangsterapor där istället. Kastrering och chipmärkning ingår.

Bättre att de får anlita sjukvård i sina egna hemländer istället, men annars håller jag med dig.
Citera
2021-04-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Hur påverkar hänsynslösheten och alliansera makten?
Vem är högst, BMC eller gängen?
Hotas HA nu när BMC har en massa gäng-alianser?

Kan tyvärr inte svara på det.
Citera
2021-04-12, 15:01
Medlem
Väldigt förvånad över att se Rob*n L*nders namn bland de häktade. Någon som vet hur han hamnat i denna soppa? En vanlig svensk knegarkille ursprungligen från samma område som Carl Rizk dessutom.
Citera
2021-04-12, 15:10
Medlem
fup?
Citera
2021-04-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Ok så Evy är så farlig att hans motståndare var så väldigt rädda att det förberedda att skjuta han och några till? De som är rädda brukar inte planera något sånt här.

Du tycker inte att det låter lite löjligt?

Rädda är ett subjektivt ord. Med tillräckligt valium och kokain är ingen "rädd" . Alltså att mörda någon är just väldigt riskfult för det kan leda till långa fängelsestraff samt tar det mycket kapital med stulna bilar vapen och i det är fallet betalning till torpederna. En sån grej gör man ju mot någon som man själv ser som ett hot eller någon som minskar ens egna vinst inom den kriminella världen . Bråk om knaykförsäjlning osv . Förstår inte din logik riktigt. Om jag levde i den kriminella världen och var riktigt rädd att en person skulle vilja skada mig rejält till om med vilja mörda mig, då skulle jag försöka se till att mörda han först eller ge upp inom den kriminella världen och sticka iväg. Det är väll rätt så logiskt.

Kolla på vårberg FUP, den personen det gänget vill mörda och jagar är ju en person som visat sig ha ett stort våldskapital och skadad personer inom Vårberg gänget.
Citera
2021-04-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Rädda är ett subjektivt ord. Med tillräckligt valium och kokain är ingen "rädd" . Alltså att mörda någon är just väldigt riskfult för det kan leda till långa fängelsestraff samt tar det mycket kapital med stulna bilar vapen och i det är fallet betalning till torpederna. En sån grej gör man ju mot någon som man själv ser som ett hot eller någon som minskar ens egna vinst inom den kriminella världen . Bråk om knaykförsäjlning osv . Förstår inte din logik riktigt. Om jag levde i den kriminella världen och var riktigt rädd att en person skulle vilja skada mig rejält till om med vilja mörda mig, då skulle jag försöka se till att mörda han först eller ge upp inom den kriminella världen och sticka iväg. Det är väll rätt så logiskt.

Kolla på vårberg FUP, den personen det gänget vill mörda och jagar är ju en person som visat sig ha ett stort våldskapital och skadad personer inom Vårberg gänget.
vilken klick tillhör MGM?
Citera
2021-04-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
vilken klick tillhör MGM?

Vad menar du? Evy? Bredäng/Bandidos. Dom som vårberg ville mörda glömde jag namnet på. Men han har sin bas i västerås nu

Dom som beställde torpederna kanske var Östberga? Dom har ju krigat med varandra i ett decenium snart.. Jesus . Kanske blir some i U.S.A där områden bråkar med varandra i genarationer, vilket jag kan tycka va lite konstigt för Östberga känns inte som ett så stort område med många man kan rekrytera. Hur kommer man ens till Östberga? Är väll bara via någon buss.
Senast redigerad av kolingen321 2021-04-12 kl. 17:03.
Citera
2021-04-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Vad menar du? Evy? Bredäng/Bandidos. Dom som vårberg ville mörda glömde jag namnet på. Men han har sin bas i västerås nu

Dom som beställde torpederna kanske var Östberga? Dom har ju krigat med varandra i ett decenium snart.. Jesus . Kanske blir some i U.S.A där områden bråkar med varandra i genarationer, vilket jag kan tycka va lite konstigt för Östberga känns inte som ett så stort område med många man kan rekrytera. Hur kommer man ens till Östberga? Är väll bara via någon buss.
nej jag menade h*nok och dom andra som sitter häktade för förberedelse till mordet
Citera
2021-04-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
nej jag menade h*nok och dom andra som sitter häktade för förberedelse till mordet

Ett nätverk i Sätra om jag förstod fup rätt.
Citera
2021-04-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Vilken fup va det om när vårberg ville döda en kille? Kan du länka?
Citera
2021-04-12, 21:32
Medlem
Biggedys avatar
Skulle inte folk kunna ta samhällssnacket ang. invandrare i någon tråd i integration och invandring så kan vi diskutera brottsfallet här?
Blir så jävla tradigt att bläddra runt och läsa en massa jävla offtopic. Sorry för min ton, men jag börjar bli less.

Detta fallet handlar mest troligtvis om tortyrmordet i Spanien. Jag hade kunnat skriva en sammanfattning men dom som har hängt i tråden ang mordet på Simon Mellin vet.

Ber moderatorerna att rensa upp här inne.
Citera
2021-04-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Kan du länka fupen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in