2021-04-07, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Så överkänslig ts, finns utmärka wireless brusreducerade inear lurar. Så cykla du ner o köp sådana är problemet löst.

Eller så kan grannen sluta klampa runt som en gorilla. Den störande grannen stör garanterat fler än bara TS, dom som bor under lär vara ännu mer utsatta. Folk som går stenhårt med hälarna i lägenhet borde lagföras. Skaffa ett par tofflor för fan.

On topic: Jag bor själv i nyprod och man häpnar över den usla ljudisoleringen, jag har sammanlagt fem andra lägenheter/grannar som delar vägg med någon av mina väggar, fyra av dessa grannar hör jag klart och tydligt varenda dag. Låter som ett dårhus vissa dagar när alla runtom är igång samtidigt.
Citera
2021-04-07, 10:52
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Bor också i en nyproducerat lägenhet. Hör när grannen spolar i toan. Hörde ofta den tidigare grannen springa runt, men har sen hen flytta blivit bättre. Dessutom hörs i halva huset när restaurangen i lokalen flera våningar under flyttar sina möbler.

Kommer vara försiktig med nybyggen framöver, och göra allt för att undvika att inte vara högst upp.

Bodde i ett miljonsprogramshus tidigare och isoleringen var verkligen hundra gånger bättre.
Citera
2021-04-07, 10:54
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Finns det något sätt att ta reda på hur mycket man har fuskat med isoleringen i nybyggda lägenheter innan man köper/tackar ja till en sådan?
Citera
2021-04-07, 10:56
Medlem
Bullerskygga psykfall som ts och andra borde antingen flytta ut i skogen eller begå självmord, det är tyst i graven.
Ert jävla gnäll dödar städer far åt helvete.
Citera
2021-04-07, 11:06
Medlem
tongzhis avatar
Kan det här vara grannen under TS?
Citera
2021-04-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Bullerskygga psykfall som ts och andra borde antingen flytta ut i skogen eller begå självmord, det är tyst i graven.
Ert jävla gnäll dödar städer far åt helvete.

Skillnad på innerstadsbuller och störande grannar som inte visar hänsyn och saknar sunt förnuft. Det förstnämnda får man räkna med och acceptera, det sistnämnda är bara respektlöst och efterblivet.
Citera
2021-04-07, 16:55
Medlem
Kajahs avatar
Nyproduktion är generellt sett rent skräp, och då i synnerhet hyresrätter. Det sparas in på precis allt i hyresrätterna. Jag håller till på nybyggen varje dag inom jobbet.
Citera
2021-04-07, 19:17
Medlem
finns bara ett sätt att din granne ska förstå ock det är att du tar på dig grova kängor ock trampar runt i din lägenhet gärna på tider du inte blir störd av din granne , då förstår din granne att det är lyhört , det kan bli så att du kommer få besök av din granne ock då är det bara att förklara vill grannen ha lugnt ock skönt i sin kvart måste den gå lite mjukare i sitt boende ock visa hänsyn till dig, vissa säger att man först ska prata med sin granne om problemen men gör man det ligger man redan från början i underläge

fråga vilken granne har du under dig ? svensk ? vad är det for golv i lägenheterna parket /trä eller plastmattor ? ock du var glad att det är grannen under som stör vore nog värre om det vore den ovanför

Lycka till ock kom ihåg att berätta hur det gick
Senast redigerad av diseledvin 2021-04-07 kl. 19:59.
Citera
2021-04-10, 01:15
Medlem
Absolut ingen garanti att slippa buller för att man bor högst upp. Ofta onödigt att lägga extra pengar på det. Har bott högst upp i flera lägenheter men ändå störst av grannarna under eller till och med vägg i vägg. Eller så har man nån jävla kedjerökare till balkonggranne.

Och vad avser ljudisolering i nyproduktion så håller jag med många här. Det är ofta rena skräpbygget. Bättre än äldre kåkar, men uselt för att vara byggd med ”modern” teknik.

Tänk att man 2020-talet fortfarande inte kan bygga ljudisolerat när störningar från grannar ta mig fan är näst intill ett folkhälsoproblem.
Citera
2021-04-11, 14:20
Medlem
Jag bor högst upp i hyres nybyggd och hör typ ingenting från grannar. En gång när grannen bredvid hade högljudd inflyttningsfest. Riktigt najs.
Citera
2021-04-11, 14:56
Moderator
Tystnads avatar
Kan det bero på att man av besparingsskäl inte isolerar i mellanväggar inne i lgh ?
Någon påstod att detta har betydelse.
Har med varit på flera nyproduktioner och vet det klagas på ljud från högljudda grannar, eller om någon kör med tvättmaskin och torktumlare mitt i natten.
Helt idiotisk man slopat gemensamhets tvättstugor till förmån för billiga tvättmaskiner i varje lgh
Citera
2021-04-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havhimmel
Jag bor högst upp i hyres nybyggd och hör typ ingenting från grannar. En gång när grannen bredvid hade högljudd inflyttningsfest. Riktigt najs.

Måste ha vrit en riktigt keff fest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in