2021-04-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Sen råder det ju faktiskt brudtorka idag och då kanske svenska män går med på vad som helst för att få ligga?

Araberna i Sverige skiter fullständigt i det här pk-spektaklet vi svenskar håller på med dock. Unga invandrarkids, typ 12-åringar, skriker hora till tjejer, och fortsätter med sexuella ofredanden, tafsande och våldtäkter.
Pk-isterna och metoo gör inte ett skit åt denna kvinnosyn hos invandrar- barn och männen, från de kulturerna.

Råder det brudtorka? Vad grundar du det på? Enligt SCB representerar männen 50,32% av Sveriges befolkning (31/12-20), så SÅ enormt stor skillnad är det inte.
Citera
2021-04-10, 14:53
Medlem
aftrmths avatar
Citat:
Men okej, jag måste erkänna att Johan också verkar extrem-konflikträdd. Han är ju inte riktigt normal själv som gick med på att bli såpass hunsad av Susanna. Han verkar extremosäker som vi sagt tidigare i tråden och som även de andra paren direkt genomskådade på parmiddagen.
Och nu när han fått kritik av media om språkbruket "kärring" så måste han göra en pudel i media.
Han sa ju också i programmet, ironiskt nog till Susanna, att han var märkt av att ha blivit mobbad av en tjej under skoltiden.

Han utmärker sig lite extra med att han tror att det är rätt att han ska styras av andra.

Usch ja. När han satt där och tänkte säga att han ville fortsätta vara gift med Susanna så ställdes det utom tvivel att han inte är kapabel att se efter sitt eget bästa. Det är ju lite som att de frågar om han vill fortsätta vara gift med ett tortyrredskap - ”Vad säger du Johan.. vill du fortsätta vara gift med den här sträckbänken?” - ”Ja, den senaste veckan har det inte varit så hemskt.. så det vill jag”.

Man kan ju bara tolka det som att han är ensam/desperat (med dåligt självförtroende som du skrev) och att han saknar erfarenhet av relationer.. annars hade han ju förstått att hon över tid kommer suga varenda millimeter av livsglädje ur honom. Relationer i all ära men att spendera sin lediga tid med någon som behandlar honom som Susanna gjorde.. det är ju inte värt det. Han får satsa på någon av de där 50 som hörde av sig.. hoppas han hittar någon som passar. Han verkar vara en bra kille och förtjänar bättre än att leva i närheten av Susanna och hennes toxiska personlighet.

Man undrar ju vad det är för freak som gått och blivit Susannas pojkvän.. han får skylla sig själv.
Citera
2021-04-10, 15:45
Medlem
Citat:
Äh, va fan nu pudlar Johan på sitt instagram om att han sagt kärring. (Använder språkbruket kärring på ett vänligt sätt är ju det enda han sagt i programmet att han gör alltså.)
Detta ångrar han mest med programmet säger han.
Han talar mycket väl om Susanna också.

Förutom att Susanna hyrt in in en snubbe som hon påstår att hon är tillsammans med, så inplanterade hon ett chip på Johan när han sov (ett pk-chip), eller vad säger du AnnaChiara?

Alternativt kan Susanna hotat med att hitta på historier om att hon blivit våldtagen av Grävis och berätta detta för Cissi Wallin om han inte efter programmet talade väl om henne samt gjorde en pudel om kärring-språkbruket?

Alltså jag tror inte att Susanna skulle ägna sig åt rena lögner och sätta dit Johan. Jag tror att den mobbning och trakasserier hon utsatte honom framför tv kamerorna för var tillräckligt för att kväva och kväsa honom.
Men vem vet hur Susanna reagerar den dagen någon faktiskt kämpar emot henne?

Johan är en väluppfostrad och vänlig man. Han hade ju dessutom hela produktionen och sexologen Kalle emot sig och blev kallad sexist. Vi vet ju alla vilka konsekvenserna kan bli för människor som döms i en PK domstol. Jag tror att Johans agerande var helt rätt, genom att lägga sig platt för Susanna och sexologen Kalle, så har Johan sluppit bli halshuggen i msn och sociala media. Vem hade orkat det? Så jag dömer inte Johan för det. Han gjorde det bästa av situationen. Han hade inte en chans gentemot Susanna, han producerade för mycket saliv, han lagade mat på fel sätt, han var inte tillräckligt stark, inte tillräckligt mycket skogshuggare bla bla bla. Det var en klok strategi att lägga sig platt, undvika mer drama med Susanna och Kalle och bara lämna skiten. Johan har alla förutsättningar att hitta en kvinna som uppskattar honom.

Det var intressant att höra från den person i tråden som arbetat med Susannas mamma, det gav en bild av att både Susanna och hennes mamma är mycket svåra att ha att göra med. Susanna visar ingen som helst självinsikt heller. Kom ihåg att hon godkände alla program innan de sändes. Hon ångrar sig först när hon förstått att många tittare reagerat negativt på hennes mobbning av Johan. Och då ångrar hon bara att hon ställt upp. Hon har inte bett Johan om ursäkt.

Nu när GVFÖ är slut, kan vi inte allihop kolla Love is blind och diskutera det programmet? Där fick produktionen så oväntat många par, så de kunde inte hiva iväg alla på smekmånad
Citera
2021-04-10, 15:55
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenHonHan
Råder det brudtorka? Vad grundar du det på? Enligt SCB representerar männen 50,32% av Sveriges befolkning (31/12-20), så SÅ enormt stor skillnad är det inte.

Skillnaden är större där det räknas då det helt naturligt finns fler äldre kvinnor än män. Det normala bör egentligen vara att det finns fler kvinnor än män i ett samhälle.
Vet att när man tittade på detta för något år sedan hade Sverige det största mansöverskottet i världen i vissa åldersgrupper(om jag minns rätt typ 18-25)
Senast redigerad av mendokse 2021-04-10 kl. 16:07.
Citera
2021-04-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det vägs upp mycket av att det finns många fler äldre kvinnor än män. Det normala bör egentligen vara att det finns fler kvinnor än män.
Vet att när man tittade på detta för något år sedan hade Sverige det största mansöverskottet i världen i vissa åldersgrupper(om jag minns rätt typ 18-25)

Japp, det stämmer: https://www.gp.se/debatt/abnorma-antalet-unga-män-ett-problem-för-sverige-1.15076

Jag läste kritik om programmetm att det inte bara är för få sökande för att få ihop välmatchade par, de har castingfolk som dessutom lägger sig i och väljer folk till programmet som ska vara ”intressanta” så det handlar mer om dramatv än att seriöst hjälpa människor att hitta kärleken.
Citera
2021-04-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skylin
Anton och Sofia: Så kul att det blev bra. Dom passar perfekt ihop.

Grävis och Susanne: Riktig miss i matchningen. En kvinna gifter sig aldrig under sin utbildningsnivå. Hon är akademiker och han hantverkare. Detta borde matchningsteamet förstått och jag tror de lurades av henne snack om att träffa en skogshuggare.

Lars och Elinor: Inte heller någon bra matchning. Lars är speciell. Han är glad, lättsam och ytlig. Han vill man vara kompis med, inte gift med. Jag gillar Elinor. Tycker hon känns genuin och sen gillar jag hennes personliga utseende.
Struntprat att kvinnor inte skulle gifta sig med någon under sin egen bildningsnivå.
Citera
2021-04-10, 16:32
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenHonHan

Ja men vill du dejta en 80+-tant?

Innan den stora invandringsvågen hade Sverige flera kvinnor till följd av att de lever längre. Den enorma inströmningen av yngre män till Sverige har lett till att det är fler män än kvinnor i Sverige. Särskilt i reproduktiv ålder är det ett stort mansöverskott och ser vi på åldersgruppen 18-25 skulle jag tippa på ett enormt mansöverskott. Det råder inte brudtorka i Sverige, utan ett kraftfullt överskott av män.
Citera
2021-04-10, 16:32
Bannlyst
[quote=AnnaChiara|75448104

Det var intressant att höra från den person i tråden som arbetat med Susannas mamma, det gav en bild av att både Susanna och hennes mamma är mycket svåra att ha att göra med.[/QUOTE]

Var finns den kommentaren om mammans kollega?
Citera
2021-04-10, 16:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Japp, det stämmer: https://www.gp.se/debatt/abnorma-antalet-unga-män-ett-problem-för-sverige-1.15076

Jag läste kritik om programmetm att det inte bara är för få sökande för att få ihop välmatchade par, de har castingfolk som dessutom lägger sig i och väljer folk till programmet som ska vara ”intressanta” så det handlar mer om dramatv än att seriöst hjälpa människor att hitta kärleken.

Och all det här näthatet som finns mot deltagare underlättare inte direkt fler att söka sig till programmet.
Citera
2021-04-10, 16:38
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Struntprat att kvinnor inte skulle gifta sig med någon under sin egen bildningsnivå.

Man får skilja på bildnings och utbildningsnivå.

En person kan ha hög formell utbildningsnivå men inte vara särskilt bildad och vice versa, en person kan vara rätt bildad men sakna högre utbildning.

Sedan hade väl Antan en arbetsledande funktion på sitt arbete? Hans Sofia går väl lärarutbildningen, en utbildning som i stort sett alla som söker kommer in på?

Jag tycket att Anton ger ett kognitivt bra intryck, han har en bra verbal förmåga och verkar även vara emotionellt mogen.
Citera
2021-04-10, 16:47
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
I arbetaryrken så säger man absolut kärringen min, kärringen etc om sin partner när hon inte är med. Det är alls inte ovanligt, tonen hemma är annorlunda givetvis. Sen kan man ta det på olika sätt, hade kvinnan varit förtjust i mannen så hade hon gett en syrlig kommentar tillbaka och låtit det bero.
Nu var hon inte intresserad uppenbarligen och letade istället fel överallt på stackars Johan.
En felmatchning, han borde ha fått en bestämd med ej neurotisk kvinna som partner.
Då hade hans partner sett igenom hans jargong och istället fokuserat på hans positiva egenskaper.

Men liksom vem pratar likadant med sin fru som med sina kollegor ? Jag har sett exempel på detta vid t ex firmafester eller när kollegors fruar kommer på besök på jobbet, då ändrar de flesta attityd

Det är en del det sociala spelet att läsa hur andra människor reagerar och rätta sig en del (anpassa sig)
Citera
2021-04-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Var finns den kommentaren om mammans kollega?

På sidan 596 i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Majbrasa123
Tror fan jag jobbat med hennes mamma och hon är en riktig jävla psykopat. Fyfan värsta person ja stött på! Obehagligt aggressivt passiv även hon. Hade det där skrattet hela tiden samtidigt som hon var en jävla bitch.

Det hade varit intressant att höra mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in