Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-12, 12:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Menar du att TH kan ha haft en dold avsikt med sin medverkan till samtalen - till en viss gräns -
och att RU som inte förstod det rätta sammanhanget, misstolkade det som ett "ja" till samarbete
och investering?

Men hur är det möjligt att en man som TH, med hans erfarenhet av människor i business -yrkeslivet,
skulle kunna tänka sig att skapa sig rubriker genom att låta sin hustru försvinna, han som alltid velat
ha sitt liv privat ... och därtill med just de medel / verktyg, som han öppet diskuterat med RU - och en till (VE) -på sin arbetsplats?

Jag tror inte han är så naiv att han enkelt tänkte "Jag kan skylla på RU".
Väl medveten - i så fall - om, att RU likaväl kunnat skylla på TH.
... Om TH varit tonåring utan erfarenhet mer än av kriminalvideos (dvs. en annan människa), hade jag kunnat tänka på att fundera närmare på den hypotesen.

Nej, jag tror inte det har gått till så helt enkelt.
Ingen av dem ville väl stå i centrum för denna slags uppmärksamhet vida omkring ..
och höra om sig själva som misstänkta för dråpshandlingar på nyheterna i TV osv ...

Det är lätt att tänka så? Men det är "alltför givet".
Något/n annat/n ligger bakom.
Godt poeng.
Jeg tenker det er smart å tenke hvem som var på Futurum samtidig som disse møtene inntraff.
+
Hvem som kunne ha vist om detaljer angående RU og TH's møter

De siste opplysninger i media viser at RU og TH snakket om monero
=
Sannsynligheten er høy for at GM viste hva de snakket om på disse møtene
Benyttet monero i trusselbrev
Senast redigerad av Legokatt 2020-12-12 kl. 12:46.
Citera
2020-12-12, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er flere forhold i denne saken som media av ulike årsaker ikke kan omtale, i alle fall ikke nå.
Dette som du skrev her, tror du at det er en stor nyhet?
Sikter du eventuelt til ting som du har fått vite at media vet, men som til og med du har taushetsplikt om?
Citera
2020-12-12, 12:47
Medlem
Rhingarikis avatar
Har fulgt saken nøye og denne tråden lenge. Min teori om hendelsesforløpet er som følger:
RU, VE og TH har møttes gjennom våren 2018. RU er brukt til å melkes for informasjon om krypto. VE har fått tilbake posisjonen sin i THs imperium etter noen år på avveie (herunder mulig militærtrening i øst-Europa ifølge facebook-tagg) og øyner mulighet for økonomisk gevinst. TH søker VE om råd fordi ekteskapet til AEH skranter og han frykter økonomiske konsekvenser og/eller at AE kan avsløre/presse ham om å kompromitterende informasjon om ham (f.eks. om seksualvaner, kriminelle handlinger i forretninger e.l.). Det er uttalt i flere sammenhenger, bl.a. fra hans søsken, at han har stort kontrollbehov - og hans personlighetstype vil strekke seg LANGT for å unngå informasjon på avveie. Gjennom 50 år er det veldig sannsynlig at AE satt på informasjon som ville ramme hans ego/økonomi hardt. TH søker sin høyre hånd VE for råd - som jeg tror er hjernen bak gjennomføringen i overensstemmelse med TH, forfatter av trusselbrev og den som står for selve bortføringen/drapet. Han har vel også forsøkt å skaffe seg alibi ved å få noen til å forklare at et møte på Kvitfjell var den 31. når det egentlig var den 1., og er observert i leiebil han ikke kan gjøre rede for i retning Kvitfjell bortføringsdagen. Tror også han er siktet for forsøk på vitnepåvirkning. Jeg tror det har vært mistenkelig kontakt/tlf mellom VE og TH f.eks. natten før bortføringen, som vi ikke vet om ennå. Tror RUs rolle er mer perifer. THs store kontrollbehov vil gjøre ham veldig skeptisk til å involvere noen han ikke har FULL tillit til i noe så sensitivt, isåfall kun som anonym bakmenn... Løsepengene TH betalte var nok betaling for utført oppdrag... Her er det flere antakelser, og det er mye vi ikke vet om VEs bevegelser og hva politiet sitter på og ikke, men jeg har ikke informasjon som taler imot hypotesen... eller? 🤔
Senast redigerad av Rhingariki 2020-12-12 kl. 12:50.
Citera
2020-12-12, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du synes at det er rart/merkelig.
Hvis jeg har forstått riktig, så mener du at det ikke finnes noen motpart og at det var TH som var den som lagde kommunikasjonene fra motparten (og hvis du tror dette så må du tro at TH er veldig dum)? Hvis det hadde vært slik, hadde det vært mer naturlig å laget kommunikasjon fra motparten jevnlig og det hadde ikke vært naturlig å laget kommunikasjon fra motparten kort tid etter at politiet skiftet hovedhypotese.

Det at motparten kommuniserte kort tid etter politiets bytte av hovedhypotese, mener jeg at tyder på at motparten ønsket å innkassere løsepenger. Motparten kan kanskje i tillegg ha hatt et ønske om at dette skulle mistenkeligggjøre TH.

En fin tale, men den overbeviser nok ikke så mange.
Citera
2020-12-12, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
En fin tale, men den overbeviser nok ikke så mange.
GM kan kanskje ha hatt ønske om at politiet og andre tunnellgjengere skulle tro det som du tror.

Ting er ikke alltid slik som det kan se ut som ved første øyekast.
Citera
2020-12-12, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Foe hver eneste sak VG publiserer så blir jeg sikrere og sikrere på at politiet overhodet ikke har nok til å ta dette til retten, enda mindre få noen dømt for dette.

Vi kan nå ihvertfall håpe at de får han dømt. Alt peker jo mot TH nå.
Han har et knallsterkt motiv. Hun ville skilles og kunne tatt halvparten av alle pengene. Hun kunne også tatt halvparten av aksjene, og sittet som medeier/konsernsjef i Futurum. det ville lagd et veldig bry for TH. TH nekter jo for at hun ville skilles til tross for at hun satt å leitet etter et sted å bo, og søkte på googe om hvordan gå fram ved skilsmisse, samt ekteskapskontrakten fra 2012 som viser at dette ønsket har vært der i lang tid.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-12-12 kl. 13:10.
Citera
2020-12-12, 13:05
Bannlyst
Citat:
GM kan kanskje ha hatt ønske om at politiet og andre tunnellgjengere skulle tro det som du tror.

Det har du rett i. Ved første øyekast så så det jo ut som en kidnapping, før man ettergikk sømmene grundigere, og man så hva som lå bak.
Citera
2020-12-12, 13:09
Medlem
Citat:

Citat:
Det har du rett i. Ved første øyekast så så det jo ut som en kidnapping, før man ettergikk sømmene grundigere, og man så hva som lå bak.
Jeg siktet til bl.a. det at du og flere bestemte dere for at TH er skyldig.
Dere greier ikke å se det som ligger bak forbrytelsen som mest sannsynlig er planlagt av en svært utspekulert person (og nei det er ikke TH).

Du tror tydeligvis 1) at det var TH som sto bak, og at han prøvde å få det til å se ut som en kidnapping.

Men det er sannsynligvis en GM som står bak dette og 2) GM hadde ønske om at dere skulle tro at det var TH som sto bak og at dere skulle tro at TH prøvde å få det til å se ut som en kidnapping. Og GM planla dette nøye for at det skulle se ut som at TH som sto bak, og at det skulle se ut som at TH prøvde å få det til å se ut som en kidnapping

1) Er idioti.
2) Er mer intelligent.
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-12 kl. 13:24.
Citera
2020-12-12, 13:11
Bannlyst
Citat:
Jeg siktet til bl.a. det at du og flere bestemte dere for at TH er skyldig.
Dere greier ikke å se det som ligger bak forbrytelsen som mest sannsynlig er planlagt av en svært utspekulert person (og nei det er ikke TH).

Hvem er det da?
Citera
2020-12-12, 13:16
Medlem
Citat:
Hvem er det da?
Du tror tydeligvis 1) at det var TH som sto bak, og at han prøvde å få det til å se ut som en kidnapping.

Men det er sannsynligvis en GM som står bak dette og 2) GM hadde ønske om at dere skulle tro at det var TH som sto bak og at dere skulle tro at TH prøvde å få det til å se ut som en kidnapping. Og GM planla dette nøye for at det skulle se ut som at TH som sto bak, og at det skulle se ut som at TH prøvde å få det til å se ut som en kidnapping

1) Er idioti.
2) Er mer intelligent.
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-12 kl. 13:23.
Citera
2020-12-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Godt poeng.
Jeg tenker det er smart å tenke hvem som var på Futurum samtidig som disse møtene inntraff.
+
Hvem som kunne ha vist om detaljer angående RU og TH's møter

De siste opplysninger i media viser at RU og TH snakket om monero
=
Sannsynligheten er høy for at GM viste hva de snakket om på disse møtene
Benyttet monero i trusselbrev

Ja, enig.
Citera
2020-12-12, 13:27
Medlem
Citat:
Hvem er det da?
Jeg kan ikke åpne øynene dine, det er noe du selv må gjøre dersom du ønsker det. Kanskje du greier det en dag. Hvis ikke, blir du nok helt lamslått av overraskelse en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in