Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Jovisst har begreppet blivit urvattnat, politiker hävdar att de utsätts för hot och näthat bara någon inte håller med dem.
Jag kommenterade något inlägg i denna tråd och då skrev den kommenterade debattören att ordvalen var betydligt hårdare på Facebook där personer skrev oanonymt hårda ord mot deltagare i programmet.
För mig är sådant beteende märkligt, varför spy galla över en person som man inte känner utan bara fått ögonblicksbildet av i ett tv-program, men framför allt varför spy galla på en person vars existens inte påverkar ens liv det allra minsta.
Jag får se hur långt jag orkar svara dig. Är lite trött just nu.
Jag kan hålla med dig om att det är lite töntigt när folk analyserar sönder såpadeltagare genom tv-rutan och jag kan få krupp på att folk hakar upp sig på rena detaljer och maler och maler i t ex Bonde söker fru, och ett beteende görs till en höna av en fjäder.
Allmänt trivs jag inte alls med sådant dissekerande av personers beteenden genom tv-rutan.
Men jag skulle vilja säga att folks ilska är till något större när det gäller Susannas beteende.
Om en tjej beter sig illa mot en kille i en såpa så ser man genom fingrarna.
Det finns någon allmän uppfattning i samhället att kvinnor inte kan mobba, sexuellt trakassera och begå våld mot män.
När en tjej Alexandra i Farmen för ett par år sen mobbade en utländsk tjej Dee så gick det genom tv-rutan och folk blev jätteupprörda. Ja, tittare ser sånt.
Det blev skriverier och visst, denna tjej fick mycket hat. Men det blir ju så om någon betett sig illa.
Det du säger är hat i tråden är även hat mot media, som stryker Susanna medhårs.
Media prånglar ut artikel efter artikel, där de istället är sarkastiska mot männen.
Ja, då fortsätter diskussionen här, för vi svarar media.
Susanna har betett sig som skit mot Johan, men så använder han ett lite plumpt språkbruk, och då hugger media direkt och snickrar ihop långa krönikor om hur hopplösa männen är.
https://www.aftonbladet.se/a/PRJXme
https://www.ltz.se/logga-in/ida-stiller-gvfo-visar-att-det-ar-omojligt-att-vara-ihop-med-killar
Och ja, vi svarar media här på flashback.
Diskussionen fortsätter så att säga.
Alltså till och med när män är justa öses det massa skit på dem.
När män har svinigt mashobeteende som en skitstövel i Robinson för ett par år sen, ja då är det befogat med kritik, då blir även jag förbannad.
Susanna ger faktiskt uttryck för att män är svin i allmänhet och om den uppfattningen går genom rutan så drabbar det flera som tror att det är rätt för jämställdheten att vi istället för patriarkat, ska ha ett matriarkat som beter sig svinigt mot män.
Det är inte rätt väg för att få jämställdhet. forts följer i nästa inlägg.