Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Nej alla som bjuder på ett hus har inte ett sjukligt begär. Men bara att bjuda på ett hus utan till salu skylt är ju lite suspekt.
Att hon pratar fikar, presenterar för mamma och barnen är ju oxå lite sjukligt faktiskt. Lite som att invagga honom i tron att han är en del av familjen. Lite som att försöka påverka honom att sälja kan man säga. Det är lite sjukligt faktiskt.
Esbjörn har velat betala tillbaka handpenningen men inte kunnat. Anledningen till att han inte kunnat är att Ebba inte låtet honom. Anledningen till all hon inte låtet honom är att det skulle försämra hennes chanser i tvisten.
Ett av mina hus har jag köpt utan att det var ute på annons. (jag är suspekt?

)
Att prata och fika och presentera för de som är närvarande är enbart socialt.
Esb har inte gjort en ansats till att betala tillbaka, det är hans pensionatsklan som försökt göra detta, inte Esb. Banken godtar inte att andra försöker flytta pengar från annans konto.
Om jag skulle få pengar insatta på mitt konto som jag inte vill ha så kontaktar jag banken och dom reverserar beloppet eller sätter det nån annanstans.
Om person i min omgivning går in på min bank och ber dom flytta pengar bort från mitt konto,,stopp stopp STOPP!
Esb gick inte til möte där han skulle möta Ebba och kunde backa köpet, han hade med sig någon som inte presenterade sig och denne ville troligen stoppa försäljningen och Esb drog som en avlöning när han hade chansen at både häva försäljningen samt betala tillbaka.
Anledningen var att han inte alls vill häva försäljningen eller har han redan satt sprätt på handpenningen?
Han hade chansen att gå in på mötet och gråta en skvätt men han gick därifrån i oförättat ärende.