2021-04-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Sånt alla svenska medborgare fick läsa i grundskolan.

Stockholms blodbad, sist i Europa med dödsstraff,
rasbiologiskt institut,
kastrera zigenare enda fram till 70-talet, Sverige erövrar många länder,
knycker stora delar av Norge och Danmark, samarbetar med nazisterna.
Enough said?

Är inte allt du skrev nu väldigt fega och ynkliga handlingar? Förutom möjligtvis påståendet om att Sverige erövrar många länder. Fast jag vet inte om lite samer som rider på renar med pilbåge utanför Finlandd gränser räknas som många länder, men men ok kör på det 👍
Citera
2021-04-09, 22:22
Medlem
Gothenburgers avatar
Tysktågen gick till Finland och Sverige ville hjälpa Finland att mota bort Stalin?
Citera
2021-04-09, 22:23
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newtimes2020
Är inte allt du skrev nu väldigt fega och ynkliga handlingar? Förutom möjligtvis påståendet om att Sverige erövrar många länder. Fast jag vet inte om lite samer som rider på renar med pilbåge utanför Finlandd gränser räknas som många länder, men men ok kör på det 👍

Fast nu pratar vi om svenskar (skandinaver), inte samer.
Citera
2021-04-09, 22:28
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
”Charmerande från nationen som släppte igenom hundratusentals tyska soldater genom landet för att hjälpa Hitler”, skriver den norska politikern Mimir Kristjánsson på Twitter.

Min fetning.

Really. Stämmer det att det var så många?
Citera
2021-04-09, 22:28
Medlem
Drozds avatar
Ja det hade nog blivit en rejäl fight mellan såssar och högerpartister om alla fina gauleiter- och lägerkommendants-poster. Kan precis se framför mig Bildt svansa runt benen på tyska generaler och partipampar, ivrigt lismande i hopp om att få en betydelsefull skrivbordstjänst. Precis som han gör idag med neocons och globalister som Soros. Och hans svansviftande har ju lönat sig...
Citera
2021-04-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Tysktågen gick till Finland och Sverige ville hjälpa Finland att mota bort Stalin?

Ofattbart att det finns människor som är så historielösa. Att Sverige, en väldigt kort tid från det att Finlands sak var vår, inte bara skulle motarbeta Finlands försök att återta det territorium de förlorade utan till och med stå på motståndarsidan? Det är helt befängt.

Rörande den militära frågan har en norrman redan gjort en ganska bra redogörelse - det beror på när. 1940? Nja, fast å andra sidan skulle inte Tyskland (med sina ganska begränsade resurser) kunna göra särskilt mycket heller. Sverige är större och mindre centraliserat än våra grannländer, ännu mer så under krigsåren.
Citera
2021-04-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Svenskar var/är ett fegt folk. Vapenföra män hade gömt sig i källaren.

Du är naiv. I Sverige är vi "konfliktundvikande" för att det är vad som förväntas socialt. När det inte finns några sådana förväntingar är svenskar vare sig konflikträdda eller fega. Snarare så lever de upp när det är OK att verkligen visa aggresivitet istället för att hålla tillbaka.

En skällande hund bits inte. Svenskar skäller sällan...
Citera
2021-04-09, 22:33
Medlem
Citat:
Fast nu pratar vi om svenskar (skandinaver), inte samer.
Jo jag pratar också om svenskar ,vet dock ej vad du snurrar om
Citera
2021-04-09, 22:36
Bannlyst
Citat:
Sånt alla svenska medborgare fick läsa i grundskolan.

Stockholms blodbad, sist i Europa med dödsstraff, rasbiologiskt institut, kastrera zigenare enda fram till 70-talet, Sverige erövrar många länder, knycker stora delar av Norge och Danmark, samarbetar med nazisterna.
Enough said?

Svenskarna behöver ett kok stryk för att vakna till. Men man blir dum i huvudet av att bevara lång fred kanske.
Och på vilket sätt gör det här svenskarna mer modiga menar du?
Citera
2021-04-09, 22:37
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newtimes2020
Jo jag pratar också om svenskar ,vet dock ej vad du snurrar om

” Fast jag vet inte om lite samer som rider på renar med pilbåge utanför Finlandd gränser räknas som många länder, men men ok kör på det”

Det var du som skrev det.
Citera
2021-04-09, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Du är naiv. I Sverige är vi "konfliktundvikande" för att det är vad som förväntas socialt. När det inte finns några sådana förväntingar är svenskar vare sig konflikträdda eller fega. Snarare så lever de upp när det är OK att verkligen visa aggresivitet istället för att hålla tillbaka.

En skällande hund bits inte. Svenskar skäller sällan...
Och när menar du att det har praktiserats under de senaste 200 åren? Jag kan flyga - jag vill bara inte göra det pga sociala orsaker.
Citera
2021-04-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlFarbman
Bildt ska nog hålla sig på denna sidan gränserna ett tag. Inte helt vältajmat inlägg.

Gubben Bildt sitter hemma och groggar och dricker italienska viner, det märks.

Löjligt uttalande också. Pinsamt. Hade tyskarna rullat in i Sverige samtidigt som i Norge hade Sveriges försvar brakat ihop. Frånsett att vi har större territorium och landet var svårare att ockupera än Danmark.

"Kalle" Bildt har en aura av att vara ärlig och tydlig men han tycker egentligen ingenting, bara suga den globala maktens kuk. Helt passé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in