2021-04-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
"Jeg svarer meg selv her nå fordi jeg fant mer. Legg merke dette : Som deg jonatan, så söker jeg også etter sannheten i diskusjon, men pels gir jeg litt faen i da jeg vet det finnes mye annet som er mye mer viktig å legge fokus på…(sult, fattigdom og den globale oppvarmingen) jeg lar andre ta seg av pelsdiskusjon

Her bruker han 2 tødler over o i steden for ø. Dette finner man også i trusselbrevet.

Interessant funn det, her bruker han altså plutselig en svensk ø uten å bruke svensk tastaturoppsett, i likhet med i brevet. I begge tilfeller skrives det også til en nordmann.
https://imgur.com/a/oCLDAlq
Citera
2021-04-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Interessant funn det, her bruker han altså plutselig en svensk ø uten å bruke svensk tastaturoppsett, i likhet med i brevet. I begge tilfeller skrives det også til en nordmann.
https://imgur.com/a/oCLDAlq
interessant observasjon. Å brukes, men ikke ø. Du kan være inne på noe vesentlig her. Overføringen kan være betaling for rus bidrag i saken. Han planla aksjetrading etter drapet. Har han fått penger. Påtalemyndigheten kom med en tilleggssiktelse, men jeg kan i realiteten ikke tenke meg at ru trodde oppdragsgiver th skulle kidnappe sin fattige kone for løsepenger ala fargo. Barna har heller ikke penger. Noen har lagt til rette mht naboer på ferie osv og begge bilobservasjonene kom før th dro på jobb. Spørsmålet er hvem som utførte selve drapet. Th, ve, ghh. Må være nærstående som har «lagt igjen dna overalt» Jeg tenker th som drapsmann og andre som avhenter av lik.
Senast redigerad av LH07 2021-04-02 kl. 12:52.
Citera
2021-04-02, 19:03
Medlem
https://www.tv2.no/nyheter/13916993/
Citera
2021-04-02, 19:05
Medlem
Ser bekmørkt ut for RU. Har alltid trodd han var skyldig.

Den Instagram kontoen til broren, vennskapet med en morder, det profilbildeskiftet 31 oktober og ikke minst den opprettholdte siktelsen.

Uff, dette synes jeg er leit. TH kan ha ødelagt denne unge mannens liv. Om han ER skyldig, er det såklart egen feil også. Og en tragedie for hans familie!
Citera
2021-04-02, 19:12
Medlem
Nottelitens avatar
nu är jag inte en av dem som tror att dessa urklipp indikerar skuld ensamt,
men de är inte en indikation på att TH utreder detta fall i sig och angående den kioskägaren är det förmodligen en annan kioskägare TH har haft mycket bättre kontakt med en personen som tidnings urklippen handlar om...

Det vi vet nu är att TH inte :
skickade sms till dottern,
ringde sonen,
flyttade AEHs telefon,
städade och tvättade,
tog bort kroppen och sprox skorna...
resten vet vi inte och vad vi vet nu kan förändras något i framtiden...

och tidningsutklipp kan användas i en indisierekke om de är tillräckligt många och kan till exempel beskriva vilken typ av spår som måste tas bort och det är samma procedur som i SV4 det handlar om...
Citera
2021-04-02, 19:21
Medlem
Han dukket stadig opp før forsvinningen, se reportasjenen

https://www.tv2.no/v/1645723/

Litt av en utvikling, imo.
Citera
2021-04-02, 19:29
Medlem
Kontakten mellom TH og kryptomannen skal ha vært langt mer omfattende enn hittil kjent

TV2 kan altså fortelle at TH og RU skal ha hatt kontakt så sent som høsten 2018, kort tid før AE forsvant.
I avhør har TH og RU derimot vært samkjørte på at siste kontakten mellom de to var sommeren 2018.

I tillegg skal etterforskningen ha avdekket at TH og kryptomannen møttes tidligere enn først antatt.
De skal ha møttes allerede sommeren 2017, og ikke sent på høsten 2017 som først opplyst.

Vitneopplysninger bekrefter også at RU var på arbeidsplassen til TH samme måned AE forsvant:
Blant annet har et vitne fortalt politiet at han så «kryptomannen» på Futurum Næringspark i oktober, samme måned som AEH forsvant. Politiet mener det er snakk om et sted mellom 12 og 15 møter totalt.
Citera
2021-04-02, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Kontakten mellom TH og kryptomannen skal ha vært langt mer omfattende enn hittil kjent

TV2 kan altså fortelle at TH og RU skal ha hatt kontakt så sent som høsten 2018, kort tid før AE forsvant.
I avhør har TH og RU derimot vært samkjørte på at siste kontakten mellom de to var sommeren 2018.

I tillegg skal etterforskningen ha avdekket at TH og kryptomannen møttes tidligere enn først antatt.
De skal ha møttes allerede sommeren 2017, og ikke sent på høsten 2017 som først opplyst.

Vitneopplysninger bekrefter også at RU var på arbeidsplassen til TH samme måned AE forsvant:
Blant annet har et vitne fortalt politiet at han så «kryptomannen» på Futurum Næringspark i oktober, samme måned som AEH forsvant. Politiet mener det er snakk om et sted mellom 12 og 15 møter totalt.
Så det har blitt løyet om første og siste kontakt, samt omfanget. Utrolig bra troverdighets-bevis i retten. Jeg får følelsen av at saken kommer til å bli knusende for TH i retten, selv uten "krypo-knekk"
Citera
2021-04-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

12-15 lange møter var noe annet enn ett frivillig møte og noen ufrivillige der RU bare skulle ha møtt opp på Futurum uten avtale ifølge TT.
Citera
2021-04-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det har så langt ikke kommet fram i media om hvilke andre uløste drapssaker han samlet på, eller om han har fjernet deler av dette etter den første hemmelige ransakningen.

Så det er nå kommet frem i media at det er Tom Hagen sine avisutklipp? Interessant, og ikke til fordel for ham...
Citera
2021-04-02, 19:55
Medlem
ru trolla politiet litt på sosiale medier for noen uker siden, nevnte plutselig Tom Hagen-saken igjen i en diskusjon, og kalte den en unik hendelse i forhold til monero og personvern (i.e umulig å spore).
Citera
2021-04-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
ru trolla politiet litt på sosiale medier for noen uker siden, nevnte plutselig Tom Hagen-saken igjen i en diskusjon, og kalte den en unik hendelse i forhold til monero og personvern (i.e umulig å spore).

Vil tro at RU eller støttespillere av han også er i denne tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in