2021-04-10, 16:59
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flora1
Harry Har Levt Med Skvaler Om Honom I Hela Sitt Liv. Det är Synd Om Honom Men, I Dagens Möjligheter Har Någon Tagit Dna Prov, Kanske Till Och Med Hans Själv. Men För Skammens Skull Sopars Allt Under Mattan.

En stilla undran:
Varför Skriver Du Med Stor Bokstav I Varje Ord??????
Citera
2021-04-10, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Låt oss alla ta en gemensam titt på denna bild och fundera: https://images.app.goo.gl/1CvyupXVMkQmEzp9A

Röster för James Hewitt.
Citera
2021-04-10, 18:09
Avslutad
Citat:
Om nu Charles är Harrys riktiga pappa. En älskare som Diana hade har utseendemässigt tydliga likheter med Harry. Förståeligt nog har ingen i den kungliga familjen velat reda ut saken med DNA-test.
Citat:
Låt oss alla ta en gemensam titt på denna bild och fundera: https://images.app.goo.gl/1CvyupXVMkQmEzp9A

Köper inte det för fem öre.

Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Hewitt säger själv att Harry redan var född när han och Diana startade sin affär.
https://www.google.com/amp/s/www.thenews.com.pk/amp/786388-why-many-still-believe-prince-charles-isnt-prince-harrys-real-father

Jämför istället Harry med en bild på hans morbror, Dianas bror Charles Spencer, så ser ni likheterna. Harry är också väldigt lik prins Philip.

Det första kände jag inte till, men det makes sense. Men varför skulle man jämföra Harry med hans morbror? Att han är släkt med Diana - hans mor - betvivlar ju ingen.

Men jag ser klart större likheter mellan Harry och Charles och Philip än jag gör med den här Hewitt.

Men visst, för att vara helt säker behövs väl DNA.
Citera
2021-04-10, 18:16
Medlem
--Blackbird--s avatar
Varför i hela helvetet bryr sig media så mycket om denna händelse?
Varför i hela helvetet borde jag bry mig?
Jag skulle bry mig mer om en myra som dör.
Jag blir arg på den oproportionerliga uppmärskamheten i media som detta skit får.
Citera
2021-04-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Varför i hela helvetet bryr sig media så mycket om denna händelse?
Varför i hela helvetet borde jag bry mig?
Jag skulle bry mig mer om en myra som dör.
Jag blir arg på den oproportionerliga uppmärskamheten i media som detta skit får.

Din frustration kring detta är orsakat av något som kallas för historielöshet.
Citera
2021-04-10, 18:33
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugg.och.jenka
Ja det var ju tråkigt att en gammal god garderobsnazist har gått ur tiden. Vi får väl hoppas på att han får sin dröm igenom och återföds som ett människoutplånande virus. Trevlig prick.

Nej,av hans 4 äldre systrar gifte sig 3 med nazister.
Men ingen av de 3 överlevande systrarna bjöds in till hans bröllop.
Prins Philips pappa bodde i ett annat land,
hans mamma som var döv, blev psykisk sjuk och hamnade på mentalsjukhus, hon blev sedan en nunna.
Prins Philip bodde ett tag hos hans systrar i Tyskland som barn.
Han gick på en skola i Tyskland vars judiska rektor var positiv till en början till nazisterna, rektorn blev sedan öppet kritisk och flydde till England 1934 och startade en internatskola, som prins Philip sedan bodde på.
Prins Philip stred mot nazisterna i andra världskriget.
Senast redigerad av cece123 2021-04-10 kl. 18:58.
Citera
2021-04-10, 19:16
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Köper inte det för fem öre.

Det första kände jag inte till, men det makes sense. Men varför skulle man jämföra Harry med hans morbror? Att han är släkt med Diana - hans mor - betvivlar ju ingen.

Men jag ser klart större likheter mellan Harry och Charles och Philip än jag gör med den här Hewitt.

Men visst, för att vara helt säker behövs väl DNA.
Därför att alla tror att rödhårigheten kommer från James Hewitt, när Diana själv var rödlätt och hennes bror lika rödhårig som Harry.
Citera
2021-04-10, 19:34
Avslutad
Citat:
Därför att alla tror att rödhårigheten kommer från James Hewitt, när Diana själv var rödlätt och hennes bror lika rödhårig som Harry.

Ok, trodde det snarast var näsan och ett par andra grejer man gick på, rödlättheten är ju uppenbart att den fanns hos Diana. Dessutom finns den hos hans brorsa.

Nä, ger inte mycket för den teorin.
Citera
2021-04-11, 00:12
Medlem
Fittheligeandes avatar
Good riddance!
Citera
2021-04-11, 00:29
Medlem
Telegramas avatar
Åldern! Han nådde nästan 100 år men överlevde inte sin fru.
Citera
2021-04-11, 01:00
Medlem
Citat:
En ganska stor andel av den etniskt brittiska befolkningen har anlag för rödhårighet, och blå ögon. Men det vill till att bägge föräldrarna har anlag för rödhårighet för att några av barnen ska bli rödhåriga.
Rödhårigheten är ett exempel på sk sexuell selektion, att rödhåriga uppfattades som attraktiva och vackra. Det räcker med bara ett litet födelseöverskott av rödhåriga under några generationer så då kommer det att slå igenom i populationen så småningom. Därför har rödhårigheten också blivit en del av britternas gemensamma genetiska arv.
Det finns alltså anledning att tro att även Prins Charles har anlag för denna rödhårighet.
Citat:
Om nu Charles är Harrys riktiga pappa. En älskare som Diana hade har utseendemässigt tydliga likheter med Harry. Förståeligt nog har ingen i den kungliga familjen velat reda ut saken med DNA-test.
Det kan ju mycket väl vara så att de har genomfört ett DNA-test men att det visat sig på att Prins Charles är pappan, det skulle i så fall inte varit något intressant. Och om de offentliggör att det har gjorts ett DNA-test att spekulationerna ändå inte skulle avta. Utan bara bli värre. Allmänheten förstår inte det här med DNA så jäkla bra ändå. Och förklaringar hjälper inte. En del av allmänheten kommer alltid att vara skeptisk till alla "sanningar".
Prinsessan Dianas affär med James Hewitt är delvis en tidningsanka eftersom James och Prinsessan Diana började kila stadigt först år 1986. Medans Prins Harry föddes redan år 1984. Prins William är född 1982. Inte så troligt att James Hewitt skulle vara fadern till endera, eller bägge två.
Inte någon har kunnat bekräfta att Prinsessan Diana och James Hewitt sågs ihop före år 1986, nej.
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Det var varken ett bög- eller tidelags-skämt. Det anspelade nog snarare på att de är satanister. Han har ju även sagt att "The Mall" är en landningsbana för drottningen när hon antar sin drak-form och att kungafamiljen är för global uppvärmning för jorden måste terraformeras till rätt temperatur innan hon kan lägga sina ägg.

Ja precis, det är som jag skriver, de är rymdödlor hela bunten.
Prins Philip utförde dådet helt själv. Prins Philip tog sitt UFO parkerat under Buckingham Palace, och drog iväg till Paris, satte sig på en Kawasaki-hoj och brände iväg och jagade efter prinsessan Diana & Dodi i Alma-tunneln under Paris.
Efter dådet så åkte han helt iskallt och ställde hojen, och drog hem med UFO-t till Buckingham Palace.
Och tog några groggar och kollade på Fawlty Towers på natten.

- Nej är helt säker på att det var en tragisk olycka alltihopa.
Liite lägre hastighet plus bilbälten hade kunnat innebära att de överlevt.

Den grupp som däremot verkligen var ett riktigt hot mot Diana, det var helt klart IRA.
Om de hade planerat något dåd då så är det helt okänt i detta nu.
Men IRA gjorde ingen hemlighet av att hota UKs kungligheter ideligen.
Något som inte UKs allmänhet inte visste så mycket om.
Mycket lite av sådant hemligt material har kommit ut till allmänheten.
Ytterligare ett land som skulle kunna misstänkas och som var ett riktigt hot var tex Libyen, och deras agenter.
Ytterligare grupper som man vet var verkliga hot var bland annat islamisterna i Egypten som säkert kunde tycka att Dodi Al-Fayed var en avfälling från det rena Islam.
Dodi Al-Fayed som levde ett dagdrivarliv som playboy och inte drog sig för att dricka alkohol och snärja redan gifta kvinnor.
Det ver verkligen "Haram", inte "Halal" precis, nej.
Försåvitt inte UK skulle släppa en del på sekretessen så kommer vi inte att få veta något alls.

Men hela händelseförloppet verkar varit så pass slumpartat att det kan bara förklaras som en vanlig trafikolycka.

Citat:
Ursprungligen postat av Datasjon
Hur skall det nu gå i Vanuatu, när deras gud är död? https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_Philip_Movement
Fast det var väl Prins William eller Prins Harry som var där för en tid sedan på besök på Vanuatu ?
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Väldigt tråkigt men ej oväntat besked.

Undrar vad han tyckte om hur han skildrades I serien The Crown?

Men vilket liv han har haft, ett fantastiskt och innehållsrikt liv dock ej särskilt fritt kanske. Hans hårda arbete för den brittiska monarkin och att den skulle moderniseras har säkerligen bidragit till att monarkin är fortsatt stark i I Storbritannien.

Vila i frid!

The Crown är dramatiserad smörja. En gammaldags kostymproduktion i och för sig, som är bra gjord. Och som helt klart är mycket sevärd.
Historiskt sett så är den ju inte så värst korrekt, nej.
Men som alla sådana produktioner så är den färgad av sin tids mediala klimat.
Hade den varit historiskt korrekt så hade den nog varit rätt mycket tråkigare,
och inte setts lika mycket.
The Crown skrevs och gjordes ju för att den skulle sälja bra, inte för att vara historiskt korrekt.
UKs medier har alltid haft glupande aptit på kungliga skandaler och överdriver alltid dessa, gärna med att brodera ut händelseförloppet så att de blir nästan rena travestin, tyvärr.
Och gärna kunna "hitta på" kungliga skandaler om de är på det humöret.

OT: Tex om Prins Philip hade dött under 1970-talet så hade de säkert kunnat "hitta på" att Prins Philip var den främsta kommunistiska spionen åt Sovjetunionens förste partisekreterare Leonid Brezjnev.
Eller om UK hade haft svenska redaktörer från svensk PK-MSM i dagens mediaklimat så hade de skrivit att Prins Philip varit nazist i hela sitt liv, typ ?
Likt Ingvar Kamprad, IKEAs ägare, alltså.
Ingen hederlighet där inte
Den mediala tidsandan var sådan då att de gärna skulle ha önskat att göra sådana kopplingar, fastän de är långsökta och uttryckligen bara rena fantasifoster.
UKs medier har alltid haft en fallenhet för att brodera ut sanningen gällande UKs kungligheter att den blir så förvrängd att den ibland lutar åt att vara ren galenskap.
Anledningen är förstås den att fighten om att få en skjuts i karriären i UKs mediala klimat är så hård, så får man helt enkelt ta och slira en hel del på "Sanningen".

Samma läge tycks finnas i svensk PK-MSM, att de drar sig inte för att ljuga rakt upp och ner om tex babbebrottsligheten
Citera
2021-04-11, 01:27
Medlem
Fiercefuls avatar
RIP your majestic Prince Philip🇸🇪🌹
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in