2021-03-16, 17:24
Medlem
Förutom alla skulder så lär det bli en liten pension. Om sisådär femton år. Men han är skriven i Norge och där tycks det vara oklart om han får pension där." För att ha rätt till ålderspension från den norska socialförsäkringen (folketrygden) måste du ha bott eller arbetat i Norge i minst tre år efter att du fyllt 16 år. Du kan alltså få ålderspension från Norge om du i minst tre år antingen har varit medlem i folketrygden eller haft pensionsgrundande inkomster i Norge"En del skulder kommer nog hänga kvar. Ser ut att bli krångligt framöver. 1987 träffade han Carola och var då 20 år. Kanske dags att flytta tillbaks till Norge för att bättra på pensionen. Han är en Norsk medborgare med mycket åsikter om Sverige och dess befolkning. Bäst datum som gold digger har nog svalnat Men samtidigt när man kollar kommentarerna på hans blogg finns det en del hjärtligt hänryckta tanter. Som kanske kan ta tag i hans problem
Senast redigerad av Machines 2021-03-16 kl. 17:34.
Citera
2021-03-16, 17:52
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Sådana där sk människor gör exakt som du säger, betalar vad de är värt. Ett pris göres upp, sedan letar mytomanen efter fel då allt står klart, anmärker på minsta sak, " loppa på stiftet" och så håller man in pengar i oändlighet för att man påstår att det inte är åtgärdat.
Jag tror att detta ska upp i rätten ihop med all annan skit han har för sej
Hoppas han får stupstock på kyrkbacken den femte jäveln
Nja, skulderna har redan flyttats vidare till kronofogden. Där är han skyldig närmare sex miljoner nu. Det som rätten redan dömt honom till fängelse för är att han fram till 2018 inte betalat skatt, moms eller arbetsgivaravgifter från sitt företag. Slemmige Runar trodde han skulle klara sig undan med att det är hans far som står som firmatecknare. Dock hävdar åklagaren att det är utom rimligt tvivel att det är Runar som drivit bolaget.

Då ska man komma ihåg att det här är tredje gången på en tio femton år han gör samma sak. För en fem år sedan blev det också fängelse och näringsförbud. Det omvandlades då till fotboja. På grund av näringsförbudet övertalade han sin gamle far att starta ett företag åt honom. Nu vill han alltså att farsan ska ta smällen och erkänna att det är hans firma. Men det verkar inte farsan vilja göra. Det är därför Runar hela tiden förhalar förhöret där han ämnar överklaga. Utan farsan är han körd.

Det allra märkligaste är att han samtidigt gör reklam på sina sidor för sina kurser i chefsmentorskap. Han skriver där att han är en Sveriges mest efterfrågade föreläsare. Nu är det ju ingen som vill anlita honom vad det verkar, men man kan ju undra hur han tänkte sig ta betalt om någon gjorde det? "Tjenare Volvos chefer, jag ska lära er hur man blir en bättre chef, men först, är det ok om jag får tiotusen i använda hundralappar?"
Citera
2021-03-16, 17:54
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Förutom alla skulder så lär det bli en liten pension. Om sisådär femton år. Men han är skriven i Norge och där tycks det vara oklart om han får pension där." För att ha rätt till ålderspension från den norska socialförsäkringen (folketrygden) måste du ha bott eller arbetat i Norge i minst tre år efter att du fyllt 16 år. Du kan alltså få ålderspension från Norge om du i minst tre år antingen har varit medlem i folketrygden eller haft pensionsgrundande inkomster i Norge"En del skulder kommer nog hänga kvar. Ser ut att bli krångligt framöver. 1987 träffade han Carola och var då 20 år. Kanske dags att flytta tillbaks till Norge för att bättra på pensionen. Han är en Norsk medborgare med mycket åsikter om Sverige och dess befolkning. Bäst datum som gold digger har nog svalnat Men samtidigt när man kollar kommentarerna på hans blogg finns det en del hjärtligt hänryckta tanter. Som kanske kan ta tag i hans problem
Om jag har förstått saken rätt kan kronofogden även utmäta skuldsatta personer i Norge. Runar är skyldig en fem sex miljoner där, så det blir en rätt mager pension ändå. Jag vet inte om de har socialt understöd i Norge, men i så fall kanske han kan få några tusenlappar till hyra och kattmat.
Citera
2021-03-17, 22:10
Medlem
Runars farsa har väl gjort några voltor vad jag vet för liknande brott som sin märkliga son.
Citera
2021-03-18, 00:01
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Runars farsa har väl gjort några voltor vad jag vet för liknande brott som sin märkliga son.
Jag vet bara en. Det var nämligen så att han fick permission från kåken i Norge när Runar gifte sig. Enligt uppgifter i pressen satt han då sex år för bedrägeri. Nu vet jag inte så mycket om lag och ordning i Oslo, men det låter ju inte som enbart fifflat med kollekten om man får sex år... Men efter det lilla äventyret har jag inte hört något mer.

Idag är han pastor för en välmående församling i Oslo. Förra året hade han faktiskt både Runar och Amadeus som gäster under en predikan. Då verkade de vara glada ihop i alla fall. Men nu verkar det som att Runar vill tvinga farsan att begå mened genom att intyga att det var han som var firmatecknare som sjabblade med bokföringen och inte Runar. Trots att alla vet att det inte stämmer. Så farsan håller sin käft och infinner sig inte. Och då gör inte Runar det heller.

Skulle farsan begå mened så mister han antagligen både jobb och församling och anseende. Det har han nog ingen lust med. Att han är tidigare dömd kan innebära att han får sitt inne istället för Runar. Jäkla fin moral sonen har som försöker påtvinga honom det valet...
Citera
2021-03-18, 00:21
Medlem
Nja kan ha fel men har för mig att farsan är redan dömd i målet som nu ska upp igen. Kan ha läst fel. Men om det är så bör väl han också ha överklagat. För att stärka trovärdigheten och oskulden om Runars roll. Fortfarande väldigt intressant om Brännström har anmält Runar.
Citera
2021-03-19, 09:59
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Nja kan ha fel men har för mig att farsan är redan dömd i målet som nu ska upp igen. Kan ha läst fel. Men om det är så bör väl han också ha överklagat. För att stärka trovärdigheten och oskulden om Runars roll. Fortfarande väldigt intressant om Brännström har anmält Runar.
Domen har ju redan fallit. Åklagaren menar att det är Runars bolag, trots att farsan Frank står som firmatecknare. Det finns bland annat stödbevisning där ärthjärnan Runar ska ha textat och sagt rakt ut att "det är mitt bolag". Så Runars enda möjlighet att motbevisa detta är att Frank själv erkänner och säger under ed att det är hans bolag och att Runar bara "hjälpt till" samt att det är Frank som skulle ha betalat skatt och arbetsgivaravgifter. Vilket skulle innebära mened och ett tungt fängelsestraff för den redan gamle Frank. Frank verkar ju ha skött sig under de senaste åren så han vill nog inte ljuga heller. Därav hans tystnad. Runar som är en psykopat saknar empati och har svårt att förstå varför farsan trilskas. Hans metod att skjuta på allt tyder ju på att han försöker vinna tid för att få farsan att ändra sig, det är min teori.

Om pappa Frank redan blivit dömd som målvakt vet jag inte. Jag har inte hört något om det. Men det kan ju vara ett mildare straff i så fall, beroende på hur han framställt sin egen roll. Men vad jag hört så har han vägrat prata.

Nu är Runar "hemma" igen. Han spelar pingis med sönerna. Har svårt att tro att Runar har ett eget boende med pingisbord. Så jag antar att han är hos sin ex-fru när han är med barnen. Frågan är om hon är så snäll att han får bo där under sin vecka? Vet inte om hon gått vidare och träffat någon ny heller, men hon har ju två barn sedan tidigare också. De borde vara nästan vuxna nu. Det blir hur som helst trångt med en Runar i gästrummet i så fall. Kanske våldgästar han Amadeus soffa?

För ett par veckor sedan försökte Runar sig på att köra en egen podd. Då bjuder han in... Emilio Ingrosso.
https://poddtoppen.se/podcast/1490909986/gott-snack-med-fredrik-soderholm/runar-bjuder-in-emilio-ingrosso
Det lät först lite långsökt. Vad kan de ha gemensamt? Sedan kom jag på att Amadeus och Benjamin är ungefär jämngamla och kanske gick på förskola ihop eller nåt sånt. Runar skryter även om att han var stammis på Emilios krog på östermalm. Det var en hel del snack om den där krogen minns jag. Efter podden har Runar öst omtanke och styrkekramar till Emilios insta. Ett sista försök att hålla sig kvar i rampljuset eller har Runar fått korn på ett guldägg?

Häromdagen visade det sig att Emilios restaurang på Mallis verkar ha bekostats av svarta knarkpengar från storsmugglaren Jonas Falk... Med tanke på Runars finansiella tillstånd skulle det inte förvåna mig om han erbjudit sig att hjälpa till att tvätta lite pengar i den härvan han med. Det vore "priceless".
PS Nu är inte Ingrosso dömd ännu, men jag tror inte juryn köper hans förklaring att han fick några miljoner i god tro av en bekant som ville investera i en medioker pastarestaurang...
Citera
2021-03-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Domen har ju redan fallit. Åklagaren menar att det är Runars bolag, trots att farsan Frank står som firmatecknare. Det finns bland annat stödbevisning där ärthjärnan Runar ska ha textat och sagt rakt ut att "det är mitt bolag". Så Runars enda möjlighet att motbevisa detta är att Frank själv erkänner och säger under ed att det är hans bolag och att Runar bara "hjälpt till" samt att det är Frank som skulle ha betalat skatt och arbetsgivaravgifter. Vilket skulle innebära mened och ett tungt fängelsestraff för den redan gamle Frank. Frank verkar ju ha skött sig under de senaste åren så han vill nog inte ljuga heller. Därav hans tystnad. Runar som är en psykopat saknar empati och har svårt att förstå varför farsan trilskas. Hans metod att skjuta på allt tyder ju på att han försöker vinna tid för att få farsan att ändra sig, det är min teori.

Om pappa Frank redan blivit dömd som målvakt vet jag inte. Jag har inte hört något om det. Men det kan ju vara ett mildare straff i så fall, beroende på hur han framställt sin egen roll. Men vad jag hört så har han vägrat prata.

Nu är Runar "hemma" igen. Han spelar pingis med sönerna. Har svårt att tro att Runar har ett eget boende med pingisbord. Så jag antar att han är hos sin ex-fru när han är med barnen. Frågan är om hon är så snäll att han får bo där under sin vecka? Vet inte om hon gått vidare och träffat någon ny heller, men hon har ju två barn sedan tidigare också. De borde vara nästan vuxna nu. Det blir hur som helst trångt med en Runar i gästrummet i så fall. Kanske våldgästar han Amadeus soffa?

För ett par veckor sedan försökte Runar sig på att köra en egen podd. Då bjuder han in... Emilio Ingrosso.
https://poddtoppen.se/podcast/1490909986/gott-snack-med-fredrik-soderholm/runar-bjuder-in-emilio-ingrosso
Det lät först lite långsökt. Vad kan de ha gemensamt? Sedan kom jag på att Amadeus och Benjamin är ungefär jämngamla och kanske gick på förskola ihop eller nåt sånt. Runar skryter även om att han var stammis på Emilios krog på östermalm. Det var en hel del snack om den där krogen minns jag. Efter podden har Runar öst omtanke och styrkekramar till Emilios insta. Ett sista försök att hålla sig kvar i rampljuset eller har Runar fått korn på ett guldägg?

Häromdagen visade det sig att Emilios restaurang på Mallis verkar ha bekostats av svarta knarkpengar från storsmugglaren Jonas Falk... Med tanke på Runars finansiella tillstånd skulle det inte förvåna mig om han erbjudit sig att hjälpa till att tvätta lite pengar i den härvan han med. Det vore "priceless".
PS Nu är inte Ingrosso dömd ännu, men jag tror inte juryn köper hans förklaring att han fick några miljoner i god tro av en bekant som ville investera i en medioker pastarestaurang...
Skribent med koll! Snyggt! 👍
Citera
2021-03-26, 12:06
Medlem
Pastor Runar borde egentligen vara rätt ointressant. Men det verkar som att han "satsar allt på ett kort". Genom att profilera sig som en ansvarstagande och god medborgare. Kastar skit på det mesta omkring Sveriges skötsel. Förutom SD s politik. Halvsmart upplägg som ibland haltar betänkligt. Därigenom blir han intressant som person. Fortfarande mycket mycket Trumpism och andra bitska inlägg på Twitter. För att på sin blogg publicera pekoral visdom. Andlig rådgivare är ett upplägg han kanske kan ta med sig när han glider in på kåken. Gängbrottsligheten i Sverige tycks han ha många synpunkter om. Måste vara guldläge att ta upp det med sina medfångar.
Citera
2021-04-09, 23:01
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Runar var väl med i fångarna på fortet. Nu kan det väl bli nån sorts uppföljare med Runar i Fångarna på kåken?
Citera
2021-04-09, 23:13
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Runar var väl med i fångarna på fortet. Nu kan det väl bli nån sorts uppföljare med Runar i Fångarna på kåken?

Ja, det är inte lätt för Pastor Runar nu...

Inte nog med att stackaren är psykopat...

Han är en otroligt korkad psykopat, allt han vidrör blir till skit...
Citera
2021-04-09, 23:34
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK

Ja. Ser med intresse fram emot när R Söörgard ska upp i tinget och se vad det ger. (naturligtvis m tillhörande överklagan i Hovrätt)

Tufft för den norske. Tufft.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in