2021-04-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har förstått det som att PW inte är polis.
PW är civilanställd IT-forensiker om jag fattat allt rätt. Självlärd inom IT och körde grävmaskin innan det blev anställning hos polisen.

TM är chef/polis/kriminaltekniker.

Ja Stefan lyckades visa nakenbilder för PW vid mobilhjälp, för HD när han höll på att fixa med Dropbox under en utlandsresa och för TB(?) när han skulle visa nåt foto om en cache eller vad det var.

Killen med koll på läget.
Tack för den rättelsen.
Citera
2021-04-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Va?
Nu är du ju helt ute och cyklar.
Blod på skorna, dna på ringen, blod på tvättmaskinen.
Det är BEVIS.
Om en dator streamar film, behöver inte det betyda att ägaren tittar på telefonen.
Är du puckad?
Ja men eftersom att de har haft en sex år relation går det inte att bevisa att dessa spår uppkommit i samband med mordet såsom tingsrätten konstaterat
Citera
2021-04-09, 22:12
Medlem
Reviewss avatar
Fann något besynnerligt i A 163 B, s 736. SD till JG 2018-05-21 15:42:

N59 17.334 E15 11.186
Ackord. Blir bokstäver A-G. Varje rad blir en serie bokstäver. Digitala siffersegment.
59 17 334 015 11 186
N59° 17.334' E15° 11.186'
Information: Bra jobbat! Nu behöver du bara KODEN 6969
FGCAD
FCBGA
BGAF
CB
CBA
EDCGGDC
CGDBA
FCBG.../

Koordinaterna för fyndplats, eller hur? Vid den här tidpunkten, 21 maj, var området fortfarande avspärrat.

- Någon som kan ge en hållbar förklaring?
Citera
2021-04-09, 22:27
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Men coolaste vittnet Judit-Kornelia, grannen mitt emot SD hade ju stenkoll hela natten. Utebelysningen släckt, men SD:s lampa i sovrummet lyste hela natten med halvt nerdragen rullgardin ( vilket alltid var nerrdagen annars nattetid) så det var nog mycket fix med LW:s telefon och hans dator och telefon....

Var grannen vaken hela natten och spionerade? Vilken förklaring ger hon till sitt vakande och intresse för SD?
Citera
2021-04-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tusen tack Avel. Känns som de (Örebro men vete sjutton om inte IT-hörnan av NFC också) borde boka in dig som föreläsare.

Var det du som uppmärksammade dem på koordinaterna? Vilka koordinater gällde det? Kroppens placering? (Jag har en tendens blanda ihop grejer nu pga sömnbrist, sorry).
Sjukt imponerad av dina ansträngningar och kunskaper.

Och så tacksam för piastrones ljudfiler! Lyssnade på bla JG och ÅH igen idag, typ:
"du ringde polisen"
"ja jag känner ju alla inblandade"
"Vad menar du när du säger att du känner alla inblandade?"
"Eeehhh..." *kraftigt darr på rösten*

Alla kan lära av varandra på nåt sätt. Jag ser i forum där representanter för de kanadensiska och israeliska leverantörerna av polisens system är aktiva och de får frågor hela tiden om hur deras system funkar eller inte funkar:

Så alla är inte bra på allt eller så strular utrustningen eller så är det nåt organisatoriskt strul.

Polisen skulle helt klart behöva lite andra ögon på deras IT-forensik än bara deras egna för att utvecklas. Men förändringsarbetet verkar ha påbörjats vad jag läst mig till.

Koordinaterna är den ”karta” över Varberga som dök upp när de hittade inloggningar/sök i LW:s Google 2018-10-07.

Utredaren kunde inte i den fup som låg till grund för åtalet koppla vad de koordinaterna hade med sökningarna att göra.
Så det redde jag ut som en liten bonus då det området över Varberga inte är en exakt koordinat utan mer en översiktskarta baserad på kontots tidigare aktivitet kan man väl förenklat säga.

Men angående koordinater så har jag nämnt för åklagaren att de borde kasta ett öga på Hitta min Android för LW:s försvunna mobil. Ser inget om det i fupen nämligen. Kan ge nåt kanske om mobilen ”blippat” upp nånstans kort eller lång tid efter mordet.
Citera
2021-04-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Ja men eftersom att de har haft en sex år relation går det inte att bevisa att dessa spår uppkommit i samband med mordet såsom tingsrätten konstaterat

Gör det inte det? Tänk efter.
Lena var på kalas dagen innan hon dödades, Sd har sagt att sista gången han träffade henne var 2 dagar före det.
Ändå finns inga av festdeltagarnas dna på ringen, bara från Sd. Hur förklarar du det?

Hur många skor har du med din partners blod över hela sig, och varför hittades bara Lenas blod på hans tvättmaskin?
Inte hans eget, inte Hd, inte JG, inte barnens.
Bara Lenas blod, som det borde vara när han nyss mördat henne och fick blod över hela sig, och skorna.

Vill du inte förstå enkla fakta eller vad är det för fel på dig?
Citera
2021-04-09, 22:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Var grannen vaken hela natten och spionerade? Vilken förklaring ger hon till sitt vakande och intresse för SD?

Hon hade varit på VC på läkarbesök på måndagen kl 13, och hade känt oro för det, så hon hade svårt att sova natten efter.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-04-09 kl. 22:40.
Citera
2021-04-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack för den rättelsen.

Sen vet jag inte ens om PW jobbar kvar.

Om han ens gjorde det vid rättegången.

Åklagaren frågar vad han jobbar med och han frågar tillbaka typ ”du menar nu eller vad jag gjorde då?”

Och sen fortsätter det med nåt i stil med ”DÅ jobbade jag som IT-forensiker på Tekniska roteln.”
Citera
2021-04-09, 22:39
Medlem
Citat:
Sen vet jag inte ens om PW jobbar kvar.

Om han ens gjorde det vid rättegången.

Åklagaren frågar vad han jobbar med och han frågar tillbaka typ ”du menar nu eller vad jag gjorde då?”

Och sen fortsätter det med nåt i stil med ”DÅ jobbade jag som IT-forensiker på Tekniska roteln.”
Stängt ner datorn. Men om jag kommer ihåg så ska jag läsa igenom hela förhöret imorrn.

Edit. Rättegången. Miss av mig. Måste lyssna på ljudfilerna då. Nå, får återkomma.
Citera
2021-04-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Stängt ner datorn. Men om jag kommer ihåg så ska jag läsa igenom hela förhöret imorrn.

Jag lyssnade en snabbis och han säger att han DÅ jobbade vid Tekniska roteln inom polisen i Örebro.
Citera
2021-04-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Fann något besynnerligt i A 163 B, s 736. SD till JG 2018-05-21 15:42:

N59 17.334 E15 11.186
Ackord. Blir bokstäver A-G. Varje rad blir en serie bokstäver. Digitala siffersegment.
59 17 334 015 11 186
N59° 17.334' E15° 11.186'
Information: Bra jobbat! Nu behöver du bara KODEN 6969
FGCAD
FCBGA
BGAF
CB
CBA
EDCGGDC
CGDBA
FCBG.../

Koordinaterna för fyndplats, eller hur? Vid den här tidpunkten, 21 maj, var området fortfarande avspärrat.

- Någon som kan ge en hållbar förklaring?

I meddelandet ovan det du citerar så frågar JG om han kan prata i telefon. ”Okej om jag slår en signal?”

Sen i meddelandet efter det du citerar så skickar SD även ”coord.info/gc7e4ex”

Så de har väl diskuterat lösningen på hennes cache My real six string under telefonsamtalet strax innan?
Senast redigerad av Avel 2021-04-09 kl. 22:58.
Citera
2021-04-09, 23:05
Medlem
Citat:
Jag lyssnade en snabbis och han säger att han DÅ jobbade vid Tekniska roteln inom polisen i Örebro.
Han ville höras över telefonlänk, när rättegången var, pga att skulle vara ute på en båt och segla/jobba eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in