2021-04-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ändå lyckades ni ju inte bota blindhet? Dock gör vetenskapen mycket här och många kan se i dag pga vetenskap och medicin, inte pga Jesus eller Gud. Som inte har bidragit med någonting här.

Från ena till det andra. Jag tror du är här bara för att säga emot och tjafsa, sätta dit lite dumma kristna, eller hur? Du vill inte lära dig något.

Det som hände på Jesu tid var ett smakprov på vad som ska hända i framtiden:

"Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: »Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.« " (Upp 21:3-4 Bibel2000)
Citera
2021-04-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
För att du hade fel uppfattning men nu har blivit upplyst. Det är en förutsättning för evigt liv.
Vad baserar du denna uppfattningen på? En saga?
Citera
2021-04-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Från ena till det andra. Jag tror du är här bara för att säga emot och tjafsa, sätta dit lite dumma kristna, eller hur? Du vill inte lära dig något.

Det som hände på Jesu tid var ett smakprov på vad som ska hända i framtiden:

"Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: »Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.« " (Upp 21:3-4 Bibel2000)
Som sagt, jag ser det som en medborgerlig plikt att utbilda er som har gått vilse i sagornas och myternas värld.
Citera
2021-04-11, 21:39
Medlem
Citat:
Som sagt, jag ser det som en medborgerlig plikt att utbilda er som har gått vilse i sagornas och myternas värld.

Du gör ett dåligt jobb.
Citera
2021-04-11, 23:54
Medlem
Citat:
Du gör ett dåligt jobb.
Jag förstår att det är jättesvårt att släppa en religion som ni har blivit indoktrinerade in i sedan barnsben.
Det är ju hela er världsbild som hotas. Sakta men säkert tror jag ändå att viss information landar i era hjärnor. Men ni lär ju inte bli omvända över en natt. Ibland är det bra att sova på saken
Citera
2021-04-12, 03:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Jag förstår att det är jättesvårt att släppa en religion som ni har blivit indoktrinerade in i sedan barnsben.
Det är ju hela er världsbild som hotas. Sakta men säkert tror jag ändå att viss information landar i era hjärnor. Men ni lär ju inte bli omvända över en natt. Ibland är det bra att sova på saken
Jag hoppas du lyckas så ett frö av sanningstörst och frimodighet i deras hjärtan. De kan ha dolda talanger. Som borde komma fram i så fall!
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2021-04-12 kl. 03:49.
Citera
2021-04-12, 05:58
Medlem
Citat:

Du verkar ha jättesvårt att läsa vad man skriver, jag fick en ateistisk uppfostran sedan barnsben!
Citera
2021-04-12, 07:08
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Gud vandrade i trädgården:

"De hörde Herren Gud vandra i trädgården i den svala kvällsvinden. Då gömde sig mannen och kvinnan bland träden för Herren Gud. Men Herren Gud ropade på mannen: »Var är du?« Han svarade: »Jag hörde dig komma i trädgården och blev rädd, eftersom jag är naken, och så gömde jag mig.«" (1 Mose 3:8-10 Bibel2000)
Det kan ju var som dina påståenden att livet inte kan uppstå av naturliga processer. Det sp
Skrev bibeln trodde att herren gud vandrade i trädgården.

Citat:
Nej, men man kan se efterverkningarna av Gud, t.ex. när Moses delade röda havet, när Jesus och dom första kristna väckte upp döda och botade sjukdomar o.s.v.
Hur kan ”man” se det?

Citat:
Och när Gud "vandrade i trädgården", fast det var inte Gud själv eftersom ingen människa kan se Gud och leva, utan det var en ängel som representerade Gud, på samma sätt som när Gud pratade med Abraham så var det 3 änglar som materialiserat sig i mänskliga kroppar.
Det tror jag inte på.
Citera
2021-04-12, 07:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
"Ytterligare ett framsteg kom under 1980-talet med Günter Wächtershäusers teori om den så kallade "järnsvavel-världen". I sin modell lade han fram axiomet att en evolution av biokemiska reaktionsvägar var nödvändiga för att evolutionen skulle resultera i liv. "
https://sv.wikipedia.org/wiki/Livets_uppkomst#W%C3%A4chtersh%C3%A4user
I varje reaktionsväg kan det bara ha varit ett event som blev skillnaden mellan liv och icke liv.
Citera
2021-04-12, 07:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Riktigt så skrev jag inte. Men inte ens på exakt det påståendet skulle Rymdvarelsen ha svarat så om Rymdvarelsen menar att matematik och logik är vetenskapgrenar. Jag ser att Rymdvarelsen är svajig också gentemot ttsp.
En inkompetent debattör eller ljuger smått?
Matematik är ingen naturvetenskaplig gren, om det är det du menar.
Enligt Wikipedia är matematik en abstrakt och generell vetenskap om problemlösning och metodutveckling.
Citera
2021-04-12, 07:34
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej. Att registrera anspråk kräver inte det. Rymdvarelse spelar eller är dum, erbarmligt dum.
Vilket gör att anspråket blir lika meningslöst som ett påstående utan belägg.

Citat:
På denna planet skriver man Gud och Bibeln, Rymdis!
Språket utvecklas och förändras av de som använder det.
Citera
2021-04-12, 08:53
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Hur ska du ha det, 20 år eller 30 år eller något annat?
Det var ju du själv som påstod det.
Jag korrigerade mitt påstående baserat på vad du själv faktiskt skrev efter att ha tittat efter (eftersom du skrev att jag mindes fel).

Ljög du alltså och nu har glömt vad du själv ljög om eftersom du tydligen är osäker på om det verkligen var 30 år som du hade skrivit?

Eller vill du bara göra dig dum för att avleda diskussionen till något annat så du slipper svara med belägg?

(Du har ju fortfarande inte kommit med ett enda namn ...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in