Citat:
Ursprungligen postat av
Machines
Nja kan ha fel men har för mig att farsan är redan dömd i målet som nu ska upp igen. Kan ha läst fel. Men om det är så bör väl han också ha överklagat. För att stärka trovärdigheten och oskulden om Runars roll. Fortfarande väldigt intressant om Brännström har anmält Runar.
Domen har ju redan fallit. Åklagaren menar att det är Runars bolag, trots att farsan Frank står som firmatecknare. Det finns bland annat stödbevisning där ärthjärnan Runar ska ha textat och sagt rakt ut att "det är mitt bolag". Så Runars enda möjlighet att motbevisa detta är att Frank själv erkänner och säger under ed att det är hans bolag och att Runar bara "hjälpt till" samt att det är Frank som skulle ha betalat skatt och arbetsgivaravgifter. Vilket skulle innebära mened och ett tungt fängelsestraff för den redan gamle Frank. Frank verkar ju ha skött sig under de senaste åren så han vill nog inte ljuga heller. Därav hans tystnad. Runar som är en psykopat saknar empati och har svårt att förstå varför farsan trilskas. Hans metod att skjuta på allt tyder ju på att han försöker vinna tid för att få farsan att ändra sig, det är min teori.
Om pappa Frank redan blivit dömd som målvakt vet jag inte. Jag har inte hört något om det. Men det kan ju vara ett mildare straff i så fall, beroende på hur han framställt sin egen roll. Men vad jag hört så har han vägrat prata.
Nu är Runar "hemma" igen. Han spelar pingis med sönerna. Har svårt att tro att Runar har ett eget boende med pingisbord. Så jag antar att han är hos sin ex-fru när han är med barnen. Frågan är om hon är så snäll att han får bo där under sin vecka? Vet inte om hon gått vidare och träffat någon ny heller, men hon har ju två barn sedan tidigare också. De borde vara nästan vuxna nu. Det blir hur som helst trångt med en Runar i gästrummet i så fall. Kanske våldgästar han Amadeus soffa?
För ett par veckor sedan försökte Runar sig på att köra en egen podd. Då bjuder han in... Emilio Ingrosso.
https://poddtoppen.se/podcast/1490909986/gott-snack-med-fredrik-soderholm/runar-bjuder-in-emilio-ingrosso
Det lät först lite långsökt. Vad kan de ha gemensamt? Sedan kom jag på att Amadeus och Benjamin är ungefär jämngamla och kanske gick på förskola ihop eller nåt sånt. Runar skryter även om att han var stammis på Emilios krog på östermalm. Det var en hel del snack om den där krogen minns jag. Efter podden har Runar öst omtanke och styrkekramar till Emilios insta. Ett sista försök att hålla sig kvar i rampljuset eller har Runar fått korn på ett guldägg?
Häromdagen visade det sig att Emilios restaurang på Mallis verkar ha bekostats av svarta knarkpengar från storsmugglaren Jonas Falk... Med tanke på Runars finansiella tillstånd skulle det inte förvåna mig om han erbjudit sig att hjälpa till att tvätta lite pengar i den härvan han med. Det vore "priceless".
PS Nu är inte Ingrosso dömd ännu, men jag tror inte juryn köper hans förklaring att han fick några miljoner i god tro av en bekant som ville investera i en medioker pastarestaurang...