2021-04-11, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Ja, men förslaget som lyftes var att måsar alltid flyger mot Vänern. Ingen ö, utan svenska fastlandet. Det finns kanske någon form av logik bakom detta också, för jag är ingen vildmarksexpert, men för mig borde det vara exakt lika många måsar som flyger till Vänern, som flyger åt andra hållet. Eller kan det vara så att Måshonor skapar bon inåt landet, och sedan flyger alla måsbarn mot Vänern, där de sedan alltid stannar?
Jag tänker förtydliga och upprepa mig en gång till. Vill inte vara för off-topic så jag lämnar ämnet efter detta.

Är du vilse i skogen så är sikten av en fiskmås ett gott tecken. Du hittar inte fiskmåsar inne i djup skog. Som jag tidigare skrivit finns det andra tecken man stöter på först, men en fiskmås betyder att vatten är nära. Eftersom fiskmåsar bor nära vatten och jagar främst vid vatten. Ser du alltså en fiskmås så vet du att du är väldigt nära vatten, även om du just nu inte ser vattnet. Följer du efter måsen betyder det inte att den leder in dig till djupare skog eftersom de inte bor där. Värsta scenariot är att du kanske kommer fram till ett bo, men då kommer du nog ändå kunna hitta till sjön. Sedan spelar det inte så värst mycket roll vad någon tror. Jag har använt mig av fiskmåsar förr som tecken och det har fungerat alla gånger.

Varför jag tog upp Vänern som exempel är för att Viktoria bott i Kristinehamn. Att hon använde sig av en fiskmås var ingen slump. Det var också korrekt tänkt av henne på ön. Jag reagerade på att deltagare samt vissa här inte förstod att det var ett klokt beslut av henne. Hoppas att det löser upp allt missförstånd.
2021-04-11, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Wrenkler ditt stolpskott
2021-04-11, 12:38
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Om nu en måsjävel hamnat mitt på ön så måste den ju ha flugit FRÅN vattnet. Hur ska man då veta om den är på väg till vatten eller till något fiskrens mitt på ön? Eller är den alltid på väg från ett vatten till ett annat vatten? Vad fan har de i innerstan att göra i så fall?
2021-04-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Om nu en måsjävel hamnat mitt på ön så måste den ju ha flugit FRÅN vattnet. Hur ska man då veta om den är på väg till vatten eller till något fiskrens mitt på ön? Eller är den alltid på väg från ett vatten till ett annat vatten? Vad fan har de i innerstan att göra i så fall?

Kan ni lägga ner snacket om måsar och fokusera på Robinson istället ZZZZZZZZZZ
2021-04-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Jag tänker förtydliga och upprepa mig en gång till. Vill inte vara för off-topic så jag lämnar ämnet efter detta.

Är du vilse i skogen så är sikten av en fiskmås ett gott tecken. Du hittar inte fiskmåsar inne i djup skog. Som jag tidigare skrivit finns det andra tecken man stöter på först, men en fiskmås betyder att vatten är nära. Eftersom fiskmåsar bor nära vatten och jagar främst vid vatten. Ser du alltså en fiskmås så vet du att du är väldigt nära vatten, även om du just nu inte ser vattnet. Följer du efter måsen betyder det inte att den leder in dig till djupare skog eftersom de inte bor där. Värsta scenariot är att du kanske kommer fram till ett bo, men då kommer du nog ändå kunna hitta till sjön. Sedan spelar det inte så värst mycket roll vad någon tror. Jag har använt mig av fiskmåsar förr som tecken och det har fungerat alla gånger.

Varför jag tog upp Vänern som exempel är för att Viktoria bott i Kristinehamn. Att hon använde sig av en fiskmås var ingen slump. Det var också korrekt tänkt av henne på ön. Jag reagerade på att deltagare samt vissa här inte förstod att det var ett klokt beslut av henne. Hoppas att det löser upp allt missförstånd.
Om inte annat så kommer man till en soptipp
2021-04-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
En del härinne verkar övertygad om att Wrenkler bara är en blek och spinkig mansgris. Tvärtemot så har han rätt i sak för det mesta och kör sitt race för han är ändå redan utanför ”gänget”. Även om han hade slickat röv från första sekunden hade han varit en av de första på tur att åka.

Han må inte vara den med störst muskler men i avsnitt 15 (19:20 min) ser man att han är vältränad. Joanna skulle inte knäcka honom i vilken tävling som helst. Sen är det ingen fördel att ha största musklerna hela tiden. Elias till exempel är helt under isen ibland pga matbrist och Alex måste gå runt och sno mat för att upprätthålla nån styrka.
Det är innehållet i musklerna som är det viktiga. Stora muskler med enbart luft i är bara för syns skull, typ iq-måsdörrvakter och andra dopade idioter. Ingen styrka, ingen ork ingen hjärna.
2021-04-11, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
I början delar han med sig av sin kunskap och försöker bidra. Sen när han förstår hur landet ligger kör han sitt race fullt ut. Hade han varit med från första början hade det kanske sett annorlunda ut.
Det var när han skulle torka fisken de andra ville äta som han hamnade vid sidan om. Kunskapen att konservera fisk över vintern kändes kanske inte värdefull för övriga deltagare. Måsarna tyckte förmodligen att det var en strålande tanke.
2021-04-11, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Om inte annat så kommer man till en soptipp
Det är ytterst troligt.
2021-04-11, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Det är innehållet i musklerna som är det viktiga. Stora muskler med enbart luft i är bara för syns skull, typ iq-måsdörrvakter och andra dopade idioter. Ingen styrka, ingen ork ingen hjärna.
Det är något som mammor har hittat på för att trösta alla som saknar muskler, det är en lika stor lögn som att pengar inte gör en lycklig eller att det inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder.

Mammalögner.
2021-04-11, 13:28
Medlem
Ttoclaws avatar
Visst har Anki rätt hög mobbningsaura omkring sig? Varenda tjej i lag nord är ju genomvidriga.
2021-04-11, 13:35
Medlem
Några som jag har svårt för i denna "skogsmulle-såpa" som inte borde gjorts denna säsong.
Hur klarar sig dessa i det vanliga samhället ..

Olivia Baldwin 25 år
(drinkvippare och vad är hon dömd för i domstol)
Viktoria Widelius 39år
(argablicken och dagdrömmer)
Johanna Thorén 21 år
(dejtar hon mörka män)
Annki Nilsson 56 år
(överspeedad och hej o hå)
2021-04-11, 13:40
Medlem
XtraXs avatar
Hade väl varit bättre om lagen hade en postlåda en bit från lägret som kunde kolla i en gång om dagen om det var brev i. Istället för det uppenbarligen regisserade att en person går ensam i skogen och plötsligt utbrister "BREEEEEV ALLA VI HAR FÅTT BREEEEEEEEEV."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in