2021-04-09, 23:29
Medlem
Iflg politiet hadde TH og RU 12 - 15 møter (det kan også ha vært flere som ikke er kjent).

Dette er påfallende mye når TH i utgangspunktet ikke tente veldig på RUs idéer.

De hadde jo også begge et behov for å tone ned antallet ved å lyve om det.

Dette gjør det svært sannsynlig at disse møtene ble brukt til planlegging.

Trusselbrevet har elementer som kan kobles til både TH og RU, og møter kan bl.a. ha blitt brukt til å utarbeide dette i fellesskap.

RU legger ut på Facebook om sin "Hval" som villedning,

At VE deltar på flere møter knytter også han sterkere til saken, hvis min teori stemmer.
Citera
2021-04-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
jeg fikk akkurat en vill idê...
La oss si AEH var på vei ut av forholdet... Og hun hadde gjort det klart for TH at det ikke var noe han kunne gjøre for å stoppe henne..
RU hadde sitti i møter og mast om 100 millioner til kryptofabrikk.. Så TH fikk en idê..
RU skulle få 100 millioner, mot at han gjorde han en tjeneste. Han skulle kidnappe AEH, så skulle løsepengekravet være de 100 millionene som RU skulle få.
Slik skulle TH tjene goodwill av AEH for å redde ekteskapet.

Kidnappingen gikk til helvette. AEH tryna ned trappa og daua ved et uhell.
TH sier at nå får du faen ikke en dritt, men RU truer med å gå til politiet, så han får pressa ut 10 millioner for jobben.

Jeg skjønner ikke hva du mener, TH skulle betale 100 millioner til RU for å få kona tilbake?
Citera
2021-04-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg skjønner ikke hva du mener, TH skulle betale 100 millioner til RU for å få kona tilbake?

TH skulle betale løsepengekravet for å befri AEH Løsepengekravet var de 100 millionene RU ville ha.
Citera
2021-04-09, 23:33
Medlem
Citat:
TH skulle betale løsepengekravet for å befri AEH Løsepengekravet var de 100 millionene RU ville ha.

Og så? Da er de tilbake til start da.
Citera
2021-04-09, 23:36
Medlem
Citat:
Og så? Da er de tilbake til start da.

AEH skulle vel sette pris på at TH betalte 100 millioner for å befri henne da
Citera
2021-04-09, 23:37
Medlem
Citat:
AEH skulle vel sette pris på at TH betalte 100 millioner for å befri henne da

Neh, bare sprøyt.
Citera
2021-04-09, 23:39
Medlem
Citat:
Tror at TH selv har forfattet trusselbrevet, og at han har forøkt å "kopiere" skrivemåten til RU.
så ru er ths syndebukk. Har ghh kunnskap om krypto.
Citera
2021-04-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
så ru er ths syndebukk. Har ghh kunnskap om krypto.

Jeg har ingen god begrunnelse men jeg tror ikke at GHH har noe med saken å gjøre da han ikke har noen motiv for det som jeg ser det.

Da tror jeg heller at VE kan ha ansett seg som TH`s arveprins, men det kan selvsagt være noen helt andre som ikke er omtalt ennå.
Citera
2021-04-09, 23:58
Medlem
Citat:
jeg fikk akkurat en vill idê...
La oss si AEH var på vei ut av forholdet... Og hun hadde gjort det klart for TH at det ikke var noe han kunne gjøre for å stoppe henne..
RU hadde sitti i møter og mast om 100 millioner til kryptofabrikk.. Så TH fikk en idê..
RU skulle få 100 millioner, mot at han gjorde han en tjeneste. Han skulle kidnappe AEH, så skulle løsepengekravet være de 100 millionene som RU skulle få.
Slik skulle TH tjene goodwill av AEH for å redde ekteskapet.

Kidnappingen gikk til helvette. AEH tryna ned trappa og daua ved et uhell.
TH sier at nå får du faen ikke en dritt, men RU truer med å gå til politiet, så han får pressa ut 10 millioner for jobben.
Høres ut som en kriminalroman. Virkeligheten er nok ikke slik. Th fikk en lys ide for å bli kvitt kona. Tidligere kidnapping i sv + usporbar krypto han ikke har greie på=100% sikkert. Mange som er kidnappet kommer ikke tilbake selv ved innbetaling. Th vet politiet ikke vil anbefale utbetaling og kan dekke seg bak dette. Mulig th har lokket og lurt ru med fabrikk for å få han med på planen. Betalte kun mindre beløp. Har sikkert samlet glansbilder og lest om is som halshugger kidnappingsofre. Derfor skulle drapsvideo lastes opp. Th må være hovedmannen. Hvorfor et så høyt beløp tilsv kfabrikk når tid er penger ved en kidnapping. Hvordan skal beløpet kunne heves og brukes uten at dette avdekkes. Synes jeg ser ru uten kapital bygge fabrikk til millioner, selv ved bruk av stråmenn og selskaper.
Senast redigerad av LH07 2021-04-10 kl. 00:11.
Citera
2021-04-10, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Iflg politiet hadde TH og RU 12 - 15 møter (det kan også ha vært flere som ikke er kjent).

Dette er påfallende mye når TH i utgangspunktet ikke tente veldig på RUs idéer.

De hadde jo også begge et behov for å tone ned antallet ved å lyve om det.

Dette gjør det svært sannsynlig at disse møtene ble brukt til planlegging.

Trusselbrevet har elementer som kan kobles til både TH og RU, og møter kan bl.a. ha blitt brukt til å utarbeide dette i fellesskap.

RU legger ut på Facebook om sin "Hval" som villedning,

At VE deltar på flere møter knytter også han sterkere til saken, hvis min teori stemmer.
Følger deg langt på vei her, men hvorfor publisere hvalen på fb. Knytter han nærmere til saken. Var dette før han ble involvert eller forelagt drapsplanene gir det mer mening. Er ru scapegoat eller deltaker. Hvor var lojaliteten til teh. Så han kun dollartegn. Det at ve deltok på møte knytter også han nærmere saken. Er han i stand til drap eller kun bortfrakter. Mulig de var lettere å få med hvis th sier han vil utføre drapet personlig men trenger hjelp med alibiet.
Senast redigerad av LH07 2021-04-10 kl. 00:23.
Citera
2021-04-10, 00:34
Medlem
Citat:
Jeg har ingen god begrunnelse men jeg tror ikke at GHH har noe med saken å gjøre da han ikke har noen motiv for det som jeg ser det.

Da tror jeg heller at VE kan ha ansett seg som TH`s arveprins, men det kan selvsagt være noen helt andre som ikke er omtalt ennå.
Er enig i at ve er mer sannsynlig enn ghh. Motivet til ghh er som du sier svakt, men det skjedde et skifte i ledelsen som ledd i planen. Nå er det reversert igjen. Ghh må nå ha forstått at th står bak. Virker som han beskyttet th ved å si han ikke visste om saken tidligere og trodde det var utenlandsk bande. Var i bolig rett før og kan ha visst om planen. VE har vel også lagt igjen dna i bolig tidligere. Kan th stole på ve. Aeh fryktet kanskje ve. De hadde et anstrengt forhold. Hun var ikke helt dum denne damen, men sjanseløs mot overmakten. Stakkars dame.
Senast redigerad av LH07 2021-04-10 kl. 00:39.
Citera
2021-04-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Synes dette var litt interessant. Det er mange som har foreslått at AE kan ha blitt dumpet i Oslo-fjorden, kanskje ved Drøbak. Jeg kjenner ikke til strømforholdene. Det er det heldigvis mange andre som gjør da.

Levningene blir beskrevet slik i VG.
"– Det er gjort funn av levninger i form av deler av et skjelett samt noen klesplagg. Det ble straks satt i gang en åstedsundersøkelse av politiet, sier lensmann i Holt lensmannsdistrikt Odd Holum, i en pressemelding.

Det var en turgåer som fant levningene delvis i vannet og delvis på land 27. mars."
Politiet sier at levningene bærer preg av å ha ligget i vannet "en stund", at levningene kan ha blitt ført til funnstedet av "vind og strøm", og at de håper "kriminaltekniske og rettsmedisinske" undersøker skal kunne gi svar på kjønn, alder osv.
"Politiet opplyser at det ikke er noen som er meldt savnet lokalt som kan knyttes opp mot funnet, og at det vil bli undersøkt opp mot savnetmeldinger i både Norge og internasjonalt."
Vi kan ikke utelukke at det er AE som er funnet. Selv om det kan synes lite sannsynlig.

Kanskje noen på forumet kjenner til strømforholdene og kan anslå omtrent hvilken retning levningene kan ha kommet fra.

Interessant funn, men disse levningen hadde sikkert på disse klesplaggene som ble funnet på stedet.
Kan jo hende AE hadde på truse og BH, T-skjorte el når hun forsvant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in