2021-04-09, 15:46
  #13945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomas5547
Dagens tips?


Catena Media
Citera
2021-04-09, 19:16
  #13946
Medlem
Porrconny74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Coinbase DPO

Coinbase kör en DPO 14 april och börsnoteras på Nasdaq nån gång under den dagen.

Deras inkomst för 2020 var 1,1 miljarder dollar (jmfr 482 miljoner dollar 2019. Deras inkomst Q1 2021? Förbluffande 1,8 miljarder Vinst för 2020 är 322 miljoner. Företaget gör massvis vinst, och Q1 2021 är större än hela 2020.

Under 2020 använde dom ca 4% för sales och marketing, men de förväntas öka det och spendera 12-15% på sales och marketing. Så dom gör galet mycket pengar och dom har inga planer på att sakta ner.

Detta lär resultera i att aktiepriset kommer slå i taket ($800-$1200), så en split efter DPO som sänker priset är väl att förvänta sig. Eller? Intressant företag hur som helst som gör galet mycket pengar, ska bli intressant att se hur andra cryptoaktier reagerar till detta. Kan 2021 vara året där cryptoaktier är den stora hypen? Siffrorna från Coinbase antyder det.
Den kan man inte köpa på Avanza eller?
Citera
2021-04-10, 02:11
  #13947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrconny74
Den kan man inte köpa på Avanza eller?
Aktien direktnoteras så det ska bara vara att köpa dem 14:e

https://www.realtid.se/kryptoborsen-coinbase-direktnoteras-i-usa
Citera
2021-04-11, 12:25
  #13948
Medlem
Coinbase DPO
Värt att köpa direkt vid släppet eller vänta till första dippen?
Citera
2021-04-12, 09:54
  #13949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av houddoe
Polymer Factory

Morgonens vinsthemtagningar verkar vara ganska klara nu.

https://www.affarsvarlden.se/ipo-guiden/bolag/polymer-factory

https://www.youtube.com/watch?v=aP2uAjeAisw
Citera
2021-04-12, 10:07
  #13950
Medlem
Archelon översåld! kommer att rusa idag känns det som!
Citera
2021-04-12, 10:53
  #13951
Medlem
Archelon och mantex, tacka mig senare
Citera
2021-04-12, 11:09
  #13952
Medlem
Hedera Group har som målsättning att omsätta 1 miljard kronor under 2023.. Det innebär ett börsvärde 1000% från dagens kurs..


Skynda ta plats innan de är försent.. HEDERA drar utan tvekan snart likt WESC och alla andra bolag.

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/625617/hedera-group
Citera
2021-04-12, 11:44
  #13953
Medlem
MrBabyBoys avatar
Era tankar kring PEAB?
Citera
2021-04-12, 11:46
  #13954
Medlem
Polymer Factory går som tåget.

Om Polymer Factory: https://www.polymerfactory.com/

OBS: Detta är inte en köprekommendation.
Citera
2021-04-12, 13:37
  #13955
Medlem
mackelitooos avatar
Fick höra idag av ena anhörig som är högt uppsatt att DLaboratory förväntar sig ett bud i närtid. Skulle kunna vara ett bra köp om detta kommer närmsta veckorna.. Oturligt har redan teckning gått ut dock.
Citera
2021-04-12, 19:14
  #13956
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Era tankar kring PEAB?
Gillar som fan, men lite för dyrt att fylla på just nu.
Lägg den på bevakningslistan och köp när VD Jesper köper. Han vet vad han pysslar med.

Eller vänta tills blaskan kör en smutskastningsartikel med nån gammal skåpmat om en felasfalterad cykelväg där en kondomdräkt kom i 70 knyck och skadade lilla sig pga korrupta sossesyrianer som nästlat sig in i verksamheten för sju år sedan och redan sparkats.
__________________
Senast redigerad av bajssprutan 2021-04-12 kl. 19:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in