2021-04-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, en tanke till.
Vad har det 2 cm tjockare snötäcket den 1 mars för betydelse i sammanhanget?

Det snöar? Men när och varför är det av betydelse...

Det är ju nåt att SD ska ha sagt något om hur det ser ut på brottsplatsen som inte stämmer för han kan inte ha varit där bla bla bla. Kan det ha med det att göra?

Eller så blir vi varse om nåt Perry Mason ögonblick här snart som har med den här snön att göra.

Kanske SD sagt att det var barmark och sen visar det sig vara snö och så åker SD dit? Njaa så funkar det ju inte så vi får se om det är nåt relevant alls det där.
Citera
2021-04-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Bara en tanke om det nu är Sd som är gärningsmannen har han varit väldigt smart som har lyckats med att lämna så få spår på brottplatsen att de av tingsrätten avfärdades som bevis eftersom att de lika gärna kunde ha hamnat där vid ett annat tillfälle. SD beskrivs också som en tekniknörd. Hade jag varit SD och planerat att mörda LW skulle jag ha lämnat min telefon hemma. Suttit på min dator och lämnat den hemma med en film på streaming innan jag åkt iväg för att slå ihjäl lena

Ja hade det funnits en master plan för detta så är ett sådant scenario med lite apparater igång på olika sätt en rätt bra variant för att få nån form av alibi.

Men sätter man igång lite automatiska grejer så ska man också veta hur man städar bort tecken på ”automatiken”.

Är man helt iskall så styr man nåt med fjärråtkomst men då ska man vara rätt iskall att fixa med datorn hemma via mobilen och sen så snart mordet är avklarat börja fixa med datorn via mobilen under reträtten osv osv.
Citera
2021-04-09, 20:40
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja hade det funnits en master plan för detta så är ett sådant scenario med lite apparater igång på olika sätt en rätt bra variant för att få nån form av alibi.

Men sätter man igång lite automatiska grejer så ska man också veta hur man städar bort tecken på ”automatiken”.

Är man helt iskall så styr man nåt med fjärråtkomst men då ska man vara rätt iskall att fixa med datorn hemma via mobilen och sen så snart mordet är avklarat börja fixa med datorn via mobilen under reträtten osv osv.
Men coolaste vittnet Judit-Kornelia, grannen mitt emot SD hade ju stenkoll hela natten. Utebelysningen släckt, men SD:s lampa i sovrummet lyste hela natten med halvt nerdragen rullgardin ( vilket alltid var nerrdagen annars nattetid) så det var nog mycket fix med LW:s telefon och hans dator och telefon....
Citera
2021-04-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Men coolaste vittnet Judit-Kornelia, grannen mitt emot SD hade ju stenkoll hela natten. Utebelysningen släckt, men SD:s lampa i sovrummet lyste hela natten med halvt nerdragen rullgardin ( vilket alltid var nerrdagen annars nattetid) så det var nog mycket fix med LW:s telefon och hans dator och telefon....

Hennes vittnesmål är bra för jag tror de flesta kan hålla med om att man ganska lätt lägger märke till avvikelser utanför ens bostad. Speciellt tända eller släckta lampor ute eller inne.
Citera
2021-04-09, 21:14
Medlem
Citat:
Hennes vittnesmål är bra för jag tror de flesta kan hålla med om att man ganska lätt lägger märke till avvikelser utanför ens bostad. Speciellt tända eller släckta lampor ute eller inne.

I synnerhet om man som J har nersatt hörsel, då lär man sig att förlita sig mer på andra sinnen - som synen.
Citera
2021-04-09, 21:17
Medlem
Citat:

Han var inte helt borta när det gäller datorer. Och iskyla har han.
Citera
2021-04-09, 21:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han pratar om ett grävt hål (av polis) i samband med att han besökt platsen med sin dotter, och varit där ett tiotal ggr. efter mordet.
Tack för att du rättar.
Det jag tänkte på var något om att han visste exakt hur Lenas kropp var placerad fast det inte har framkommit i pressen.
Jag antog att det var i relation till hålet men det var tydligen något jag blandade ihop.
Citera
2021-04-09, 21:27
Medlem
Citat:

Om man planerar ett mord är det scenario jag hävdar både enklare och smartare lämna mobilen hemma sätta i gång en långfilm på streaming på datorn givetvis en film som man tidigare har sett så man kan förhöras om handlingen varför inte en klassiker som är riktigt lång så man har tid på sig ex borta med vinden.
Citera
2021-04-09, 21:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte nån av dom "är" kompis med SD längre. De vill nog hålla sig rena från den skit SD representerar numera. Och de flesta poliser vill göra ett bra jobb och har integritet.
Visst vill de flesta poliserna göra ett bra jobb.
Där är vi helt överens.

I det här fallet är jag däremot skeptisk eftersom så många konstiga fel och förbiseenden har gjorts.
Ingen polis som vill göra ett bra jobb kallar ett brottsoffer för "porrpastorn", även om han skyllde på och lindade in det i att han hade hört det av någon granne.
Det var då jag direkt började tänka på vänskapskorruption.
Citera
2021-04-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
I synnerhet om man som J har nersatt hörsel, då lär man sig att förlita sig mer på andra sinnen - som synen.

Saknas bra ”tunga” vittnen generellt så hennes iakttagelser är mycket viktiga.

Hjältarna på andra sidan motorvägen icke att förglömma.
Citera
2021-04-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Där är vi helt överens.

I det här fallet är jag däremot skeptisk eftersom så många konstiga fel och förbiseenden har gjorts.
Ingen polis som vill göra ett bra jobb kallar ett brottsoffer för "porrpastorn", även om han skyllde på och lindade in det i att han hade hört det av någon granne.
Polismannen berättade att han hört epitetet och dragit en slutsats. Han själv kallade henne inte det på något sätt.
Citera
2021-04-09, 21:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Där är vi helt överens.

Hur ser kontaktnätet ut mer överskådligt?
SD kjamas och vill samla på poliser till sin kollektion. Ett annat särintresse. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in