Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Det behöver vi inte alls.
Och Herren sade: »Där hör ni vad en orättfärdig domare säger. Skulle då inte Gud låta sina utvalda få sin rätt, när de ropar till honom dag och natt? Skulle han låta dem vänta? Jag säger er: han skall snart nog låta dem få sin rätt. Men Människosonen, skall han finna någon tro här på jorden när han kommer?« Lika 18
Var och en som för mitt namns skull har lämnat hus eller bröder eller systrar eller far eller mor eller barn eller åkrar skall få hundrafalt igen och ärva evigt liv. Matt 19:29
Och Christopher Hitchens sade:
* “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”
* “To terrify children with the image of hell, to consider women an inferior creation—is that good for the world?”
* “The gods that we've made are exactly the gods you'd expect to be made by a species that's about half a chromosome away from being chimpanzee.”
* “The man who prays is the one who thinks that god has arranged matters all wrong, but who also thinks that he can instruct god how to put them right.”
* “Take the risk of thinking for yourself , much more happiness , truth, beauty, and wisdom will come to you that way ..”
Jag bär vittnesbörd. Och du äro en kättare @DindooNuffin om du förnekar Hitchens eviga visdom. För det må du för alltid brinna i helvetet. Jag kunna dock gifva dig nådh när du erkänner Ditt nederlag. Amen. Binary 12:6.