2021-03-15, 21:20
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Kan bara hålla med. Skulle inte skriva en rad om pastorn om jag slapp läsa/höra om hans religiösa dubbelmoral. Som drabbar vanligt folk och företagare. Ta bara ofoget mot tjejen som gjort inbjudningskorten till ett bröllop. Båtaffärer och annat skit som troligtvis ännu inte kommit fram. För att sen gå omkring och låtsas som att det regnar. Han har valt offentligheten och får räkna med kritik. Och att många medborgare inte köper hans dubbelmoral. Carolas inlägg för ett halvår sedan bekräftade vad många anat och förstått. Intressant är varför han tagit bort telefonsamtalet mellan honom och Leif Brännström. Har han blivit anmäld? I så fall kan han nog räkna med några månader till. Pratade med en bekant som är mer bekant med fängelsevärlden. Pastor Runar sticker ut men bör ligga lite lågt Arbetsplikt tycks gälla så vi får räkna med att även han får pröva på ett vanligt kneg

Jag vet inte hur det funkar i rätten, men det är ju nästan så man tänker att Runar snarare behöver vård. Han är ju en fullblodspsykopat med förkärlek för vapen. Det finns mängde av bedrägerier som bara lett till kronofogden i slutändan. Han renoverade sin ex-frus hus för en halv miljon men vägrade betala för han tyckte det var fel på virket, eller något larv. Bytte fönster i kåken för 40.000 som han inte heller betalade. "Glömde" betala dagisavgiften i ett år. Eller senast, när han sålde en äkta staty "Bronco", som föreställer en cowboy naturligtvis, till sitt eget företag för flera hundra tusen. När de gjorde revision fanns ett "intyg" som sa att statyn var en kopia värd 20.000. Exakt samma staty finns på museum i USA för 8.000 kronor. Dessutom visade det sig att han redan köpt statyn på ett tidigare bolag och då dragit av kostanden. Så han blåste staten och sig själv två gånger om... Man blir imponerad av hans handlingskraft.
Citera
2021-03-16, 06:44
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag vet inte hur det funkar i rätten, men det är ju nästan så man tänker att Runar snarare behöver vård. Han är ju en fullblodspsykopat med förkärlek för vapen. Det finns mängde av bedrägerier som bara lett till kronofogden i slutändan. Han renoverade sin ex-frus hus för en halv miljon men vägrade betala för han tyckte det var fel på virket, eller något larv. Bytte fönster i kåken för 40.000 som han inte heller betalade. "Glömde" betala dagisavgiften i ett år. Eller senast, när han sålde en äkta staty "Bronco", som föreställer en cowboy naturligtvis, till sitt eget företag för flera hundra tusen. När de gjorde revision fanns ett "intyg" som sa att statyn var en kopia värd 20.000. Exakt samma staty finns på museum i USA för 8.000 kronor. Dessutom visade det sig att han redan köpt statyn på ett tidigare bolag och då dragit av kostanden. Så han blåste staten och sig själv två gånger om... Man blir imponerad av hans handlingskraft.

Kostade den renoveringen en halv Mill så är jag Kalle anka
De byggde ju på en hel våning på detta stora hus, måste vara runt 250 kvm bara överbyggnaden några millar ligger nog närmare sanningen.
Citera
2021-03-16, 06:50
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:

Problemet med vård är att han är precis som du skriver - en psykopat. Det finns ingen vård som förändrar en sådan person. Det är förskräckligt hur han kan dra fram och skövla i andra människors liv utan att de inser vad de har att göra med innan det är för sent.
Citera
2021-03-16, 08:46
Medlem
Det e svårt att förstå vilka som blir lurade av Runar. Jag tycker det e konstigt att höger-trollen inte genomskådar honom.
Citera
2021-03-16, 10:49
Medlem
Giant Squids avatar
Är man helt ute o cyklar här men en vuxenutredning för borderline med förtidspension kanske inte vore helt fel.
Citera
2021-03-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e svårt att förstå vilka som blir lurade av Runar. Jag tycker det e konstigt att höger-trollen inte genomskådar honom.
Ja minst sagt förvånande att SD ställde upp med turnerande ”väckelsemöte” Kanske hoppades Runar på en framtida riksdags plats. Eller nån konsulär befattning i Amerika med tanke på allt fint han skrivit om Trumpism. Det som känns märkligt är att det inte finns en gnutta av självinsikt. Utan vräker på med moraliska floskler om avsaknad av moral och hederlighet. Vi får se om han dyker upp till rättegången. Efter dom vilket troligtvis blir fastställd väntar en överklagan till HD. Vilket kommer med all sannolikhet avslås. Sen till hösten blir det dags att krypa in. Vid muck kommer vi se en utvilad Runar berättandes om att han nu kan se "ljuset" och vill göra bot och bättring
Citera
2021-03-16, 11:58
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Kostade den renoveringen en halv Mill så är jag Kalle anka
De byggde ju på en hel våning på detta stora hus, måste vara runt 250 kvm bara överbyggnaden några millar ligger nog närmare sanningen.
Du är ju redan Musse Pigg, så skillnaden är hårfin.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J16Kwb/runar-hotad--och-stamd

Jag vet inte om du känner Runar personligen och har varit där och inspekterat eller bara stalkat honom lite lätt? Jag har i alla fall inte hört att de skulle bygga en hel övervåning på kåken. I så fall skulle det vara svårt för familjen att bo där under en rätt lång period. Men det är möjligt att du har rätt? Hursomhelst verkar det dumt att anlita hantverkare när man inte har någon inkomst.
Citera
2021-03-16, 12:15
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Ja minst sagt förvånande att SD ställde upp med turnerande ”väckelsemöte” Kanske hoppades Runar på en framtida riksdags plats. Eller nån konsulär befattning i Amerika med tanke på allt fint han skrivit om Trumpism. Det som känns märkligt är att det inte finns en gnutta av självinsikt. Utan vräker på med moraliska floskler om avsaknad av moral och hederlighet. Vi får se om han dyker upp till rättegången. Efter dom vilket troligtvis blir fastställd väntar en överklagan till HD. Vilket kommer med all sannolikhet avslås. Sen till hösten blir det dags att krypa in. Vid muck kommer vi se en utvilad Runar berättandes om att han nu kan se "ljuset" och vill göra bot och bättring

Ha ha. Ja, det är den enda motivationsföreläsning han någonsin har gjort. Ett peptalk med några från SD inför förra valet kanske? Det finns på youtube och innehåller inte ett spår av pedagogik eller någon slags strategi för ledarskap. Det är egentligen bara fragment av en kristen predikan där han bytt ut Gud och Jesus mot pengar och framgång. Men det fullkomligt lyser om Runar och man ser hur stort allvar han tar detta på. Det ska man ju givetvis göra, men i det här fallet kan Runar lika gärna ha en skylt på mössan som säger "Mitt första motivationstal där jag får betalt. Jag ÄR någon nu."

Runar sitter nu med stora offerkoftan och bidar sin tid. Precis som du säger kommer han förmodligen hålla sig undan. Eftersom det är nästan två år i fängelse tror jag att det kan bli så att han häktas i sin frånvaro då. Jag har stött på ett par Runars i mitt vuxna liv. Bägge har kört ett antal företag och sina liv i botten. När de inte har någonstans att ta vägen längre gör de en sista "stöt", vilket kan vara allt från att ta ett stort ofördelaktigt lån eller helt enkelt hyra en dyr bil och kränga till Litauen (något som Runar verkar vara inne på nu när han efterlyser någon som kan hyra ut en bil åt honom under en månad). Sedan tar han pengarna och drar till Thailand och lever loppan tills de pengarna är slut.

Jag kan se Runar starta en kristen församling på en badort i Thailand. Vit linnekostym, tre fruar och en motorcykel. Tills han hamnar i Thailändskt fängelse för att ha förskingrat kollekten.
Citera
2021-03-16, 14:54
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Du är ju redan Musse Pigg, så skillnaden är hårfin.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J16Kwb/runar-hotad--och-stamd

Jag vet inte om du känner Runar personligen och har varit där och inspekterat eller bara stalkat honom lite lätt? Jag har i alla fall inte hört att de skulle bygga en hel övervåning på kåken. I så fall skulle det vara svårt för familjen att bo där under en rätt lång period. Men det är möjligt att du har rätt? Hursomhelst verkar det dumt att anlita hantverkare när man inte har någon inkomst.

Möjligt att jag har rätt, inga detaljer i övrigt men jag har passerat den kåken i över 20 års tid. Den är jättefin med en tomt som är rena drömmen. Utsikt över skurusundet och alla båtar som passerar ute i fjärden mot och ifrån Stockholm.
Hörde skvaller om att buggar' n som byggde våningen blev blåst på 900.000kr rykte? Ja visst, men högst troligt
Citera
2021-03-16, 15:11
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Möjligt att jag har rätt, inga detaljer i övrigt men jag har passerat den kåken i över 20 års tid. Den är jättefin med en tomt som är rena drömmen. Utsikt över skurusundet och alla båtar som passerar ute i fjärden mot och ifrån Stockholm.
Hörde skvaller om att buggar' n som byggde våningen blev blåst på 900.000kr rykte? Ja visst, men högst troligt
Då har du säkert rätt. Jag citerade bara tidningen. Det kan ju även vara så att Runar betalade vad han ansåg det var värt. Det gjorde han ju med bröllopsinbjudningarna. Han ansåg att det var fel på dem och bestämde att de kunde få 17.000 istället för 24.000 (https://www.expressen.se/noje/extra/runars-hamnd/). Rätt flådiga kuvert får man anta... Undrar om han betalade byggisen med 50-öringar också eller om han inte betalade alls?
Citera
2021-03-16, 16:31
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Då har du säkert rätt. Jag citerade bara tidningen. Det kan ju även vara så att Runar betalade vad han ansåg det var värt. Det gjorde han ju med bröllopsinbjudningarna. Han ansåg att det var fel på dem och bestämde att de kunde få 17.000 istället för 24.000 (https://www.expressen.se/noje/extra/runars-hamnd/). Rätt flådiga kuvert får man anta... Undrar om han betalade byggisen med 50-öringar också eller om han inte betalade alls?

Sådana där sk människor gör exakt som du säger, betalar vad de är värt. Ett pris göres upp, sedan letar mytomanen efter fel då allt står klart, anmärker på minsta sak, " loppa på stiftet" och så håller man in pengar i oändlighet för att man påstår att det inte är åtgärdat.
Jag tror att detta ska upp i rätten ihop med all annan skit han har för sej
Hoppas han får stupstock på kyrkbacken den femte jäveln
Citera
2021-03-16, 16:32
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Sådana där sk människor gör exakt som du säger, betalar vad de är värt. Ett pris göres upp, sedan letar mytomanen efter fel då allt står klart, anmärker på minsta sak, " loppa på stiftet" och så håller man in pengar i oändlighet för att man påstår att det inte är åtgärdat.
Jag tror att detta ska upp i rätten ihop med all annan skit han har för sej
Hoppas han får stupstock på kyrkbacken den femte jäveln
Fete ska de va
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in