2021-04-11, 01:55
Medlem
Datasjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen

Fast det var väl Prins William eller Prins Harry som var där för en tid sedan på besök på Vanuatu ?

Möjligen, men det är prins Philip som är deras gud. Eller eventuellt "var", beroende på hur de ser på saken.
Citera
2021-04-11, 09:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
99-år är en hög ålder.
Drottningen själv är väl 95 still going strong.

Drottningmodern blev över 100.

Det tyder på att den kungliga livsstilen är hälsosam o att de troligtvis har goda gener.
Citera
2021-04-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Varför i hela helvetet bryr sig media så mycket om denna händelse?
Varför i hela helvetet borde jag bry mig?
Jag skulle bry mig mer om en myra som dör.
Jag blir arg på den oproportionerliga uppmärskamheten i media som detta skit får.

Om du skriver lika mycket varje gång en myra för så har du att höra...
Citera
2021-04-11, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obolensky
Vilka modersmål växte prins Philip upp med? Danska, grekiska och tyska?

Jag läser i DN (210410) att han föddes 1921 på ön Korfu i Grekland, att hans mamma var en tysk prinsessa och pappan prins av Danmark och Grekland.
Han berättade i en intervju att samtliga av nämnda språk användes och att någon kunde börja en mening på ett språk för att sedan avsluta den med ett annat.
Citera
2021-04-11, 11:13
Medlem
HGs avatar
Äntligen dog gubben.....
Citera
2021-04-11, 11:15
Medlem
Rodjas avatar
Prins Philip var en cool karl och kunde säga lite som det föll honom in...
Sedan var han hästmänniska och deltog i fyrspann både i EM och VM...
Förutom polo då som är mer känt.

RIP...
Citera
2021-04-11, 13:54
Avslutad
Ingen skräll att fåraskaran på fb hyllar denna äckliga pedofil själv firade jag och vänner med pompa och ståt ännu en pedofil borta men blir nog inte långvarigt står väl någon annan pedo med kuken i högsta hugg
Senast redigerad av Yamatza 2021-04-11 kl. 13:59.
Citera
2021-04-11, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
99-år är en hög ålder.

Det tyder på att den kungliga livsstilen är hälsosam o att de troligtvis har goda gener.

Så länge adrenochrome gömman finns kvar så lär hon leva ett tag till
Citera
2021-04-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamatza
Ingen skräll att fåraskaran på fb hyllar denna äckliga pedofil själv firade jag och vänner med pompa och ståt ännu en pedofil borta men blir nog inte långvarigt står väl någon annan pedo med kuken i högsta hugg

Du är inte den första som svingat till med att Philip skulle ha varit pedofil, men ingen har presenterat fakta. Blandas han ihop med sonen Andrew som ju var polare med Epstein?
Citera
2021-04-11, 14:20
Medlem
cece123s avatar
Citat:
99-år är en hög ålder.

Nja, gamla Bettans lillasyrra fick en stroke
vid 68, plus x antal fler och dog tre år senare.
Hon rökte och söp som fan.
Förvisso drack drottningmodern en del..
https://www.google.com/amp/s/www.express.co.uk/news/royal/1272813/queen-mother-queen-elizabeth-gin-tonic-prince-william-christening-royal-family-spt/amp
Bettans farsa dog av lungcancer 56 år, rökte som 300 skorstenar...
Men visst utan cigaretter så..verkar de ha bra gener och ett soft liv
Citera
2021-04-11, 15:31
Medlem
Ördögs avatar
Kanske någon vill öppna en tråd på M&J om att BBC fått en massa klagomål på grund av alltför mycket rapportering om Philip?

Too much Prince Philip coverage? BBC says complaints have been received

https://www.reuters.com/article/uk-britain-royals-philip-bbc/too-much-prince-philip-coverage-bbc-says-complaints-have-been-received-idUSKBN2BX0DF
The BBC interrupted normal programming on radio and television a few minutes after Buckingham Palace announced at midday on Friday that Philip had died, and many scheduled programmes were scrapped for the rest of the day to make way for coverage of his death.

“We’re receiving complaints about too much TV coverage of the death of HRH Prince Philip, Duke of Edinburgh,” the BBC’s complaints web page said.

Some Twitter users criticised the BBC for acting as a Soviet-style state broadcaster pumping out propaganda while others said it was being unfairly attacked for covering a major news story.
Helsingin Sanomat skriver i dag att Philips genuina naturintresse, och speciellt hans förkärlek för fåglar, kan ha burit frukt även här i hemknutarna. År 1995 bekantade han sig med Gammelstadsviken, ett verkligt fågelparadis alldeles intill Helsingfors centrum. Då han av stadens tjänstemän fick höra om planerna på att expandera bebyggelsen i området, frågade han på sitt oefterhärmliga, spetsiga sätt bara And you are going to build it? Man märkte genast vad han tyckte om idén!

Det verkar som om stadsplanerarna tog intryck av den höge gästens rekommendationer, och området är numera fredat.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007911919.html
https://micha.kuvat.fi/kuvat/F%C3%A5gelplatser+-++Lintupaikkoja/Helsingfors+Vik+-+Helsinki+Viikki/
https://www.myhelsinki.fi/sv/se-och-g%C3%B6ra/aktiviteter/gammelstadsviken
https://www.ymparisto.fi/sv-FI/Natur/Skyddsomraden/Natura_2000_omraden/Gammelstadsviken_en_fagelrik_havsvik(27406)
Senast redigerad av Ördög 2021-04-11 kl. 16:05.
Citera
2021-04-11, 16:17
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
99-år är en hög ålder.

Eller att kungligheter har ett helt läkarteam i hälarna dygnet runt. Prince Phillip hade nog varit död för länge sen om han var en vanlig arbetare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in