2021-04-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Det är väll östbera. Evy vilken leeeegend asså. Allt hyfs han har haft för sig och sin profilbild på facebook får mig alltid att le. Han håller ett champange glass lite feminmt och ler. Sen ser man allt hyfs han haft för sig. Plus när han konfrontera grabbarna ifrån Vårberg som man kan läsa i FUP om vårberg

missade det i vårberg FUPen! I vilken del förekom Evy!?
Citera
2021-04-11, 20:17
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Aa det är klart
Men annars så tycker jag dom går skjuta varandra hur dom vill

En genomsnittlig skjutning kostar 266 00kr.

Blir personen väldigt skadad och blir invalid för livet, förstås många många miljoner...
Förutom att den vården den skjutna får, kan innebära att någon annan inte får vård och dör, särskild nu när vården är mer överansträngd än till och med vanligtvis.

Så nja, tycker inte att de ska tillåtas skjuta varandra ens om det sker på avstånd från barnkalas.
Citera
2021-04-11, 21:18
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ibland undrar man om polisen ska lägga resurser på när kriminella tar ut kriminella är det inte bättre att låta dom skjuta varandra först sen gripa?

Nu var väl risken att det skulle bli en tragedi av ett barnkalas....
Citera
2021-04-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitetip
https://www.expressen.se/nyheter/krim/mordkommando-skulle-sla-till-mot-bandidos-barnkalas/
Premiumartikel..
Polisen fortsatte spaningen mot mannen och kunde avbryta ett pågående angrepp mot Bandidosmannen (E*y Nki*a) v, w och (Ahmed ”Mano*o” Mohamm*d) l, e i samband med ett barnkalas i Sätra i södra Stockholm. Bl a så beslagtogs en kalasjnikov och en handgranat.

Åklagaren hävdar att det har starka kopplingar till tortyrmordet i Spanien där E*y satt häktad ett tag.
Spännande ärende som många andra avslöjat delvis av EncroChat.
Tortyrmordet "Satt häktad för ett tag"
El Carl Rizk fortfarande sitter häktad för allZigenarbuset man plågade ihjäl men, Carl Rizk är själv halvzigenare själv 50/50 zigge/egyptsier.
Sen vart kommer kopplingen mordet på Farsta " lugna gatan," Turken Sinan Dagli möjligen in i denna härva
Carl Rizk & Sinan Dagli kände varan båda från Farsta.
Senast redigerad av Tomatji 2021-04-11 kl. 21:45.
Citera
2021-04-11, 21:54
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Tanken med självsanering är bra men det minskar inte kriminaliteten, det koncentrerar och stärker makten hos överlevande kriminella.

Livstids fängelse för organiserad brottslighet ska vi ha.
Ja men då måste det ju vara livstid också, inte 12 år och automatiskt ute efter 6.
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
En genomsnittlig skjutning kostar 266 00kr.

Blir personen väldigt skadad och blir invalid för livet, förstås många många miljoner...
Förutom att den vården den skjutna får, kan innebära att någon annan inte får vård och dör, särskild nu när vården är mer överansträngd än till och med vanligtvis.

Så nja, tycker inte att de ska tillåtas skjuta varandra ens om det sker på avstånd från barnkalas.
Det finns väl veterinärer som har jouröppet? Det borde vara billigare att behandla gangsterapor där istället. Kastrering och chipmärkning ingår.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2021-04-11 kl. 21:56.
Citera
2021-04-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Ja men då måste det ju vara livstid också, inte 12 år och automatiskt ute efter 6.

Det finns väl veterinärer som har jouröppet? Det borde vara billigare att behandla gangsterapor där istället. Kastrering och chipmärkning ingår.

Din cykelkedja har hoppat Ubbe.
Citera
2021-04-11, 23:14
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ibland undrar man om polisen ska lägga resurser på när kriminella tar ut kriminella är det inte bättre att låta dom skjuta varandra först sen gripa?

Då eskalerar det bara. Det blir krig. Jag önskade polisen kunde gå in och skjuta dem.
Citera
2021-04-11, 23:20
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Karate-Shawn alltså(?) Jag kan inte säga att jag är jätteförvånad över hans "yrkesval", han framstod redan då som ett fullblodspsycho. Men han blir troligen inte så långlivad får man hoppas....
Jag kommer ihåg den där händelsen på Kungsgatan. Som jag minns det var det dock judo han höll på med?
Citera
2021-04-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Det är klart du har rätt...
Det är klart dom prioriterar att utreda händelser som drabbar barn,civila,tjänsetemän och läkare framför dessa gänguppgörelse.Men,det mest tragiska är att polisen lägger alla resurser på att jaga trimmade mopeder och jaga torskar i stället för att "röja upp" i den undre världen..men,det är väl bekvämare så...

Jag har faktiskt inte sett en trafikpolis på år och dag.

En brottskategori som flest fälls för, och som har ökat snabbt i antal lagförde, är drogbrott.
Se https://sv.wikipedia.org/wiki/Brottslighet_i_Sverige . Det verkar polisen prioritera. Gänguppgörelser och sprängningar finansieras av knarkbrott, så det är logiskt.
Citera
2021-04-12, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Vi kanske tänker på respekt på olika sätt. Men dom man planerar att döda är ju människor man känner som starka hot mot sig själv i den kriminella världen. Andra brukar man bara ge ordentligt stryk o sätta press på dom.
Ok så Evy är så farlig att hans motståndare var så väldigt rädda att det förberedda att skjuta han och några till? De som är rädda brukar inte planera något sånt här.

Du tycker inte att det låter lite löjligt?
Citera
2021-04-12, 09:33
Medlem
Biggedys avatar
https://docdro.id/L5n4WRc

Dagboksblad
Citera
2021-04-12, 09:46
Medlem
Citat:

Kanske, om de hade ihjäl varandra så att det bara var begravningen som kostade. För det kommer ju att behöva betalas av sociala antar jag.

Men om de bara skadskjuter varandra, vilket de ofta gör för att de skjuter som krattor, så kostar det ofantliga summor. Ca 250 000 per skottskadad i vårdkostnader enligt beräkningar av Karolinska i Stockholm.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/skjutningarnas-prislapp-266-000-per-patient

För att inte tala om vad det sedan kostar att ta hand om de som blir handikappade. Ca 75 mille!!! Per person! Enligt nationalekonomen Ingvar Nilsson vid Institutet för socialekologisk ekonomi.

https://www.mitti.se/nyheter/sa-mycket-kostar-en-skjutning-for-samhallet/lmrku!4993035/

Men om man hade sluppit ta hand om dem och de skadade så hade det ju varit en bra idé att låta dem rensa ut bland leden på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in