2021-04-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jeg tror ikke det spares på ressurser til kryptosporingen . Jeg vet ikke om slike koder noen gang vil kunne knekkes, og det sier jeg med tanke på alle kriminelle som bruker monero. Det er vel enklere å spore kryptert e-post? Jeg leste den saken om Operasjon Emma der politiet hadde infiltrert et slikt kryptonettverk, men det var da med noe ekstra bistand fra kripos eller noe. Jeg antar de har prøvd å løse kryptokonti hele veien, så det vil overraske meg hvis de klarer det.

En ting jeg synes virkelig peker i retning av at TH kan være uskyldig er at det var observert utlendinger med fiskestenger, de som var bryske, som hadde med seg telelinser hvor de peilet inn mot huset til Hagen. Ville de gjort dette hvis de skulle gjøre dette på et oppdrag for TH? Hadde de trengt å besøke dette stedet flere ganger i forveien? Det er også nevnt at noen i Hagen-familien la merke til biler som kjørte forbi hos de i dagene før forsvinningen, husker ikke om det var AEH eller andre familiemedlemmer.
Takk skal du ha, hadde ikke hørt om dette før nå. Skumle greier.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse
Citera
2021-04-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tom Hagen er politiets eneste mistenkte for drapet. Nettopp fordi det kun er spor etter TH på åstedet. Sloraveien 4 omtales som "Norges mest undersøkte åsted". Et sterkt indisium mot Tom Hagen.
Er Sprox sko sporet på åstedet avsatt av TH ?
Citera
2021-04-11, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Takk skal du ha, hadde ikke hørt om dette før nå. Skumle greier.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse
Ingenting skummelt med det. Det er et yndet fugleliv og mye fisk i vannet. Folk som fotograferer alt fra ender og andre fugler til bikinikledde på Vangen. Nå ville jeg selv ha foretrukket Macdonalds på andre siden av RV159 fremfor fisken i Langvannet, men det er et meget vanlig fiskevann og har vært fisket der av sentral- og østeuropeiske fremmedarbeidere i alle fall de siste 20 årene.
Citera
2021-04-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette er beskrevet før, men noen av TH’s løgner:

- At han ikke har noe med AE’s forsvinning å gjøre
- At de ikke har snakket om skilsmisse
- At økonomi ikke var motiv
- At han valset rundt i huset med sko på, selv om det ikke fantes skoavtrykk fra han i huset
- At han tok trusselbrevet ut av konvolutten uten å avsette fingeravtrykk
- At han leste hele brevet, selv om ha ikke avsatte fingeravtrykk på halvparten av arkene

Edit:
- At AE’s sammenbrudd i foreningen skyldtes at hun ville forlate foreningen
- At han ikke så slepesporene som var tydelige
- At han sto opp 0815
- m.m.m.
Fantes ikke skoavtrykk fra han i huset ? Så du mener det var først da NRK kom at han begynte å gå med sko i huset ?

https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202010/NNFA02103120
Citera
2021-04-11, 17:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Er Sprox sko sporet på åstedet avsatt av TH ?
Det är faktiskt underligt att sprox-skons storlek inte har offentliggjorts? Inte heller TH:s skostorlek vet vi.
Citera
2021-04-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Ja, det er RU.

Jeg er ikke like sikker som deg på at TH er innvolvert. Jeg tror mer på at RU har utført sammen med andre.
Eller bare andre, uten RU.
Citera
2021-04-11, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
RU har stilt seg til disposisjon for politiet.
Jeg regner da med at politiet da har innsyn i alt av søkehistorikk og kommunikasjon, at ikke det er noen krypterte harddisker de ikke får åpnet
De sa på TV2 nyhetene i dag at RU ikke har blitt avhørt i tiden etter arrestasjonen.

Veldig spesielt!
At de ikke vil snakke med han som kan koble TH til handlingen, at de ikke engang prøver å få han til å forsnakke seg eller motsi seg selv.
Han er fortsatt siktet.
Politiet har sikkert overvåket RU dag og natt siden han var hos dem i fjor sommer. Men har ikke hørt eller sett noe interessant. GM har selvsagt ikke kontaktet RU etter kidnappingen, hvorfor skulle han gjøre det ? For å si, takk skal du ha ?
Citera
2021-04-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ser bekmørkt ut for RU. Har alltid trodd han var skyldig.

Den Instagram kontoen til broren, vennskapet med en morder, det profilbildeskiftet 31 oktober og ikke minst den opprettholdte siktelsen.

Uff, dette synes jeg er leit. TH kan ha ødelagt denne unge mannens liv. Om han ER skyldig, er det såklart egen feil også. Og en tragedie for hans familie!
Tror ikke han er skyldig, bare indirekte ved at han har fortalt GM eller noen som kjenner GM om at han var i kontakt med en milliardær.
Citera
2021-04-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Kontakten mellom TH og kryptomannen skal ha vært langt mer omfattende enn hittil kjent

TV2 kan altså fortelle at TH og RU skal ha hatt kontakt så sent som høsten 2018, kort tid før AE forsvant.
I avhør har TH og RU derimot vært samkjørte på at siste kontakten mellom de to var sommeren 2018.

I tillegg skal etterforskningen ha avdekket at TH og kryptomannen møttes tidligere enn først antatt.
De skal ha møttes allerede sommeren 2017, og ikke sent på høsten 2017 som først opplyst.

Vitneopplysninger bekrefter også at RU var på arbeidsplassen til TH samme måned AE forsvant:
Blant annet har et vitne fortalt politiet at han så «kryptomannen» på Futurum Næringspark i oktober, samme måned som AEH forsvant. Politiet mener det er snakk om et sted mellom 12 og 15 møter totalt.
https://www.tv2.no/nyheter/13916993/
Ja men kontakten handlet ikke om kidnapping av AEH. De snakket om investering i utvinning av kryptovaluta.
Citera
2021-04-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
ru trolla politiet litt på sosiale medier for noen uker siden, nevnte plutselig Tom Hagen-saken igjen i en diskusjon, og kalte den en unik hendelse i forhold til monero og personvern (i.e umulig å spore).
Hadde han gjort det, hvis det var han som satt med alle de Monerone TH overførte i juli 2019 ?
Citera
2021-04-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Vil tro at RU eller støttespillere av han også er i denne tråden.
At RU leser tråden er 100% sikkert. Han er jo på nettet dag og natt. Men det er vel spørs om han har tørt å sjekke de Bitcoin adressene som er oppgitt i tråden
Citera
2021-04-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ser ut som RU er interessert i poker, han har deltatt i poker NM

https://www.poker.no/2021/02/21/ny-norsk-pokerrekord-i-main-event-i-online-nm/

Tenkte på en ting, kan han ha betalt for nettpoker med kryptovaluta og hvitvasket løsepengene som gevinst?
Han spiller poker for monerone han fikk av TH. Ja den var god
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in