Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Enligt en snabb googling är de båda fortfarande skrivna där.
När jag googlade chockades jag lite av hans ålder.
Han lät yngre i förhören. Inte bara rösten utan sättet att svara på frågor.
Kanske beroende på att det är hans andraspråk men nja...
Hans svansande undergivenhet till sin husse SD blir extra konstig i mina ögon iom att han är så pass mycket äldre.
För ja, hundliknelsen var inte så dum. Jag slogs av samma tanke.
Han svarar på ÅHs frågor men det är som flera av hans svar är riktade till SD. För att få hans godkännande.
"Jag tror att Stefan förstår..."
"Du fattar inte!" och "som jag redan SAGT"
(riktat till ÅH. För att impa på SD säkert).
Tänkte du på hur luddigt det var när JG fick frågor om Telegram?
Först verkade det tydligt att han skaffat appen innan mordet. På SDs initiativ. För att han (JG) blev nyfiken. För SD, LW och HD använde Telegram med varandra.
Sen säger han att syftet med att skaffa appen var att han och SD skulle kunna kommunicera utan risk att bli avlyssnade efter mordet.
ÅH frågar om det är pga Telegram är krypterat och JG svarar jakande. 🤔
Nu har jag precis lyssnat på samtalet om Telegram. Innan dess pratar man om ”strösselförhöret”. JG pratar tämligen högt och fritt. En märkbar sänkning av volymen sker dock när Åkl frågar vem det var som förstorade upp hela affären och JG svarar ”Stefan”.
Sen byter Åkl tema och säger att ”vi ska prata lite om Telegram. Det är en app man kan ha i telefonen va?”
JG svarar ”mmm”, och nu är det knappt hörbart. Det märks att det är ett känsligt ämne för honom.
Ja, det är lite luddigt där.
Telegram börjar användas efter mordet.
SD hade haft det ”för att kommunicera med bl a LW och HD”. Och det verkar som att JG när han fick höra det blev nyfiken. Vilket skulle kunna betyda att Telegram presenterades innan mordet.
Men, det kan också betyda att SD, då han efter mordet presenterade Telegram för JG, hänvisade till att han hade kommunicerat med LW och HD, och att JG när han fick höra det då blev nyfiken på den krypterade appen.
Jag lutar åt det senare.
Från det ena till det andra:
Om man är lätt speedad, lättkränkt, irriterad, överlägsen, flinar till, skyller missförstånd på motståndaren, plötsligt drabbas av insikt och sitter och snörvlar.
Kan man då vara påverkad av koks eller nåt?
Känns som om det är nåt knas med JG, i alla fall under förhöret. Han är också påstridig när han vill förklara nåt, så till den grad att BL får gripa in.
Det är en känsla jag haft sen första gången jag lyssnade på JG, och den kan vara hur fel som helst.
Jag är nämligen novis på droger.