2021-04-10, 10:22
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jag tycker det är mer intressant att fråga sig vem som nu axlar manteln som hertig av Edinburgh. En liten rolig passus är att Philips farfar var Kung av Grekland. Hade ödet velat annorlunda med 1900-talets krig så hade han kanske dött som en kung idag.
Charles ärver titeln som hertig av Edinburgh.
Citera
2021-04-10, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
För att jag fick den berättad i Kina i november 1986, av studenterna, fyra eller fem var de. Var det konstigt tycker du? Att jag träffade dem, att ett topic var det nyligen avslutade statsbesöket och att de då berättade om mottagningen på ambassaden…?

Moralisera kan du göra på muggen eller i andra trådar. Här gäller skvaller. Prinsen ämnade skämta förstås. Han sade det med ett leende.

Du behöver inte reagera så med taggarna utåt. Det var en genuin fråga. Men jag ber om ursäkt om den var formulerat på ett sätt som gjorde att du uppfattade den som kritik mot dig. Jag moraliserar sannarligen inte. Men som sagt hade AP en obituary där man snackade skit om hans "rasism och sexism", så det är ju intressant att se om några PK-radikala i slaskpressen vill ta upp det.

För övrigt: på muggen skiter jag. (Och pissar, ibland.)
Citera
2021-04-10, 10:32
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Nej det är inte rasistiskt, det är en slags pik och skämt åt alla bokmalar som läser och skriver för mycket. Att man menade på den tiden att det var viktigt att också hålla sig i fysisk form.
Och inte bara plugga. Dvs som många internatskolor drivs idag, med ett flertal fysiska aktiviteter.

Men det är ett ovedersägligt faktum att många asiater är närsynta. Det är därför som många av barnen har glasögon. Och inte klarar av tex snabba bollsporter eftersom ögonen inte hänger med.
Det är ett känt medicinskt faktum.
Utom för tex indier, där det verkar som att ganska få barn behöver glasögon.

Men någon förklaring annat än att det är genetiskt finns inte. Dvs man kan lika gärna säga att det beror på rastillhörighet.
Även om det låter gammaldags och dogmatiskt, att ta upp frågan om "ras".
Att asiater är så pass närsynta har dessutom gjort att de kan arbeta så bra i elektronik- och kamera-industrin. Där är det en klar fördel att vara närsynt, och har bättre fokus på småsaker.

Jag har inte sagt att det var rasistiskt. Det var en annan postare som glömt ta sitt lugnande.

Prins Philip skulle skämta lite men jag tror att det mest sågs som plumpt. Studenterna jag träffade verkade inte särskilt imponerad i vart fall. De gjorde ingen grej av det men intrycket jag fick var att de hade förväntat sig mer av mötet med monarken.
Citera
2021-04-10, 10:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Du behöver inte reagera så med taggarna utåt. Det var en genuin fråga. Men jag ber om ursäkt om den var formulerat på ett sätt som gjorde att du uppfattade den som kritik mot dig. Jag moraliserar sannarligen inte. Men som sagt hade AP en obituary där man snackade skit om hans "rasism och sexism", så det är ju intressant att se om några PK-radikala i slaskpressen vill ta upp det.

För övrigt: på muggen skiter jag. (Och pissar, ibland.)

Ok, men du skrev ju att jag tagit det från engelsk press… Jag har inte läst en rad i brittisk press. Knappt någon annanstans heller om prinsens frånfälle. Det intresserar mig inte men minnet från studenterna dök upp och jag skrev det i en skvallertråd.
Citera
2021-04-10, 10:43
Avslutad
Citat:
Jag har inte sagt att det var rasistiskt. Det var en annan postare som glömt ta sitt lugnande.
Citat:
Ok, men du skrev ju att jag tagit det från engelsk press… Jag har inte läst en rad i brittisk press. Knappt någon annanstans heller om prinsens frånfälle. Det intresserar mig inte men minnet från studenterna dök upp och jag skrev det i en skvallertråd.

Du verkar ha vaknat på fel sida, Sven. Det var ett enkelt missförstånd, jag anklagade dig inte för någonting alls. Läs gärna om min ursprungliga post till dig.

"intresserar mig inte" -- det står givetvis alla fritt, men jag kollar på fransk TV, och de har täckt det rätt konstant sen igår. Men han hade åldern inne.
Citera
2021-04-10, 10:57
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Undrar om prins Philip får sin önskan besannad nu då att få reinkarnera som ett dödligt virus för att minska lite på jordens befolkning?

Det vore en gudi behaglig reinkarnation och en nåd att stilla bedja om.
Citera
2021-04-10, 11:20
Medlem
Ja det var ju tråkigt att en gammal god garderobsnazist har gått ur tiden. Vi får väl hoppas på att han får sin dröm igenom och återföds som ett människoutplånande virus. Trevlig prick.
Citera
2021-04-10, 12:43
Medlem
stibkloFs avatar
Trist att han inte fick bli 100 - då hade han fått ett officiellt gratulationsbrev från frun. 😁
Citera
2021-04-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bugg.och.jenka
Ja det var ju tråkigt att en gammal god garderobsnazist har gått ur tiden. Vi får väl hoppas på att han får sin dröm igenom och återföds som ett människoutplånande virus. Trevlig prick.

Det är mycket tjat om att Philip skulle ha varit nazist. Det är sant att 30-talet inte såg bra ut för honom, då han var mycket ung, men han reparerade sina misstag ordentligt efter krigsutbrottet.
Senast redigerad av Ville815 2021-04-10 kl. 13:02.
Citera
2021-04-10, 12:58
Medlem
outback4s avatar
Kan man få önska att dåren Charles trillar av pinn snarast? innan Elizabeth..hoppas jag,
för den göken är direkt olämplig som statsöverhuvud över det brittiska samväldet sanna mina ord!
Och William före Harry är ju bra... av två dåliga ting väljes den minst dåliga. Harry är ju coko i bollen på riktigt. Men med sådan fader, sådan son..
Citera
2021-04-10, 13:00
Medlem
Lucianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Charles ärver titeln som hertig av Edinburgh.

Exakt, men i samband med att Prins Charles blir kung förs titeln vidare till hans yngre bror Prins Edward enligt en överenskommelse 1999 i samband med dennes giftermål.

Tekniskt sett verkar det gå till så, givet att inte Drottningen beslutar annorunda, att Prins Charles ärver titeln och vid trontillträdet dras den in varefter han delar ut den på nytt till sin yngre bror.
Citera
2021-04-10, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Kan man få önska att dåren Charles trillar av pinn snarast? innan Elizabeth..hoppas jag,
för den göken är direkt olämplig som statsöverhuvud över det brittiska samväldet sanna mina ord!
Och William före Harry är ju bra... av två dåliga ting väljes den minst dåliga. Harry är ju coko i bollen på riktigt. Men med sådan fader, sådan son..

Om nu Charles är Harrys riktiga pappa. En älskare som Diana hade har utseendemässigt tydliga likheter med Harry. Förståeligt nog har ingen i den kungliga familjen velat reda ut saken med DNA-test.
Senast redigerad av Ville815 2021-04-10 kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in