2021-04-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Så det har blitt løyet om første og siste kontakt, samt omfanget. Utrolig bra troverdighets-bevis i retten. Jeg får følelsen av at saken kommer til å bli knusende for TH i retten, selv uten "krypo-knekk"

Ja, det er ganske oppsiktsvekkende opplysninger som gjøres kjent i dag.

Etterforskningen er altså på sporet av opp mot 15 møter - møter på rundt 1-1,5 times varighet.
En kan undre på hvorfor TH har brukt såpass mye tid på et tema som kryptovaluta, dersom det var helt uinteressant fra første møte?

Men at TH og RU hadde kontakt lenger enn det som er fremkommet hittil, er ikke overraskende.

Jeg har tidligere påpekt her på FB at noe skurrer med det som har fremkommet i avhør om kontakten mellom TH og RU: Det ble opprinnelig forklart at kontakten mellom de to strandet lenge før sommeren 2018. Men samtidig kunne det dokumenteres at RUs entusiasme for samarbeidet med TH økte utover sommeren 2018. Så sent som i august 2018 fortalte RU på sosiale medier om kontakten med en av Norges største strømleverandører og hvor stort dette samarbeidet kunne bli.

At TH og RU hadde kontakt over lengre tid slik TV2 kan fortelle i dag, stemmer bedre med faktiske opplysninger.
Citera
2021-04-02, 20:12
Medlem
Kanskje ikke av betydning men

https://karrierestart.no/frilanser/245679
Citera
2021-04-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kanskje ikke av betydning men

https://karrierestart.no/frilanser/245679

Han påstår å ha 5,3 i snitt fra vgs, så det kan ha betydning for troverdigheten hans når han lyver såpass.
Citera
2021-04-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Han påstår å ha 5,3 i snitt fra vgs, så det kan ha betydning for troverdigheten hans når han lyver såpass.

Det står på CV`en hans at han kan muntlig flytende dansk, at han har gått på en skole i danmark.
Tenkte på trusselbrevet.
Citera
2021-04-02, 20:29
Medlem
Det kan altså være snakk om dobbelt så mange møter mellom TH og RU enn det som er forklart.

I følge TH skal det bare ha vært 7-8 møter.
Politiet mener å kunne dokumentere 12-15 møter.

I tillegg spriker forklaringene om det siste møtet.

Både TH og RU hevder siste kontakt mellom de to var sommeren 2018, mens vitneobservasjoner kan bekrefte at RU var på THs arbeidsplass kort tid før AE forsvant i oktober 2018.
Citera
2021-04-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det står på CV`en hans at han kan muntlig flytende dansk, at han har gått på en skole i danmark.
Tenkte på trusselbrevet.
Han har gået på højskole i Danmark for år tilbage. Jeg er ikke nogen ørn til hverken norsk eller svensk, men tror at det eneste i trusselsbrevet der peger på dansk er, at der står "efter" i stedet for "etter"
Citera
2021-04-02, 20:50
Medlem
Ser ut som RU er interessert i poker, han har deltatt i poker NM

https://www.poker.no/2021/02/21/ny-norsk-pokerrekord-i-main-event-i-online-nm/

Tenkte på en ting, kan han ha betalt for nettpoker med kryptovaluta og hvitvasket løsepengene som gevinst?
Citera
2021-04-02, 20:52
Medlem
Nottelitens avatar
konstigt att inte vara ärlig om mötena och att mötena stannade precis innan AEH dödades om TH och RU är oskyldiga...
det har inte kommit fram att RU kom till futurum efter 1 november 2018 vilket är konstigt om han var den som ville ha mötena och han är oskyldig...
Citera
2021-04-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
konstigt att inte vara ärlig om mötena och att mötena stannade precis innan AEH dödades om TH och RU är oskyldiga...
det har inte kommit fram att RU kom till futurum efter 1 november 2018 vilket är konstigt om han var den som ville ha mötena och han är oskyldig...

Ja, dette er et av de spørsmålene etterforskningen har stilt.
Hvorfor stanset RU kontakten med TH straks etter at AE forsvant?

Forsvinningen ble jo ikke kjent før et par måneder senere.
Selv ikke GHH skal ha visst om den før saken ble kjent i media...

Og noen har hevdet at RU pleide å komme uanmeldt til THs arbeidsplass.
Hvorfor stoppet dette straks opp rett etter 31. oktober 2018?
Citera
2021-04-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, dette er et av de spørsmålene etterforskningen har stilt.
Hvorfor stanset RU kontakten med TH straks etter at AE forsvant?

Forsvinningen ble jo ikke kjent før et par måneder senere.
Selv ikke GHH skal ha visst om den før saken ble kjent i media...

Og noen har hevdet at RU pleide å komme uanmeldt til THs arbeidsplass.
Hvorfor stoppet dette straks opp rett etter 31. oktober 2018?

Vi vet nok hvorfor.
Citera
2021-04-02, 21:11
Medlem
Her vant RU ca 45 000 kr

https://norskpoker.com/nyhet/931/erlend-selvik-ask-ny-norsk-mester-i-online-poker-2021
Citera
2021-04-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten

Endelig har vi en utvikling i saken.

Jeg er imponert over at politiet vet om flere møter enn hva både TH og RU har fortalt om.

Jeg håper virkelig at de har sporet hvor mobilene deres befant seg og ikke bare baserer dette på vitneobservasjoner.

Jeg har alltid tenkt at RU var en fyr som møtte opp uanmeldt for å få enda et møte med TH for å fortelle ham noe nytt. At han ble sittende og vente i håp om å få snakke med TH enda en gang.

Men uansett.

La oss prøve å holde hodet kaldt nå.

Hvis det stemmer at det er langt flere møter enn de har innrømmet.

A. Kan det ha vært RU som sitter i fellesarealer eller resepsjon og venter på å få enda et møte med TH for å prøve å få ham med på kryptoeventyret sitt?

B. Hvis det virkelig er slik at de har sittet i mer enn timelange møter omtrent frem til forsvinningen;

• Har de gjort kidnappingen og drapet sammen?
• Har TH lurt RU?
• Har RU lurt TH?

Noe som tyder på at de har gjort dette sammen, er at de har vært synkrone om når første og siste møte fant sted.

Likevel vil jeg minne om at TH ikke har noe logisk motiv for å drepe AEH. (Ja, jeg vet at noen av dere tror at TH er gal, psykopat og narsissist, men det spiller ingen rolle hva dere mener. Politiet kommer aldri til å kunne fremføre et troverdig motiv i retten for at TH gjorde dette.)
Han har heller ikke noe logisk motiv for å begi seg inn på en såpass crazy kriminell løpebane.

Det får meg til å tro at RU har lurt TH.

Men da står jeg igjen med følgende forklaringsproblem: Hvorfor lyver begge om når første og siste møte fant sted?

PS 1. Hvis det stemmer at politiet har skråsikre bevis på disse møtene, ble jeg imponert.
PS 2. Hvis det bare er det vanlige idiotpolitiet som nok en gang er ute for å vinne PR-gevinst, vil det snart bli avslørt.
PS 3. Det må være vondt for politipatrioten Milli at politiet denne gangen valgte å lekke til TV 2.
PS 4. Jeg blir ikke overrasket om dette er nok en lekkasje som skal tas som det meste som er kommet fra idiotiet – med en klype salt.
Senast redigerad av Sandemose 2021-04-02 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in