2021-04-09, 15:28
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Du har alltså lagt ner 100 tals timmar på att gå igenom Dianas död men aldrig hört talas om prins Phillip?

Det är ju vida känt att Dodi Al-Fayeds farsa (som äger nån varushuskedja, tror Harrods) bestämt hävdar att prins Phillip ligger bakom mordet.

Vilken stolle. Dåligt planerat mord isåfall. Föraren som dog ögonblickligen var full och Diana överlevde initialt kraschen.
Citera
2021-04-09, 15:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Prins Philip, hertig av Edinburgh är död.

Han blev 99 år gammal. Många tror att han ligger bakom mordet på prinsessan Diana.

https://metro.co.uk/2021/04/09/prince-philip-dead-duke-of-edinburgh-dies-aged-99-7740354/

Vad ansåg ni om denna människa?

Jag skulle vilja se en lista på allt han åt under nästan 100 bast.

Typ:

1.560.345 gåslevrar
3.789.345 vaktelägg
57.000 sköldpaddor
150.678 kg belugakaviar
5 svanar
Citera
2021-04-09, 15:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Imponerande att bli så gammal med tanke på vilken skräcködla han levt ihop med. Om han hade skilt sig skulle han kanske ha blivit 110 år dock. Frågan är om den iskalla drottningen lyckas klämma fram en äkta tår?

Tveksamt om hon har någon vätska kvar i kroppen över huvud taget. Hon är som man säger i England: ”Dried-up”.
Citera
2021-04-09, 15:40
Medlem
stilichos avatar
Man kan säga vad man vill men prins Philip hade en fascinerande livshistoria. 1900-talets stormiga historia sammanvävd med hans livshistoria. Man kan väl med grov underdrift säga att han är bra biografimaterial.
Citera
2021-04-09, 15:41
Medlem
tjallepetters avatar
Han var en knähund till drottningen.
Fick alltid gå 1 meter bakom och alltid vara en maskot.

Tror ni han var prins i sängkammaren också?
Mycket aggressioner som måste tagits ut på drottningen.
Citera
2021-04-09, 15:45
Medlem
dannbaggens avatar
Alltid tråkigt när en person går bort i förtid på detta sätt. Prinsen såg ung ut, levde livet och voltade med sin Land Rover bara för några år sedan.

Om han bara hade kunna få 10-20 år till. Men ödet ville annorlunda.

https://www.al.com/resizer/6VCou70wz0Bx22NouohhYP2WwH4=/450x0/smart/cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/advancelocal/XHT5RXW7PVASNCPZTKPYEL2HRA.jpg

Frågan är vad som händer nu. Indien lämnar samväldet?
Citera
2021-04-09, 15:49
Medlem
SvenEastmans avatar
Tillägnar er radikalkonservativa en styrkehonnör idag.
Citera
2021-04-09, 15:52
Medlem
Kommer Harry komma hem till Philips begravning?
Citera
2021-04-09, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag skulle vilja se en lista på allt han åt under nästan 100 bast.

Typ:

1.560.345 gåslevrar
3.789.345 vaktelägg
57.000 sköldpaddor
150.678 kg belugakaviar
5 svanar

Sanslöst långlivad kille om han satte i sig typ 4kg belugakaviar och två sköldpaddor om dan. För att inte tala om 100 vaktelägg. Om dan.

Men, men, jag förstår din poäng, även om jag tycker han verkar ha varit en skön kille som gjort en hel del gott för UK.

(Hans svandiet verkar dock lite mer rimlig. )

Citat:
Han var en knähund till drottningen.
Fick alltid gå 1 meter bakom och alltid vara en maskot.

Tror ni han var prins i sängkammaren också?
Mycket aggressioner som måste tagits ut på drottningen.

Tror nog han kan ha haft en viss förkärlek för att ha henne i en dominant roll. Inget fel med det, dock.

Det här med att han var 1 meter bakom tror jag däremot inte han hade så stora problem med.
Citera
2021-04-09, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schmiss
Hur kommer detta påverka drottning Elizabeth? Äldre människor som förlorat sin livspartner brukar degenerera fort. De kan få försämrad hälsa och bli dödssjuka inom månader. Det är inte helt ovanligt.
Det var precis det som slog mig också. Jag tror att Drottningen kommer att ta det här oerhört hårt. 71 års giftermål skojar man inte bort. Är även hon borta inom ett år? Inte otänkbart. Kanske iofs inte helt ogrundat om nu Charles ska få njuta av kungatiteln åtminstone en liten stund innan demensen slår till. Han är ju närmare 75, hela hans liv har gått åt till att vänta på en tron som aldrig blir tom. Nu är han själv en åldring och bakom ryggen på honom står William och gnider händerna.

Spännande tider framöver.
Citera
2021-04-09, 15:57
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucianus
En bra karl med den mest fantastiska förmåga att släppa grodor som blev virulenta:

https://www.womanandhome.com/life/news-entertainment/prince-philip-quotes-63435/

När Drottningen hade stor tillställning på Windsor Castle för, i första hand brittiska, journalister upptäcker Prince Philip en av Drottningens argaste kritiker i mängden. Han stegar fram och frågar:
- Vad gör ni här?
- Men, Sir, jag är bjuden!
- Ni hade kunnat tacka nej...

Well. Han var inte helt 100...
Citera
2021-04-09, 15:57
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Alltid tråkigt när en person går bort i förtid på detta sätt. Prinsen såg ung ut, levde livet och voltade med sin Land Rover bara för några år sedan.

Om han bara hade kunna få 10-20 år till. Men ödet ville annorlunda.

https://www.al.com/resizer/6VCou70wz0Bx22NouohhYP2WwH4=/450x0/smart/cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/advancelocal/XHT5RXW7PVASNCPZTKPYEL2HRA.jpg

Frågan är vad som händer nu. Indien lämnar samväldet?

Jag tycker det är mer intressant att fråga sig vem som nu axlar manteln som hertig av Edinburgh. En liten rolig passus är att Philips farfar var Kung av Grekland. Hade ödet velat annorlunda med 1900-talets krig så hade han kanske dött som en kung idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in