Nu jag inte längre Netflix för jag kräktes snudd på över deras PK-ism i allt.
Det var bara afrikaner och MENA-iter i alla avsnitt som var goda och räddade världen.
Oavsett om de var i dåtid, nutid eller framtiden.
Oavsett om det var på jorden, i vårt solsystem eller främmande galax.
De onda och dåliga människorna med vidriga förhållningssätt till andra var/är i huvudsak vita människor.
Då var det bara att ta sin Mats ur skolan och säga upp abonnemanget!
Hur som helst, den här serien är väl dock hyfsat korrekt om de har fyllt den med svarta analfabeter i all dess form för så ser ju Sverige ut idag.
Det blir ju en bra spegel på hur Sverige har utvecklats ifrån första boken/filmen då det var väldigt mycket vit kriminalitet.
Inte för att jag saknar att se dem, men var fan är Polisen i serien? Dem skjuter som om det vore tredje världskriget och, vad jag vet(såg serien när jag var påverkad av sömntabletter) så kommer bara en polisbil när snorungen slår sönder butiken med slagträet.
Överallt från när dom skjuter mot pizzerian i första avsnittet till när Tim åker fast i sista.
Nu jag inte längre Netflix för jag kräktes snudd på över deras PK-ism i allt.
Det var bara afrikaner och MENA-iter i alla avsnitt som var goda och räddade världen.
Oavsett om de var i dåtid, nutid eller framtiden.
Oavsett om det var på jorden, i vårt solsystem eller främmande galax.
De onda och dåliga människorna med vidriga förhållningssätt till andra var/är i huvudsak vita människor.
Då var det bara att ta sin Mats ur skolan och säga upp abonnemanget!
Hur som helst, den här serien är väl dock hyfsat korrekt om de har fyllt den med svarta analfabeter i all dess form för så ser ju Sverige ut idag.
Det blir ju en bra spegel på hur Sverige har utvecklats ifrån första boken/filmen då det var väldigt mycket vit kriminalitet.
Arma, ARMA djävla Sverige!
Nu är det ett bra tag sedan jag hängde här på Flashback men det känns ju liiite som att det kan vara vettigt att ta av sig rasse-glasögonen ibland. Verkligenheten är otroligt subjektiv. Lite som att hardcore-feminister lyckas se kvinnoförtryck överallt eftersom de har de rosa-glasögonen på.
Jag hade inga förväntningar på serien. Såg första Snabba cash-filmen och var inte riktigt helt såld på filmen. Läst boken och den var helt OK. Jag tyckte däremot denna serie var riktigt bra. Kan bero på hur pass mottaglig man är i stunden men gillar många av skådespelarinsatserna, speciellt de som spelar Salim, Leya och Ravy.
Kändes som att de byggde upp Salims karaktär väldigt väl och det var otroligt synd att han blev skjuten i slutet. Bra och dramatiskt för serien men hade velat se mer av hans resa i en eventuell säsong 2.
Jag bor i Malmö och har öppen knarkhandel runt omkring mig, men jag träffar eller pratar aldrig med dessa människor. Jag tycker deras språk i det närmaste är komiskt, men Olle Sarris finansspråk är inte mycket bättre det.
Om du syftar på att språket skulle vara orealistiskt så kan det ha att göra med att du bor i Malmo och inte i Stockholm. Dialekten är annorlunda i Estocolmo. Ni är danskar, era jävlar
Om du syftar på att språket skulle vara orealistiskt så kan det ha att göra med att du bor i Malmo och inte i Stockholm. Dialekten är annorlunda i Estocolmo. Ni är danskar, era jävlar
Haha, menar inte orealistiskt. Det är nog hyfsat realististiskt, tyvärr. Bara att det låter så töntigt när de slänger sig med sitt fikonspråk, men så är det väl i alla branscher.
bland det bästa som gjorts på svensk tv. Äntligen en serie som är verklig och aktuell och inte som alla dessa jävla 90 min beck filmer där poliser och kriminella känns som en jävla parodi av verkligheten . nästan så att man saknar orten
Jo, det är han visst. Alex från solsidan pfft... för att han pratar Stockholmska eller?
Hahah va? Jag bor själv i Stockholm, han Marko låter ju exakt som Alex från Solsidan. Han låter som en vanlig medelklass svensk som max har en fortkörningsbot på registret.
Han låter inte övertygande för fem öre. Hur kan du lyssna på "Marko" och på fullaste allvar tycka att han låter som en maffiaboss?
Hahah va? Jag bor själv i Stockholm, han Marko låter ju exakt som Alex från Solsidan. Han låter som en vanlig medelklass svensk som max har en fortkörningsbot på registret.
Han låter inte övertygande för fem öre. Hur kan du lyssna på "Marko" och på fullaste allvar tycka att han låter som en maffiaboss?
Är det du som är skådespelaren möjligtvis?
du har nog sett för många filmer där bossar ser ut som monster . kolla sopranos så ser du hur normala bossar kan vara
du har nog sett för många filmer där bossar ser ut som monster . kolla sopranos så ser du hur normala bossar kan vara
Jag tror inte du förstår vad jag pratar om.
Han LÅTER inte som en maffiaboss från Stockholm, han PRATAR inte på det sättet. Lyssna på Leo Carmona prata t.ex så kan du höra hur en typisk gammal arbetarklass stockholmare pratar.
Senast redigerad av balditroNN 2021-04-10 kl. 15:52.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!