Citat:
Ursprungligen postat av
lapetitepois
Bra reflektion! Har tänkt precis så men inte kunnat formulerat mig i skrift. Hade det varit lättare för henne om hon varit där från början tro?
Ja, potentiellt. Tror de hade haft lättare att hantera hennes "offhet" om de varit van den i början. Nu kom hon in och tog massa plats från de andra, och dessutom på fel sätt, och då blir det ju svårt att hantera typ. Men tror ändå att hon hade haft svårt att klicka på de andra som de klickar med varandra, och jag ser inte att någon kommer hänga med henne på utsidan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tjejenduvillha
Vad gjorde de inatt? Har totalt missat det..
Tror och tänker samma som dig där: hon är inte så likeable och dessutom sist in förutom Mergim och blir då ett easy target.
Jag tror att de andra hade "accepterat" henne mer om hon varit en i gänget från början för då har hon mer "rätt" att ta en såpass rättfram roll.
Det där är svårt och jag brottas själv med att tycka synd om henne samtidigt som jag förstår de andra för att hon har noll känsla för att känna av stämningen och försöker "ta över" trots att hon inte vet vad diskussionen handlade om, men däremot så tror jag att hon desperat försöker komma in i gruppen på det sättet men att det är fel väg att gå och därför blir det väldigt moment 22 av det hela...
Hon satt typ i sovrummet och började prata om sin döda mamma och Mergim och Nardos (kanske Emelie också? minns ej) satt typ och fnissade åt henne. Hon sa flera gånger "Men lyssna nu, på riktigt" och det fortsatte skratta, prata över henne osv. Vidrigt var det. Och så drev de med henne sådär subtilt så hon inte förstod att det var driv.
Ja, förstår precis vad du menar, är där själv. Tycker synd om henne men har SÅ mkt förståelse för de andra också. Det är skitsvårt att behöva umgås med människor som inte har den sociala kompetensen som krävs i en sådan där grupp. Spelade fotboll med en person med liknande "problematik" i flera år (med undantaget att hon också var en vidrig person haha) och det är SÅ svårt att behöva umgås med någon vars blotta existens liksom skaver hos en, och samtidigt vara inkluderande för att hålla bra stämning. Men ingen var elak mot henne, och det tänker jag är det sista man kan begära av vuxna människor. Så även de i huset.
Citat:
Ursprungligen postat av
michaelscott55
Vilka skrattade henne i ansiktet? Och varför?
Läs första stycket ovan!