2021-04-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nja, förutom den svaga anden så alluderade väl GL oxå på nån otrohet? Mot den sedan tre år avlidna frun? Eller mot nån ung särbo, nere i skåne?
Vi behöver nog utreda mera, om hur julekladd och otrohet spelar en roll i denna såpa!
Jaha, men om han ville tona ner hela affären och hålla sig väl med någon närstående, en död frus ande eller en ung älskarinna eller nån annan han brukar kladda med, så var ju denna presskonferens världens sämsta ide.
Citera
2021-04-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Jaha, här nere i mellansverige är det lika otidsenligt som att säga 'när jag låg i Uppsala' om sin studietid
Eftersom jag då troligtvis finns söder om dig så kan jag bara konstatera att det är trevligt att ligga i Uppsala, även om man inte vill studera där. Inget fel att var lite kärvänlig med grannfrun, hon blir ju pigg och glad av det.
Citera
2021-04-09, 19:03
Medlem
Citat:
Jaha, men om han ville tona ner hela affären och hålla sig väl med någon närstående, en död frus ande eller en ung älskarinna eller nån annan han brukar kladda med, så var ju denna presskonferens världens sämsta ide.
Ja. Det kunde man tycka - i ett normalfall!
Men jag vidhåller, det är en INSTALLATION som den gode Göran nu pysslar lite med.
Eller med andra ord; han skämtar aprillo, med
MSM slaskmedia, med rikets Feminazzis samt med valda delar av sv. rättsväsende.
Stor cred till GL!
F.ö. så borde han inte nöja sig med en mille från JK - han borde åtminstone begära Två.
Citera
2021-04-09, 19:08
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Så vitt känt kom det fram ytterligare bevis under häktningen som ledde till att förhörsledarna förstod hur det hela gått till. Samma dag släpptes Lambertz ur häktet. Beviset är ett sms som var raderat från hennes telefon och inte återskapat. Fabriksåterställningen gjorde ju det omöjligt att återskapa all information på telefonen.

För den som har facit och ser allt i backspegeln är det enkelt att säga exakt vad utredarna skulle ha gjort.
Vi vet inte hur utredarna fick kännedom om det raderade textmeddelandet, men informationen kom sannolikt från mottagaren av messet väldigt nära inpå att Lambertz släpptes. Fram tills Mats berättat om messet kunde utredarna sannolikt inte ha känt till dess existens eller att de haft kontakt med varandra under julnatten.

Så allt talar för att utredningen inte alls hade samma bevisning när de släppte Lambertz som de hade när han häktades.

Som jag tidigare skrivit vore det bra om förundersökningen mot Lambertz granskas. Jag hoppas att det blir så.

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/

Du "glömde" att Virtanen fick ett avsnitt av "Uppdrag granskning ".

Jag skrev så här i inlägget du länkade:

Jag har också skrivit massor av gånger att jag inte tror att Lambertz begick något brott på julnatten och jag har också utvecklat vad jag gissar hände. Eftersom det inte finns någon FUP tillgänglig finns ingen redogörelse för julhelgen tillgänglig. Det går inte att komma längre just nu hur desperat gärna du än vill att jag ska säga något annat.
Det hade gått 2 1/2 månad sedan julafton då GL häktades. Finns ingen bevisning som polisen inte hade kunnat ta fram vid det laget. Tfn-listor med samtal och sms kräver inte tillgång till tfn. Om de brytt sig vill säga. Eller menar du att denne Mats hörde av sig till polisen med lite smaskiga sms för att sänka EA när han fick göra att GL satt i kurran? Polis och åklagare är klåpare i detta fallet (fundera på hur många gängkriminella dessa clowner skulle kunna lagföra). Och det kommer antagligen inte att drabba dem öht. Lås in en medborgare två veckor. Stämpla denne som ”kanske våldtäktsman” för resten av livet. Inga problem.

Sedan gräver du dig ännu djupare i oskulds-träsket. Trots att GL friats från alla misstankar, dvs utredningen är nedlagd, så kan du inte förmå dig att skriva att han är oskyldig till våldtäkt. De skrev så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det verkar som att du verkligen vill att jag ska hålla med dig och säga att Lambertz är oskyldig till brott och att EA är skyldig till brott. Men jag kommer inte att göra det eftersom jag inte har fog för den saken.

I stället lanserar du en ny variant att han ”inte begick något brott på julnatten”. Bara du begriper distinktionen. Eller menar du att du kan säga att han är oskyldig (dvs ”inte begick något brott”) men att EAs skuld är oklar? Då föreslår jag att du skriver det så slipper du denna meta-diskussion om vad ”oskyldig” innebär.
Citera
2021-04-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ja. Det kunde man tycka - i ett normalfall!
Men jag vidhåller, det är en INSTALLATION som den gode Göran nu pysslar lite med.
Eller med andra ord; han skämtar aprillo, med
MSM slaskmedia, med rikets Feminazzis samt med valda delar av sv. rättsväsende.
Stor cred till GL!
F.ö. så borde han inte nöja sig med en mille från JK - han borde åtminstone begära Två.

Här håller jag med dig till fullo. 1 mille är ju bara 1840:-/sida på FB. Alldeles för dåligt.
Som ett jävla underhållsbidrag typ. Sätt ludret i evig skuld. 10 mille är Guran värd som en bra signal till de oönskade feministerna. Skit ska ha skit. De får helt enkelt nyktra till, sluta med rödvinet och betala för sitt hittepå.
Stackars de töser som verkligen har drabbats då dessa flatlöss förstör tilliten för flickorna.
Citera
2021-04-09, 19:43
Bannlyst
Citat:
Men enligt Lambertz finns det ju faktiskt otillåtet kladd. Han ägnade sig dock åt tillåtet kladd
Ja? Och var kommer då ditt "men" ifrån?
Citera
2021-04-09, 19:48
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Tycker det framgår i förtalsmålet att (det som nämts tidigare ) att anmälningarna är avsedda att att nita dit "misogyna" män i allmänhet och dom utvalda offren i synnerhet. Vilket hon visar med den exempelösa smutskastingen av DU. EA och & är väl medveten(na) om var gränsen går, då ord står mot ord, vilket är anledningen till att hon/dom fabricerat falska "bevis". EA och & agerar "poliser" (typ bacebolligan) mot misogyna män och gömmer sig fegt bakom kvinnor som blir våldtagna och anonymiteten det kräver. Fyfan!

Att EA och & hängs ut är en välgärning för rättssäkerheten. Det är jäkligt illa (för rättsäkerheten) om det "tillåts" att med stort begär förstöra ett liv och åberopa anonymitet när den fruktansvärda gärningen avslöjas.

Tack Lambertz och FB för det.

Tänker du på PA när du skriver DU? Det är PA, nöjesprofilen, som hon har skrivit om på Facebook.

Kanske kan det bli en mer fullständig tidslinje så småningom, men när är några hållpunkter.
Rätta gärna eller komplettera om du ser fel eller viktiga delar som saknas.

2017-09-24, 02:30 – 11:00: EA och två till utsätts för vad dom uppger vara våldtäkt och tortyr av PA.

2017-10-03: PA anhålls (ungefär samtidigt som #metoo drog igång).
2017-11 (mitten av november): PA släpps.

2017-12-31: I en fest på Östermalmsgatan deltar bl.a. EA, väninnan AA och DU. EA och DU hånglar.
De tre och någon mer (kanske Alex*ndra, *=a) tar ca 02:00 en taxi till Hells Kitchen (nattklubb vid Stureplan). Dom kommer inte in och de tre åker då vidare till en lägenhet på Roslagstullsbacken. Där gör EA en ljudinspelning, som hon senare klipper ner och skickat till polisen som bevis på våldtäkt. När hela inspelningen kommer fram så frias DU i hovrätten. Stockholms tingsrätt B 708-18 och Svea hovrätt B 5915-18.
Se även videon "Kvinna ljuger om våldtäkt":
https://www.youtube.com/watch?v=Fe7Gev0OCHA&t=1s

2018-12-07: EA skriver inlägget på Facebook om våldtäkten av tre som påstås ägt rum på Söder (nära Hornstull). Det är PA som anklagas.

2020-12-24: EA firar jul hemma hos GL.
2020-12-26: EA åker akut med ambulans till sjukhus.
2021-01-xx (början av januari?): EAs väninna anmäler våldtäkt.
2021-01-25 (ca): EA bestämmer sig för att delta i förundersökningen mot GL.

Senast redigerad av lasternassumma 2021-04-09 kl. 19:51.
Citera
2021-04-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja? Och var kommer då ditt "men" ifrån?
Det kommer sig av att någon, du kanske, ansåg att kladdande var mindre allvarligt än tafs. Enligt Göran är det inte så enkelt, hans kladd var tillåtet men det finns tydligen, återigen enligt Göran, olika nivåer och viss typ av kladdande skulle till och med kunna klassas som olämpligt eller, för att citera allas vår Göran, också gränsa till 'otillåtet kladd'.
Citera
2021-04-09, 20:13
Bannlyst
Citat:
Det kommer sig av att någon, du kanske, ansåg att kladdande var mindre allvarligt än tafs. Enligt Göran är det inte så enkelt, hans kladd var tillåtet men det finns tydligen, återigen enligt Göran, olika nivåer och viss typ av kladdande skulle till och med kunna klassas som olämpligt eller, för att citera allas vår Göran, också gränsa till 'otillåtet kladd'.
Ok. Uppskattar att någon som är juridiskt bevandrad tar sig tid att laborera var se juridiska gränserna går.
Citera
2021-04-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tänker du på PA när du skriver DU? Det är PA, nöjesprofilen, som hon har skrivit om på Facebook.

Kanske kan det bli en mer fullständig tidslinje så småningom, men när är några hållpunkter.
Rätta gärna eller komplettera om du ser fel eller viktiga delar som saknas.

2017-09-24, 02:30 – 11:00: EA och två till utsätts för vad dom uppger vara våldtäkt och tortyr av PA.

2017-10-03: PA anhålls (ungefär samtidigt som #metoo drog igång).
2017-11 (mitten av november): PA släpps.

2017-12-31: I en fest på Östermalmsgatan deltar bl.a. EA, väninnan AA och DU. EA och DU hånglar.
De tre och någon mer (kanske Alex*ndra, *=a) tar ca 02:00 en taxi till Hells Kitchen (nattklubb vid Stureplan). Dom kommer inte in och de tre åker då vidare till en lägenhet på Roslagstullsbacken. Där gör EA en ljudinspelning, som hon senare klipper ner och skickat till polisen som bevis på våldtäkt. När hela inspelningen kommer fram så frias DU i hovrätten. Stockholms tingsrätt B 708-18 och Svea hovrätt B 5915-18.
Se även videon "Kvinna ljuger om våldtäkt":
https://www.youtube.com/watch?v=Fe7Gev0OCHA&t=1s

2018-12-07: EA skriver inlägget på Facebook om våldtäkten av tre som påstås ägt rum på Söder (nära Hornstull). Det är PA som anklagas.

2020-12-24: EA firar jul hemma hos GL.
2020-12-26: EA åker akut med ambulans till sjukhus.
2021-01-xx (början av januari?): EAs väninna anmäler våldtäkt.
2021-01-25 (ca): EA bestämmer sig för att delta i förundersökningen mot GL.

Alldeles rätt. Det var PA och ingen annan jag syftade på. My bad
Adv, Massi är suverän som avslöjade en i till synes solklar våldtäckt som värsta blåsingen. Hur kan det vara så att man kan driva med rätten genom att fulklippa ljudfilen för att sy in killen på flera års fängelse. Den som skulle sitta inne är rovdjuret EA och hennes ränksmidande väninnor..
Citera
2021-04-10, 00:54
Medlem
Uppdatering om förtalsmålet mot Lambertzkvinnan:

Huvudförhandling kommer hållas den 11 maj.

Ur "Stockholms TR B 4666-19 Dagboksblad" citat:
Citat:
Bokat tid för huvudförhandling till den 11 maj 2021 kl.
09.00-16.30 med åklagaren, sekreterare för offentliga
försvararen Petra Kumlin samt sekreterare för
målsägandebiträde Åke Broné.

Lade också märke till att domstolen fått in en "Skrivelse från Göran Lambertz", den 6/4.

Begär såklart ut aktbilden, men tills dess att Sthlms TR öppnar på måndag kan vi ju spekulera i vad för skrivelse det rör sig om...

Är det ytterligare en beaktelse över EAs lögnaktiga beteende och att han därför "tar tillbaka" sitt rättsutlåtande. Eller har vi sån tur att han vägrar att erkänna ett misstag, och därför informerar rätten om att hans utlåtande fortfarande bär tyngden av att komma från en f.d. justitiekansler? Det hade varit roligt. Helt i linje med TQ-fallet.
Citera
2021-04-10, 03:20
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hur vanligt det är att modeller och wannabes använder sex för att bli fotograferade har jag ingen aning om men det förekommer säkert. Min killgissning är att det är sällsynt, liksom det säkert är sällsynt att kvinnor betalar andra hantverkare med sex.
...
Min killgissningen är att det förstnämnda är i storleksordningen hundra gånger vanligare än det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in