2021-04-11, 20:28
Medlem
HK1997s avatar
Är en påg på 25 år. Har kört några hundår med hårda studier och hårt arbete följt efter ännu hårdare sparande. Reser en del i tjänst för att jaga traktamente, milersättning och allt vad det nu må vara. Beroende på hur man räknar är jag redan miljonär i tillgångar. Har egen bostad, tillgångar på börsen med mera.

Givetvis har inget kommit gratis. Pengarna har kommit till ett pris. Har insett att jag absolut saknar ett socialt liv eller fritidsintressen. Har aldrig haft några vänner eller flickvän om det inte vore för hororna jag knullat. Förutsatt att jag inte jobbar är allt jag gör på helgen at förbereda matlådor inför kommande vecka.

Har insett att jag betalt ett dyrt pris för pengar. Vad som började med ett fuck-you-kapital där jag kan be folk att fara åt helvete oavsett inkomstbortfall har nu eskalerat till en besatthet av pengar. Har det bra ställt oavsett men girigheten övertar förnuftet.

Vill verkligen få uppleva närhet och uppskattning i livet av andra utanför jobbet men har absolut inget att erbjuda då jag saknar livsupplevelser.
Citera
2021-04-11, 20:31
Medlem
Fortsätt med ditt liv, knulla horor är bättre än att skaffa sig en sur jävla partner.
Citera
2021-04-11, 20:37
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Jobba ideellt och skänk bort pengar. De har ju nu varken värde eller tillför något.
Citera
2021-04-11, 20:38
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HK1997
Är en påg på 25 år. Har kört några hundår med hårda studier och hårt arbete följt efter ännu hårdare sparande. Reser en del i tjänst för att jaga traktamente, milersättning och allt vad det nu må vara. Beroende på hur man räknar är jag redan miljonär i tillgångar. Har egen bostad, tillgångar på börsen med mera.

Givetvis har inget kommit gratis. Pengarna har kommit till ett pris. Har insett att jag absolut saknar ett socialt liv eller fritidsintressen. Har aldrig haft några vänner eller flickvän om det inte vore för hororna jag knullat. Förutsatt att jag inte jobbar är allt jag gör på helgen at förbereda matlådor inför kommande vecka.

Har insett att jag betalt ett dyrt pris för pengar. Vad som började med ett fuck-you-kapital där jag kan be folk att fara åt helvete oavsett inkomstbortfall har nu eskalerat till en besatthet av pengar. Har det bra ställt oavsett men girigheten övertar förnuftet.

Vill verkligen få uppleva närhet och uppskattning i livet av andra utanför jobbet men har absolut inget att erbjuda då jag saknar livsupplevelser.

TS, du är i samma sits som de rikaste. Bill Gates med flera. Inga kompisar förutom likasinnade. Börja umgås med likasinnade.

Be folk dra åt helvete går utmärkt utan ha en miljon på banken.
Citera
2021-04-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HK1997

Mycket bra. Du börjar i rätt ände. Alltförmånga börjar i den andra änden där de inte har respekt för pengar.
Citera
2021-04-11, 20:46
Medlem
Vad sparar du pengarna till?

Du har ingen tjej, inga vänner och du har inga fritidsintressen.

Vad fan ska du göra med pengarna då? Vara själv för evigt och köpa horor medan du lägger pengarna på hög? Fy fan vad sorgligt.
Senast redigerad av CV90 2021-04-11 kl. 20:49.
Citera
2021-04-11, 20:52
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CV90
Vad sparar du pengarna till?

Du har ingen tjej, inga vänner och du har inga fritidsintressen.

Vad fan ska du göra med pengarna då? Vara själv för evigt och köpa horor medan du lägger pengarna på hög? Fy fan vad sorgligt.

Bra fråga!
Vad är det du sparar till?

Ha pengar att kunna göra allt med, men som du inte unnar dig att göra något med?
Citera
2021-04-11, 20:53
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
"Jobb" och "fritidsintressen", är Internationalisternas påhitt, för hålla den kollektivistiskt marinerade Flocken i Slaveri.

Du har själv med goda skälsegenskaper (jupp, stavas så, skälen är nyckeln) kommit längre än de flesta kugghjul i Maskinen™ ens vet om att de kan drömma om.

Uppgradera för sällhet egna själen, med väckt intresse för konst och kultur och håll livet ut långt längre avstånd än armlängds, till globalismen.

Skriv här om 10 år.
Citera
2021-04-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Bra fråga!
Vad är det du sparar till?

Ha pengar att kunna göra allt med, men som du inte unnar dig att göra något med?

Ja men vem fan skall du göra ”allt med”?. Själv?

Jag sparar för att kunna köpa ett större och finare boende på bättre adress. Jag sparar för att jag och tjejen skall kunna ha ett bättre liv i framtiden. Jag sparar för att ge mina framtida barn en trygg och bra uppväxt. Jag sparar för att kunna resa till härliga platser med familj och vänner. Jag sparar för att kanske kunna gå i pension tidigare så jag får mer tid till familjen istället för att heltidsjobba till 70.

Edit: ursäkta. Trodde du var TS. Men inlägget får stå kvar och förhoppningsvis ge TS en tankeställare.
Senast redigerad av CV90 2021-04-11 kl. 21:01.
Citera
2021-04-11, 21:01
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CV90
Ja men vem fan skall du göra ”allt med”?. Själv?

Jag sparar för att kunna köpa ett större och finare boende på bättre adress. Jag sparar för att jag och tjejen skall kunna ha ett bättre liv i framtiden. Jag sparar för att ge mina framtida barn en trygg och bra uppväxt. Jag sparar för att kunna resa till härliga platser med familj och vänner. Jag sparar för att kanske kunna gå i pension tidigare så jag får mer tid till familjen istället för att heltidsjobba till 70.

Precis!
Dumt att spara om man aldrig kan unna sig av avkastningen man lagt ner på saker.
Man kan lika gärna dö imorgon och då är pengarna värdelösa oavsett.
Citera
2021-04-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Precis!
Dumt att spara om man aldrig kan unna sig av avkastningen man lagt ner på saker.
Man kan lika gärna dö imorgon och då är pengarna värdelösa oavsett.

Ursäkta xposure, jag svarade dig och trodde du var TS, därav tonen.

Vi ser ut att vara hyggligt överens.
Citera
2021-04-11, 21:08
Medlem
Var det "hårda studier" till att bli elektriker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in