2021-04-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S1000rr
Nu har jag sett samtliga avsnitt från den senaste säsongen en gång till.

Jag tror att Kaviar har egna principer som strider mot sig själv. Jag tror att han har svårt för homosexualitet. Men problemet är just det ... Att han själv är homosexuell, och det är något som han vet inom sig, att han själv nämligen är, men vägrar att både acceptera och att även exponera sig om.

Karln skulle behöva komma ut ur garderoben och slopa sitt falska leende som han gömmer sin läggning och dess tankar bakom.

Radikalfemisten ska vi inte ens nämna. Hon är inte annat än sorglig.
Du har rätt om Kaviar; det är precis vad jag skrev här för länge sedan.
Citera
2021-04-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Man får skilja på bildnings och utbildningsnivå.

En person kan ha hög formell utbildningsnivå men inte vara särskilt bildad och vice versa, en person kan vara rätt bildad men sakna högre utbildning.

Sedan hade väl Antan en arbetsledande funktion på sitt arbete? Hans Sofia går väl lärarutbildningen, en utbildning som i stort sett alla som söker kommer in på?

Jag tycket att Anton ger ett kognitivt bra intryck, han har en bra verbal förmåga och verkar även vara emotionellt mogen.
Du har helt rätt om bildning. Vad gäller lärarutbildningen så oroar jag mig för skolan i framtiden eftersom det snarast är omöjligt att INTE komma in där idag.
Citera
2021-04-10, 22:57
Medlem
Citat:
Måste hon ändra sitt beteende? Om man inte gillar hennes beteende behöver man faktiskt inte ha någon kontakt med henne. Ingen är tvingad att vara gift eller umgås med henne om man inte så önskar.

Visst kan man kritisera personer som är medverkande, de har själva valt det, men att ge någon kritik behöver ju inte innebära en massa hot, hat och hån. Kritik kan även utformas som konstruktiv kritik. Att tittare engagerar sig i programmet och att innehållet berör tittarna är nog något som programskaparna gärna vill. Och det är positivt, men det är inte ok att engagemanget går över i sådant beteende att man börjar skriva hatfulla eller hotfulla kommentarer. En god värdegrund får inte bara vara en mening med tomma ord som man utrycker sig slentrianmässigt om, utan att man självklart försöker att efterleva den i det vardagliga livet.

Konstigt att kalla henne för mobbare, och sedan själva börja mobba henne över nätet. Om det hade handlat om tonåriga personer kan man kanske förstå beteendet, men att vuxna människor ids lägga ned tid på sådant har jag lite mindre förståelse för. Som vuxen borde man både ha bättre förmåga att formulera sig och bättre omdöme än att deltaga i gruppmobbing på nätet.

Att personer får utstå hot, hat och hån kanske beror på hur pass stark eller svag personen anses vara. Hade Babbe Babbelito (tror jag han kallar sig) varit med i programmet tror jag folk hade aktat sig för att kritiserad honom oanonymt.

Näthat har blivit urvattnat. Hot är absolut att gå för långt men vem har mobbat henne? Hon har fått rättmätigt hård kritik i tråden. En tråd hon kan undvika om hon så önskar. Meddelande skickade till Susanna med direkt hat eller hot är näthat. Dock inte svidande kritik mot hennes beteende i en tråd på fb.
Citera
2021-04-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Fast hon säger ju själv att det inte handlade om städskämtet utan om andra kommentarer han redan lagt innan det. Vi har inte sett allt. Klart som korvspad att Johan visat sidor hon ogillar. Bara det att det är så oerhört viktigt för honom att få kalla sin fru för kärring trots att hon säger att det gör ont?? Det visar ju inte på en så sympatisk karl. Mest mesig och intetsägande enl mig..

Men böla, du hänger upp dig på kommentarer, och skiter helt i hur hon psykiskt försökt trycka ner honom.
Vad är värst, konstant klanka ner på sin partner, eller i ett samtal hävda att man ska få säg kärring (med den faktiska innebörden av ordet)?
Klassiskt att du inte tror skogis kan ha blivit utsatt för mer, utanför det som sänts, men litar på kvinnan som psykiskt försöker bryta ner honom.
Citera
2021-04-11, 08:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Men liksom vem pratar likadant med sin fru som med sina kollegor ? Jag har sett exempel på detta vid t ex firmafester eller när kollegors fruar kommer på besök på jobbet, då ändrar de flesta attityd

Det är en del det sociala spelet att läsa hur andra människor reagerar och rätta sig en del (anpassa sig)
Fast det var väl som han sade och folk har skrivit att det var ett sätt för honom att slå tillbaka. Han märkte att hon satte sig på honom och angrep hans personlighet. Att då vara icke-PK blev ett sätt att ge igen.
Givetvis helt fel, han borde bara vänt ryggen och lämnat henne.
Men han gick med på att förnedras till slutet.
Citera
2021-04-11, 10:58
Medlem
spückos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Tråden har 183 sidor med mina inställningar. Var blir 596 då?

inlägg #7147

(ett tips är att klicka på pilen <-- i citat-inlägget)
Citera
2021-04-11, 11:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spücko
inlägg #7147

(ett tips är att klicka på pilen <-- i citat-inlägget)

Kasst tips. Då hamnar självklart bara på de citerade inläggen, inte det som det hänvisas till.

Inte längre än 7305 alltså.
Citera
2021-04-11, 11:06
Avslutad
Sofia ser nog kulturstrategs inlägg som underhållning som hon och Anton sitter och garvar åt.

Kritiken som Susanna fått kan nog göra mer ont.
Citera
2021-04-11, 11:15
Medlem
spückos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Kasst tips. Då hamnar självklart bara på de citerade inläggen, inte det som det hänvisas till.

Inte längre än 7305 alltså.

Aha då kanske jag missförstod dig. Trodde bara du ville se vart originalinlägget låg.
Citera
2021-04-11, 13:29
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaolin87
... Av erfarenhet vid jobbansökningar vet jag att hälften inte brukar vara kvalificerade ansökningar då de inte uppfyller grundkriterierna. Misstänker att samma gäller för ”Gift vid första ögonkastet”.

Vad är det för grundkriterier för att vara med då? Förutom att vara ogift.
Citera
2021-04-11, 14:23
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Näthat har blivit urvattnat. Hot är absolut att gå för långt men vem har mobbat henne? Hon har fått rättmätigt hård kritik i tråden. En tråd hon kan undvika om hon så önskar. Meddelande skickade till Susanna med direkt hat eller hot är näthat. Dock inte svidande kritik mot hennes beteende i en tråd på fb.

Jovisst har begreppet blivit urvattnat, politiker hävdar att de utsätts för hot och näthat bara någon inte håller med dem.

Jag kommenterade något inlägg i denna tråd och då skrev den kommenterade debattören att ordvalen var betydligt hårdare på Facebook där personer skrev oanonymt hårda ord mot deltagare i programmet.
För mig är sådant beteende märkligt, varför spy galla över en person som man inte känner utan bara fått ögonblicksbildet av i ett tv-program, men framför allt varför spy galla på en person vars existens inte påverkar ens liv det allra minsta.
Citera
2021-04-11, 15:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Jovisst har begreppet blivit urvattnat, politiker hävdar att de utsätts för hot och näthat bara någon inte håller med dem.

Jag kommenterade något inlägg i denna tråd och då skrev den kommenterade debattören att ordvalen var betydligt hårdare på Facebook där personer skrev oanonymt hårda ord mot deltagare i programmet.
För mig är sådant beteende märkligt, varför spy galla över en person som man inte känner utan bara fått ögonblicksbildet av i ett tv-program, men framför allt varför spy galla på en person vars existens inte påverkar ens liv det allra minsta.

Jag får se hur långt jag orkar svara dig. Är lite trött just nu.
Jag kan hålla med dig om att det är lite töntigt när folk analyserar sönder såpadeltagare genom tv-rutan och jag kan få krupp på att folk hakar upp sig på rena detaljer och maler och maler i t ex Bonde söker fru, och ett beteende görs till en höna av en fjäder.
Allmänt trivs jag inte alls med sådant dissekerande av personers beteenden genom tv-rutan.

Men jag skulle vilja säga att folks ilska är till något större när det gäller Susannas beteende.
Om en tjej beter sig illa mot en kille i en såpa så ser man genom fingrarna.
Det finns någon allmän uppfattning i samhället att kvinnor inte kan mobba, sexuellt trakassera och begå våld mot män.

När en tjej Alexandra i Farmen för ett par år sen mobbade en utländsk tjej Dee så gick det genom tv-rutan och folk blev jätteupprörda. Ja, tittare ser sånt.
Det blev skriverier och visst, denna tjej fick mycket hat. Men det blir ju så om någon betett sig illa.

Det du säger är hat i tråden är även hat mot media, som stryker Susanna medhårs.

Media prånglar ut artikel efter artikel, där de istället är sarkastiska mot männen.
Ja, då fortsätter diskussionen här, för vi svarar media.
Susanna har betett sig som skit mot Johan, men så använder han ett lite plumpt språkbruk, och då hugger media direkt och snickrar ihop långa krönikor om hur hopplösa männen är.

https://www.aftonbladet.se/a/PRJXme

https://www.ltz.se/logga-in/ida-stiller-gvfo-visar-att-det-ar-omojligt-att-vara-ihop-med-killar

Och ja, vi svarar media här på flashback.
Diskussionen fortsätter så att säga.
Alltså till och med när män är justa öses det massa skit på dem.
När män har svinigt mashobeteende som en skitstövel i Robinson för ett par år sen, ja då är det befogat med kritik, då blir även jag förbannad.

Susanna ger faktiskt uttryck för att män är svin i allmänhet och om den uppfattningen går genom rutan så drabbar det flera som tror att det är rätt för jämställdheten att vi istället för patriarkat, ska ha ett matriarkat som beter sig svinigt mot män.
Det är inte rätt väg för att få jämställdhet. forts följer i nästa inlägg.
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-11 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in