2021-04-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hela strategin är planerad av Esbjörns ombud. Att det blev just han är ett resultat av Esbjörns aktiva val. Det och att han skrev en generalfullmakt till Monica Pernroth Lüllmaa att företräda honom och handha hans ekonomi.

Han köpte deras plan för hur de skulle utpressa Ebba Busch eftersom de tyckte att priset var för lågt.

LOL du svarade inte på frågan.
2021-04-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
LOL du svarade inte på frågan.
Esbjörn har sitt ombud. Jag tycker att han är en oärlig brännvinsadvokat och rättshaverist. Om jag fick bestämma så skulle han inte få kludda mer i fallet. Men Esbjörn och damerna är väl nöjda antar jag. Det är vad de tycker som räknas.

Jag vet också varför Esbjörn inte officiellt klagar på priset.
2021-04-11, 14:09
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Är inte det jävligt oförskämt för en villa på Djursholm...
Du saknar helt verklighetsuppfattning.
Men vad är det för fel på dig.
Givetvis är mitt bud relaterar till det hus detta gäller och bygger på värderingen 4,2+/- 200 som Ebba säger sig ha gjort.
2021-04-11, 14:10
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
När har Esbjörn sagt att han ångrar försäljningen för att huset ”är det enda han kvar som minne av en svunnen tid”?

Det är du som lägger ord i hans mun för att du tycker att det låter bättre än alla de olika anledningarna han faktisk har sagt.

Anledningar han har sagt är att han glömde, inte såg pappret i mörkret, att det avverkades träd.

Anledningar som du skriver om men som han aldrig har sagt är priset eller att huset är ett minne.
Han har sagt att han ångrar sig för att det är det enda minnet han har kvar. Exakt hur han utryckte det minns jag intr.
2021-04-11, 14:13
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
4.2 och du hade röjt Esbjörns fastighet själv? Tagit över risken med ev saneringskostnad?
Sanering vet vi inte något om.
Men ja om jag hade tjatat om att få köpa ett hus, var mån om snabbt överlåtelse datum. Samt skulle total renovera och gräva brunn och borta vatten. Då hade jag bjudet på tömningen av bodarna och uppstädningen på tomten.
2021-04-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Intressant, tycker du att någon annan har bättre rätt till den sommarstuga än du? För ett av argumenten till varför Ebba har bättre rätt till sommarstugan i denna tvist har ju varit att Esbjörn inte sköter om huset och trädgården.

Nja, alla anser per automatik inte att nöjdhet är det som är prioriterat i en affär. Vissa så som Ebba utnyttjar Esbjörns okunskap och förhandlar sig till ett strålande pris åt sig själv.

Hur jag gör affärer? Jag köper bara sådant som är till salu. Det vill säga sådant som en säljare gjort någon form av medveten handling för att sälja. Det är faktiskt det vanligaste att folk gör affärer på det sättet.

Ska jag köpa bil kollar jag Blocket och bilfirmor. Jag googlar inte regnummer på bilar jag ser och ringer och tjatar om att få köpa. Ska jag köpa kläder så går jag i affärer eller kollar sajter som säljer kläder. Jag ber inte att få köpa byxorna som någon har på sig. Ska jag köpa hund kollar jag kennlar och uppfödare, jag bjuder inte på grannens söta valp.

Kan du inte bara lägga ner det där "bättre rätt till" tugget, som du har missuppfattat så grovt så det börjar bli komik av det. Vidare så kan du lägga ner det där sossetänket med att man bara ska köpa saker som folk satt upp stora skyltar på. För att ta ditt exempel med bil, är jag på jakt efter en specifik bil, och jag vet att det står en sådan någonstans som verkar fått för lite kärlek, då kontaktar jag såklart ägaren och frågar om den är till salu, vilket ägaren brukar tycka är både trevligt och bra. Har själv gjort detta otaliga gånger då jag är intresserad av äldre bilar. Men i din sjuka värld är det tydligen en förolämpning. Man kan ju verklig fråga sig varför Ebba inte skulle fråga om detta hus va till salu?? Om hon nu letar hus i detta område. Jävligt korkat att inte höra sig för i alla fall, och nu sa dessutom Esbjörn ja. Att Ebba skulle tjatat hål i huvudet på Esb känns som en ren efterkonstruktion av Esb, för att vinna lite sympatier av dom som inte är smarta nog att räkna ut hur denna tvist har uppstått, såna du typ....
2021-04-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Han har sagt att han ångrar sig för att det är det enda minnet han har kvar. Exakt hur han utryckte det minns jag intr.

I en artikel i AB 10 mars:

” I dag meddelade Esbjörn att han säger nej till KD-ledarens förlikningserbjudande.

– Ebba erbjöd honom 200 000 kronor. Esbjörn är inte intresserad av mer pengar, han vill ha sitt älskade hus, säger hans juridiska ombud Johann Binnige”

Dvs det var Binninge som gjorde uttalandet att det inte gäller pengar numera.
Det framgår även att herr binninge nämnt ett bud trots att han även sagt motsatsen.
2021-04-11, 14:27
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Eller bara en massa obegåvade personer som vad det ser ut sm sitter hemma hos sina mammor - i svettigt mjukisbyxor - och utan att aldrig ha köp något annat än chips, mascara och tuggummi i sina liv.
Du kanske ska fundera på vad det är som gör att ett land fungerar.... Du vet LAGARNA. Det är dess man har att förhålla sig till - inte fantasier, vanföreställningar, sagor, magkänslor också vidare.
Inse att Ebba har gjort precis allt rätt - och att du endast är arg för att hon är ingen men inte vill ligga med dig.
Du "glömde" att lagarna stiftas av politiker som,,,,,,,just det,,,,, "ormen i paradiset" Ebba Busch.
Har inte Ebba karaktär nog att lägga band på sin perversa kåthet efter Esbjörns hus så gör hon som partiledare precis ALLTING fel.
Som fastighetshaj med rymligt samvete gör hon ALLTING rätt.
2021-04-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab

” I dag meddelade Esbjörn att han säger nej till KD-ledarens förlikningserbjudande.

– Ebba erbjöd honom 200 000 kronor. Esbjörn är inte intresserad av mer pengar, han vill ha sitt älskade hus, säger hans juridiska ombud Johann Binnige”

Det framgår även att herr binninge nämnt ett bud trots att han även sagt motsatsen.

Binninge säger väldigt mycket. Men uppenbarligen är inte priset problemet som HC påstår, eller så var 200.000 extra för lite.
2021-04-11, 14:36
Medlem
Citat:
Binninge säger väldigt mycket. Men uppenbarligen är inte priset problemet som HC påstår, eller så var 200.000 extra för lite.
Fast numera verkar han vara tystare. Kanske nåt med strategin som inte funkar.....
2021-04-11, 15:34
Medlem
Citat:
Esbjörn har sitt ombud. Jag tycker att han är en oärlig brännvinsadvokat och rättshaverist. Om jag fick bestämma så skulle han inte få kludda mer i fallet. Men Esbjörn och damerna är väl nöjda antar jag. Det är vad de tycker som räknas.

Jag vet också varför Esbjörn inte officiellt klagar på priset.

"du vet" - wow, för att han var nöjd? Eller vad ... du sitter på en fantastisk hemlighet som du inte kan avslöja?
2021-04-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab

Det tolkar jag som att JB har gjort hela meningen.
Det är INTE Esbs ord.
Känns lite redigerat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in