2021-04-08, 21:09
Medlem
Jag undrar hur länge det höll för Lars och Ellinor efter programmet? De var så formella mot varandra när Ellinor besökte Lars i nya lägenheten, som främlingar, inte som ett gift förälskat par. De såg ut att vara helt färdiga med varandra.

Jag funderar också på tävlingsinstinkten hos dem båda, att de ser programmet som en tävling om vem som ska bli bästa paret? Jag tror att de gjorde upp båda två att säga ja till att vara fortsatt gifta för att inte framstå som misslyckade, särskilt inte efter att ha träffat och reagerat så på Anton och Sofia.

Vilket fult spel mot Johan som produktionen iscensatte, vände hans vänner mot honom framför kameran och fick honom att skriva ett brev och be Susanna om ursäkt...och sen satt han och sa artigt ja till henne. Men de var noga med att fråga henne först. Vilka grisar. Susanna blev fortsättningen på mobbningen som han blev utsatt för som barn, av en annan tjej. Och Johan lär knappast få stöd efteråt om han behöver, det har ju tidigare deltagare klagat över och till och med formulerat i ett gemensamt brev där de ville att programmet skulle läggas ner.
Jag hoppas att Johan snabbt hittar sin drömkvinna och kan lägga detta bakom sig.

Jag är glad för Anton och Sofias skull! Men de hade ju bara tur som fick bli det enda avsiktligt välvilligt matchade paret. De andra tre (Lars, Ellinor och Johan) fick betala för att produktionen skulle ha drama att visa upp.

Det var roligare att se en produktion (Love is blind på Netflix) där produktionen fick fler par än de någonsin kunde ha föreställt sig och förberett sig på, de kunde inte skicka iväg alla på kärlekssemester!
Citera
2021-04-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Frågan är om hon inte passat bättre med han läkaren?

Läkaren är ju motsatsen till skogshuggartyp.
Citera
2021-04-08, 21:13
Medlem
Telegramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Nu är både min mor och farföräldrar tyvärr döda. Men jag kan inte minnas att de sade några kloka råd till mig. Däremot hade de precis som Susannas morföräldrar högfungerande liv själva.

Skulle tro att normerna var så starka förr i tiden att det var svårt för folk att misslyckas för generationen födda i början på 1900-talet. Hittade de en hyffsat snäll person att gifta sig med så var han/hon lojal och båda hade ett lyckligt liv utpenslat för sig med jobb och barn som tog fokus.

Kanske därför de inte reflekterade över styrkorna i sin egen generation utan tog för given att även yngre har den där lojaliteten och fokus på barn och familj.

Det är klart att tiderna har förändrats om vi t ex ser två generationer bakåt. Det mesta har utvecklats till det bättre. Viss kunskap och erfarenhet förs förhoppningsvis vidare. Hur som helst tyckte jag att det var en fin gest att Susannas mormor var med ett ögonblick. Det är tv.
Citera
2021-04-08, 21:18
Medlem
Telegramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag undrar hur länge det höll för Lars och Ellinor efter programmet? De var så formella mot varandra när Ellinor besökte Lars i nya lägenheten, som främlingar, inte som ett gift förälskat par. De såg ut att vara helt färdiga med varandra.

Jag funderar också på tävlingsinstinkten hos dem båda, att de ser programmet som en tävling om vem som ska bli bästa paret? Jag tror att de gjorde upp båda två att säga ja till att vara fortsatt gifta för att inte framstå som misslyckade, särskilt inte efter att ha träffat och reagerat så på Anton och Sofia.

Vilket fult spel mot Johan som produktionen iscensatte, vände hans vänner mot honom framför kameran och fick honom att skriva ett brev och be Susanna om ursäkt...och sen satt han och sa artigt ja till henne. Men de var noga med att fråga henne först. Vilka grisar. Susanna blev fortsättningen på mobbningen som han blev utsatt för som barn, av en annan tjej. Och Johan lär knappast få stöd efteråt om han behöver, det har ju tidigare deltagare klagat över och till och med formulerat i ett gemensamt brev där de ville att programmet skulle läggas ner.
Jag hoppas att Johan snabbt hittar sin drömkvinna och kan lägga detta bakom sig.

Jag är glad för Anton och Sofias skull! Men de hade ju bara tur som fick bli det enda avsiktligt välvilligt matchade paret. De andra tre (Lars, Ellinor och Johan) fick betala för att produktionen skulle ha drama att visa upp.

Det var roligare att se en produktion (Love is blind på Netflix) där produktionen fick fler par än de någonsin kunde ha föreställt sig och förberett sig på, de kunde inte skicka iväg alla på kärlekssemester!

Lars och Elinor; inte länge
Citera
2021-04-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telegrama
Det är klart att tiderna har förändrats om vi t ex ser två generationer bakåt. Det mesta har utvecklats till det bättre. Viss kunskap och erfarenhet förs förhoppningsvis vidare. Hur som helst tyckte jag att det var en fin gest att Susannas mormor var med ett ögonblick. Det är tv.

Nu kanske vi hamnar offtopic men om vi ska fokusera på relationer och lycka för gemene man så har samhället gått tillbaka. Rätt uppenbart att människan i gemen inte klarar av dagens gigantiska utbud utan missbrukar allt från sex till mat.
Citera
2021-04-08, 21:29
Medlem
Susanne, fy faan alltså vilken satk..
Citera
2021-04-08, 21:31
Medlem
Tror fan jag jobbat med hennes mamma och hon är en riktig jävla psykopat. Fyfan värsta person ja stött på! Obehagligt aggressivt passiv även hon. Hade det där skrattet hela tiden samtidigt som hon var en jävla bitch.
Citera
2021-04-08, 21:32
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Susanna och Johan var dödsdömt från början. Om inte mannen är ledaren i ett förhållande så kommer det inte att fungera, kvinnan slutar respektera mannen och trycker ner honom tills det inte finns något av honom kvar.
Att Johan ville ha ett ja var bara ett desperat försök att rädda sin stolthet och sitt ego, istället blev han bara förnedrad av Susanna en sista gång när han än en gång placerade sig själv på en undergiven position och hon om och om igen sa att han inte skapade några gnistor hos henne.

Det är sant det du skriver. Men, om mannen är modellsnygg kan kvinnan acceptera att han inte är den ledaren han skall vara. Hon kommer då tillskriva honom de manliga karaktärsdrag han saknar(halo effekt). Johan är långt ifrån någon modell så det var dödsdömt från början som du säger.

Ja, det var i bettingtermer ett jagande av förluster från Johans sida. Istället för att bita i det sura äpplet och acceptera förlusten lade han ytterligare ett bet för att vinna tillbaka det han förlorat. Resultatet blev bara att ännu mer pengar(värdighet) togs ifrån honom.

Det förklarar också hans uttryck på samlingsbilden. Hade han återtagit sin värdighet genom ett rungande "Nej" på beslutsdagen hade han inte sett så nedstämd och framförallt nedtryckt ut på bilden.
Citera
2021-04-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telegrama
Kombo av hemsk matchning med Lars som flinar sig fram och ger ett opålitligt intryck.
Japp saknas nåt i hans personlighet han behöver en massa sessioner hos psykolog så han slutar spela teater och vågar vara sig själv, får rysningar när han pratar
Citera
2021-04-08, 21:42
Medlem
Telegramas avatar
Kolla nu 21.45 Vad hände sen? SVT 1 Det kanske blir någon överraskning.
Citera
2021-04-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Ja hela produktionen går ut på att me-too:a mot Johan, superdåligt! Han förtjänade inte det
Citera
2021-04-08, 21:43
Medlem
Macchiatos avatar
Jaha, ganska väntat ändå:

Susanna och Grävis: Nej, nej varför kunde du inte wingat det och sagt NEJ! när det var damerna först? Lurigt av produktionsbolaget eller experterna att slänga in ett övertalningsförsök till ett ja och sen sitta och säga att han har ett sexistiskt språk, när det är experten som är en snöflinga. Alla måste krypa i genusträsket annars blir det skampålen! Man kan visst säga kärring på ett lekfullt sätt.
Denna Susanna alltså. Nu klappar hon Grävis på huvudet och förstår att han blir ledsen. Hoppas han kom över det snabbt. Han har punany i drivor att hämta om han bara slutar vara den där lille killen som vill vara alla till lags inuti samtidigt som han tycker gänget i rökrutan är tuffa.

Anton och Sofia: Sofia - hört talas om balsam? Anton: Visade på integritet när han inte ville svara på experternas alla frågor, men ändå var öppen. Inga konstigheter i övrigt.

Lars & Ellinor: Ett ja, med armbågen från båda håll. Ellinor blundade lite för länge innan hon tittade på Lars efter sitt ja. Bara nervös för kameran, eller fanns det en stor tvekan där också. Snygg syster hon har förresten!
Lars, måste hålla tal fast rösten stockar sig. Hans kroppspråk var också avvaktande med benet upp mot sin älskade fru. Så sitter man inte när man sitter bredvid sin tvillingsjäl. Deras ja var mest ett: Jag vill inte göra slut riktigt än, men jag är väldigt skeptisk så vi fortsätter väl lite till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in