2021-04-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxismberg
Varför finns det inga immunitets halsband längre?
Dom har ersättning med armband.........
2021-04-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Om jag inte minns fel så har hennes Instagram- följare ökat markant mycket sedan det blev känt att hon deltar i Robinson. Så är det säkert för de flesta deltagarna OM det tar emot följare vill säga.

Sedan visar det sig väl hur länge hon hänger kvar i tävlingen och om hon får visa framfötterna i tävlingar - precis som för alla deltagare så kan de "ena dagen var otroligt poppis - till att sjunka som en gråsten" pga av varje avsnitt och alla synkar som visas publikt!
Kanske ett tecken på att hon vinner i år?
2021-04-10, 16:54
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Kanske ett tecken på att hon vinner i år?

Jag har tänkt på det oxå - men vi har väl inte kommit så långt ännu i Robinson att man kan tro något alls om vem som vinner? Först kanske vid en sammanslagning av lagen att man kanske kan utröna vem och vilka som kan komma ens till final
2021-04-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det leder till den andra viktiga regeln vid överlevnad, man måste försöka hålla humöret uppe och inte deppa ihop.
Det är sant
2021-04-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Såhär skrev Annica själv på Facebook om detta med tändstål.

"När vi vann eldkampen fick vi två tändstål, det ena hade vi i säkert förvar i min ficka hela tiden men det andra låg i vår gemensamma låda och det var den Alex tog. Så det löste sig med eld ändå. Men tror inte alla kom ihåg det först, därav ilskan"

Så när Alex stal tändstålet så gjorde han inget värre än att fördela tändstålen och det var nog helt enligt produktionens plan för där uppe i norr är eld livsnödvändigt.
Där har vi också en av huvudfunktionerna för mullvadarna. De skulle ge det förlorande laget sitt tändstål. Det går inte att ha ett lag utan eld genom hela tävlingen. ”Bra TV” också med en liten råtta som snor från sitt gamla gäng till gagn för nya laget.

Övriga syften med mullvaderna:
- mer kunskap om andra laget. Bra att ha när det ska väljas olika saker. Tycker det är bra med lite såna taktiska val faktiskt med vilka motståndare får tävla, vilken som får en extra röst etcetera.
- lite mer intriger med några som faktiskt umgåtts med bägge lagen inför sammanslagning. Skittråkigt med cementerade pakter. I lag Nord till exempel är det ursprungsgänget som håller i tråderna. Är Alexander kvar vid sammanslagningen kan han med lag Syd kanske bryta pakten.
2021-04-10, 17:20
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Det är också 100% sant att om du är på en ö rör du dig alltid mot vatten så varför du ska titta efter en mås att följa är bara trams

Det kan vara en god idé att spana efter sjöfågel eftersom man i en överlevnadssituation vill hushålla med den energi(och eventuell föda och vätska) man har Är det en stor ö vill man såklart nå stranden med minsta ansträngning och slippa gå över hela ön om man missat att man befann sig nära kusten/stranden från början. Riktigt stora öar kan vara omöjliga att korsa pga. stora avstånd, det finns också en risk att man går vilse/i cirklar eller slösar energi i besvärlig terräng.
2021-04-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag har tänkt på det oxå - men vi har väl inte kommit så långt ännu i Robinson att man kan tro något alls om vem som vinner? Först kanske vid en sammanslagning av lagen att man kanske kan utröna vem och vilka som kan komma ens till final

Jag vill sällan förhandstippa. För mycket kan hända. Men hon känns stabil. Men mycket kan hända och det känns som att hon har ett ess i rockärmen.
2021-04-10, 17:59
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbo89
Jag vill sällan förhandstippa. För mycket kan hända. Men hon känns stabil. Men mycket kan hända och det känns som att hon har ett ess i rockärmen.

Jag tycker hon känns stabil - fast lite FÖR tillbakalutad hittills. Men jag tror att hon hystar upp sig och visar framfötterna snart i ngn tävling!
2021-04-10, 18:36
Medlem
farlings avatar
Jag hoppas verkligen att produktionen tar efter Survivor lite mer.
Tittar just nu på den senaste säsongen av Survivor Australia och vårat Robinson är som en lekstuga i jämförelse.

Hade varit så nice om de slängt in en dold immunitet dom Wrenkler hittat som tlitar ställningen i laget lite.
2021-04-10, 18:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
CS, vi var flera emot dig i Farmen-tråden. Snälla, tagga ner. Ingen vinner på personliga påhopp. Annars kommer den här tråden rensas också.

Vad menar du? Får jag inte svara en annan som hoppar på mig? Det visste jag inte att det står i reglerna att man inte får göra. Att ni har en s.k. mobbartrojka visste jag inte heller - men tydligen finns det en som följer en viss avatars inlägg som hela tiden följer mig och fortsätter helt obehindrat att idiotförklara mig. Konstigt nog så får jag aldrig veta varför jag kallas för "idiot" - inga konkreta inlägg presenteras heller utan enbart: att jag är en idiot, att jag skriver på fyllan osv. Argumentet - ett klart och tydligt som man kan förvänta sig - uteblir alltid från avataren.

Men Ok. Det vore intressant att veta vilka "vi" som du menar? Kan du räkna upp avatarernas nicknamn? Som verkligen tycker att jag spammar - fast jag svarar folks inlägg egentligen? Jag undrar dessutom - varför får inte jag svara andras frågor? Har ni någon slags beslutsrätt att bestämma vilka som får finnas på Flashback? Ni är ju inte moderatorer ens ...
Det är inte jag som avviker från den röda tråden vill jag att du förstår - det är avataren som helt appropå påstår att jag är en idiot - hur intelligent är det förfarandet? Tråden ska handla om Robinson. Jag har inte pratat annat än Robinson - förrän avataren hoppar på mig och skapar trams av det hela!!!
Senast redigerad av CS128 2021-04-10 kl. 18:48.
2021-04-10, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
Elias har en ganska bögig röst, det har du rätt i.

Han ser bögig ut också.
2021-04-10, 18:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Skumt talfel på Elias: han kan bara säga "R" varannan gång, i ord blir det "L".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in