2021-04-10, 09:11
Medlem
Modigt av Anton att offentligt sätta ord på det nog majoriteten av alla (framför allt unga) män upplever nuförtiden, dvs en jäkla prestationsångest gällande sex. Det är inte konstigt att känna så med tanke på hur jämförelsevis lätt det är för tjejer att ligga runt och skaffa sig erfarenhet. Klart man kan oroa sig för att vara otillräcklig när den man är med ständigt bara är ett knapptryck bort från att hitta någon som är bättre på egenskap x, har större kuk eller ett flashigare jobb.
Senast redigerad av Edgeslammer 2021-04-10 kl. 09:49.
Citera
2021-04-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Jag tycker inte att Susanna har förtjänar skiten hon fick, men självklart trist att Johan skulle drabbas. Hon har skilda föräldrar och har säkert haft praktik på soc, sett förhållande rasa både privat och i yrket och i yrket in princip varje dag se förhållanden som kraschat med halverad ekonomi och socialt liv som resultat. Det vill säga, se förhållanden ur den negativa sidan dag ut och dag in. Jag själv skulle få taggarna utåt med den erfarenheten och se svin när de inte finns egentligen. Men å andra sidan skulle hon kanske inte blivit antagen till programmet, om hon inte är redo.

Det var då ett jävla ursäktande för ett uselt beteende.
Johan "drabbades" inte, han blev nedtryckt av Susanna. Det var aktiva val av henne att hela tiden leta fel hos honom, och se minsta sak som hon inte gillade som en direkt krigsförklaring.
Väldigt talande att du bara hittar ursäkter för Susannas beteende, men när det gäller Johan är allt hans egna fel.
Han drog ett skämt om städning, och han ville säga ordet kärring. Jämför det med att psykiskt försöka bryta ner någon. Vad är värst, vad reagerat såväl du som "experterna" i programmet som krönikörerna kring?
Citera
2021-04-10, 09:47
Medlem
Anton och Sofia: Så kul att det blev bra. Dom passar perfekt ihop.

Grävis och Susanne: Riktig miss i matchningen. En kvinna gifter sig aldrig under sin utbildningsnivå. Hon är akademiker och han hantverkare. Detta borde matchningsteamet förstått och jag tror de lurades av henne snack om att träffa en skogshuggare.

Lars och Elinor: Inte heller någon bra matchning. Lars är speciell. Han är glad, lättsam och ytlig. Han vill man vara kompis med, inte gift med. Jag gillar Elinor. Tycker hon känns genuin och sen gillar jag hennes personliga utseende.
Citera
2021-04-10, 10:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Grävmaskinisten är säkert snäll men bör väl respektera om frun inte vill
Bli kallad för kärring även om det är på
Skämt ifrån hans del? Har ni aldrig sagt åt någon som skämtar över er ”gräns” ? När skämtet inte uppskattas så att säga
I arbetaryrken så säger man absolut kärringen min, kärringen etc om sin partner när hon inte är med. Det är alls inte ovanligt, tonen hemma är annorlunda givetvis. Sen kan man ta det på olika sätt, hade kvinnan varit förtjust i mannen så hade hon gett en syrlig kommentar tillbaka och låtit det bero.
Nu var hon inte intresserad uppenbarligen och letade istället fel överallt på stackars Johan.
En felmatchning, han borde ha fått en bestämd med ej neurotisk kvinna som partner.
Då hade hans partner sett igenom hans jargong och istället fokuserat på hans positiva egenskaper.
Citera
2021-04-10, 11:57
Medlem
dialektikers avatar
Äh, va fan nu pudlar Johan på sitt instagram om att han sagt kärring. (Använder språkbruket kärring på ett vänligt sätt är ju det enda han sagt i programmet att han gör alltså.)
Detta ångrar han mest med programmet säger han.
Han talar mycket väl om Susanna också.

Förutom att Susanna hyrt in in en snubbe som hon påstår att hon är tillsammans med, så inplanterade hon ett chip på Johan när han sov (ett pk-chip), eller vad säger du AnnaChiara?

Alternativt kan Susanna hotat med att hitta på historier om att hon blivit våldtagen av Grävis och berätta detta för Cissi Wallin om han inte efter programmet talade väl om henne samt gjorde en pudel om kärring-språkbruket?
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-10 kl. 12:01.
Citera
2021-04-10, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Grävmaskinisten är säkert snäll men bör väl respektera om frun inte vill
Bli kallad för kärring även om det är på
Skämt ifrån hans del? Har ni aldrig sagt åt någon som skämtar över er ”gräns” ? När skämtet inte uppskattas så att säga

Fast han kallade inte henne för kärring.
Ordet fick inte ingå i hans vokabulär.

Ungefär som att du kör bil, nära nog blir påkörd av en idiot och utbrister: "gubbjävel!" eller "kärring!" och din psrtner gör slut för att du uttryckt dig fel.
Citera
2021-04-10, 12:32
Medlem
Sumies avatar
Susanna och Johan: Jag upplever dem som två mycket osäkra människor men på olika sätt. Susanna tål inte kritik och hugger först för att inte bli sårad. Hon varken lyssnar eller tar in Johan, verkar inte nyfiken på vem han är över huvud taget. Hittar fel på ett rent hysteriskt vis…minns de där kolbullarna eller vad det var de skulle steka över eld när de var på smekmånad, och Johan höll hennes bulle varm när hon gjorde något annat. När Susanna återkom till elden så blev hon tvärförbannad att han hade lagt sig i hennes sätt att tillaga hennes bulle. Den hade blivit överstekt, eller nåt sånt, precis som det var livsviktigt. Det hon helt missade var den fina sida Johan visade - omtänksamhet.
Jag önskar att Susanna kunde bli mer självkritisk och inte inta försvarsläge hela tiden. När de satt hos de s k experterna och skulle ge sitt svar, så poängterade hon att det var så fint att se just Johans utveckling i programmet, att det var han som hade utvecklats, hon själv var ju redan perfekt förstod man.
Johan är verkligen en fin kille, jag önskar att han kunde lita mer på sig själv och inte jamsa med och försöka vara till lags så mycket. När de under Susannas dominanta ledning gick fel i skogen, så sa han saker som var väldigt insiktsfulla som jag minns det. Då såg man en Johan som var mer reflekterande och skärpt än den han visade upp annars.
Och han ser dessutom väldigt bra ut.
Citera
2021-04-10, 12:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumie
Johan är verkligen en fin kille, jag önskar att han kunde lita mer på sig själv och inte jamsa med och försöka vara till lags så mycket.

Eller hur. Men män kanske är livrädda idag för pk-maffian och att bli metoo anklagade,
och då kan de bli sådana som Johan?
Citera
2021-04-10, 12:47
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Det var då ett jävla ursäktande för ett uselt beteende.
Johan "drabbades" inte, han blev nedtryckt av Susanna. Det var aktiva val av henne att hela tiden leta fel hos honom, och se minsta sak som hon inte gillade som en direkt krigsförklaring.
Väldigt talande att du bara hittar ursäkter för Susannas beteende, men när det gäller Johan är allt hans egna fel.
Han drog ett skämt om städning, och han ville säga ordet kärring. Jämför det med att psykiskt försöka bryta ner någon. Vad är värst, vad reagerat såväl du som "experterna" i programmet som krönikörerna kring?

Fast hon säger ju själv att det inte handlade om städskämtet utan om andra kommentarer han redan lagt innan det. Vi har inte sett allt. Klart som korvspad att Johan visat sidor hon ogillar. Bara det att det är så oerhört viktigt för honom att få kalla sin fru för kärring trots att hon säger att det gör ont?? Det visar ju inte på en så sympatisk karl. Mest mesig och intetsägande enl mig..
Citera
2021-04-10, 12:48
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Eller hur. Men män kanske är livrädda idag för pk-maffian och att bli metoo anklagade,
och då kan de bli sådana som Johan?

Jaadå män är sååå rädda och är verkligen utsatta. Buhu....
Citera
2021-04-10, 13:40
Medlem
Vet inte ifall de avslöjade antalet sökande den här säsongen.

Säsongen med Mats och Elizabeth nämnde de att det var 700 kvinnliga sökande och 100 manliga sökande. Experterna var öppna med att de väldigt gärna ville ha ett äldre par och även ett homopar i programmet. Det fanns inte tillräckligt många sökande med den sexuella orienteringen så de fick inte med ett homopar just den gången men däremot det äldre paret som hade noll kemi ihop. Så vet ärligt inte hur mycket experthjälp deltagarna faktiskt får. Tror de flesta tittarna vill att det hela ska sluta lyckligt medans produktionen gillar att visa ”drama”. Minns inte ifall de nämnde att det var 30 sökande över 50 års ålder men kan ha fel kring det. Så blir förvånad att folk ställer upp i det programmet när så många deltagare även nämner näthat.

Av erfarenhet vid jobbansökningar vet jag att hälften inte brukar vara kvalificerade ansökningar då de inte uppfyller grundkriterierna. Misstänker att samma gäller för ”Gift vid första ögonkastet”.
Citera
2021-04-10, 13:53
Medlem
dialektikers avatar
Men okej, jag måste erkänna att Johan också verkar extrem-konflikträdd. Han är ju inte riktigt normal själv som gick med på att bli såpass hunsad av Susanna. Han verkar extremosäker som vi sagt tidigare i tråden och som även de andra paren direkt genomskådade på parmiddagen.
Och nu när han fått kritik av media om språkbruket "kärring" så måste han göra en pudel i media.
Han sa ju också i programmet, ironiskt nog till Susanna, att han var märkt av att ha blivit mobbad av en tjej under skoltiden.

Han utmärker sig lite extra med att han tror att det är rätt att han ska styras av andra.
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-10 kl. 13:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in