Såja lelle skogsmulle ta det lugnt. Av det du skriver visar att du är 5 år, har en IQ=badboll, tagit för mycket ryssfemmor och hela ansiktet fullt av finnar, har en liten kuk och två russin till testiklar. Det var inte ultralöpare du skulle jämföra med utan en dopad nolla på gymmet och gymnast. Din mamma måste vara ledsen som fick fel på avkomman.
Det är du som tror att det finns olika sorters muskler, en del till och med fulla av luft. Bara för att dörrvakterna som ber dig gå hem när du varje helg raglar fram till dörren har stora skrämmande muskler behöver du inte smutsa ner tråden mer med dina komplex.
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Det är innehållet i musklerna som är det viktiga. Stora muskler med enbart luft i är bara för syns skull, typ iq-måsdörrvakter och andra dopade idioter. Ingen styrka, ingen ork ingen hjärna.
Det är du som tror att det finns olika sorters muskler, en del till och med fulla av luft. Bara för att dörrvakterna som ber dig gå hem när du varje helg raglar fram till dörren har stora skrämmande muskler behöver du inte smutsa ner tråden mer med dina komplex.
Tror gör man i kyrkan. Du kan inte motbevisa mina påståenden för jag har rätt! Du kan inte argumentera för du har ingen IQ och komplexen står du för jävligt tydligt själv.
Du har gått på bluffen som alla smala tröstar sig med. En bodybuilder är starkare än en gymnast. Det finns inte olika sorters muskler, bara olika storlekar. Uthållighet är något helt annat, det kallas även kondition. En ultralöpare har bättre kondition än både gymnasten och bodybuildern.
Så nu kan du låta mamma trösta dig för att du varken har muskler eller kondition.
Wanker har sannerligen gett alla spinkiga loosers ett ansikte.
Lol uthållighet är inte kondition. Du har förvisso rätt att det inte finns olika typer av muskler(förutom hjärta, glätta och skelettmuskler) i kroppen, men allt handlar inte om muskeltyp. Hört talas om isometriska kontraktioner? Det innebär bland annat att kvinnor generellt är bättre på att hålla sin egen vikt i statiska övningar än män. Detta varierar också mellan män sins emellan. Så att en gymnast kan vara starkare än en bodybuilder kan mycket väl vara sant, men det går inte säga generellt.
Jättemycket när det kommer till musklers styrka handlar inte bara om musklernas storlek utan dess koppling till nervsystemet. Även fiberkoncentration spelar in. Det är därför chimpanser är mycket starkare än människor trots att de är små som fan.
Wrenkler visar att han har styrka speciellt i reptävlingen.
Senast redigerad av twoeggs 2021-04-12 kl. 09:33.
- Wrenkler och Alex återigen viktiga nycklar i lag Nords dominans. Hade lag Nord tvingats till några öråd hade de inte varit där de är nu. I dagens tävling med Ludde och Johanna på Alex och Wrenklers plats hade de inte ens tagit tre flaggor. (Om det inte fanns anpassade inställningar på repet idag förstås, utifrån deltagarnas vikt)
- återigen en tävling där lag Syd saknar Hayes vikt och styrka.
- antagligen fejkar inte Joanna men hon kommer att få välbehövliga energitillskott på sjukhuset.
- Sophia är helt insnöad på att allt Wrenkler och Alex gör är fel. Wrenkler kan inte hålla reda på hens hår mitt under brinnande tävling. Dessutom är det knappast Wrenklers fel att rekylen drar omkull dem när resten av laget släpper. Upp och hoppa bara. Vad var grejen med att böla liksom när övriga tycker det är en bra idé att hon tävlar före Ludde? Hon anses starkare (och Ludde klurigare). Sophia kritiserar Alex för att bestämma hur hon är. Hon har förstås issues med det av förståeliga skäl men här förklarade Alex sitt resonemang. Håller du inte med? Fine, kom med ett bättre förslag då. Johanna hade i alla fall självinsikten att knipa igen istället för att kräva att få tävla istället för Alex 🤣
Hoppas inte på sammanslagning egentligen. Istället att lag Nord måste till öråd och ovissheten över hur många tävlingar till sammanslagningen gör att istället Ankki ryker. Men sannolikt resonerar de att Alex och Wrenkler är tillräckligt med buffer och jag kan även tänka mig att vissa i lag Nord gärna förlorar en tävling för att bli av med PM och Alex. De är lika mycket deras motståndare som lag Syd
Lag Nord vann återigen välförtjänt! Men Tova-Sophia uppträder verkligen som en patetisk mobbare. Så otroligt elak och dryg hon är emot Alex och Wrenkler. Det är ju för fan de två som bär upp hela lag Nord just nu. Fixar fisk, hugger ved, vinner tävlingar osv. När hon väl får förtroendet att tävla så börjar hon böla. Snälla rösta ut denna meningslösa människa.
Riktigt stolpskott är hon. Har mage att gnälla på en annan medspelare som råkar kliva på hennes hår. Vem fan sätter inte upp sitt hår i en tävling som denna? Tydligen viktigare att "se bra ut". Sen saknar hon helt självinsikt. Gnäller på Wrenkler att han har dålig kroppskontroll, själv snubblar hon och ligger mest på marken under hela tävlingens gång.
Har inte kollat alla avsnitt men varför var det så viktigt att få ut Viktoria? I mina ögon så var hon en av dom man kände sympatier för.
Enkelt. Eftersom lag Syd är i minoritet betyder det att oftast alla medlemmar måste tävla i laget medan lag Nord fick ställa över folk.
Viktoria har dels hamnat i en del konflikter och dels inte varit den vassaste på kluriga tävlingar. Iofs har det varit hela lag Syds akilleshäl. De behöll henne istället för Hayes, något som jag anser var en felbedömning. Nån måste ju åka och det var rätt naturligt att lagets val hamnade på henne.
Jag hade lite svårt för henne men det är också lite hur programmet väljer att framställa henne. Pluspoäng för att hon verkligen gick in med hull och hår i tävlingarna och inte bangade för att käka myror och andra kryp. Åt sina sniglar utan att klaga nämnvärt. Olivia ”skämtade” lite om hur gröten skulle vara godare med kanel och socker och Joanna ”håll käften och ät” lämnade själv en bit blodpudding.
Den biten kanske kan ha varit en avgörande skillnad i dagens tävling?
Har inte kollat alla avsnitt men varför var det så viktigt att få ut Viktoria? I mina ögon så var hon en av dom man kände sympatier för.
Relevant fråga, slogs av den tanken igår. Eftersom laget ändå inte vinner några tävlingar så hade man lika väl kunnat börja göra sig av med potentiella hot, men jag förstår om man inte är så sugen på att bara ge upp och acceptera att fortsätta bli förnedrade.
Sen kan det ju handla om personkemi (man får överlag en rätt dålig bild över hur gruppen egentligen fungerar, vilka som klickar osv när man får se så lite).