2021-04-09, 17:45
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Det var då själva fan att vi inte klarar av att diskutera denna spott-gate objektivt. Jag försvarar inte Simons beteende utan snarare ger er ett samband. Provokation leder till en infantil reaktion hos Simon. Ger man fan i att provocera minskar risken för tarvligheter. Ger man däremot sig in i leken får man leken tåla. De är ju barnungar hela bunten därinne. Man kan inte begära mer av dem, antar jag.

Bra poäng.

Nu är min jämförelse möjligtvis väldigt dålig kan många tycka men drar den ändå.

Jag är inte en "rolig människa" första timmen jag gått upp innan jag fått i mig mitt kaffe. När jag och mitt ex träffades tog det ett tag innan han förstod att första timmen är det bättre att bara låta mig vara för att det går över. Inte för att han "måste", men för att vi skulle fungera ihop och för att respektera att jag behövde tid på morgonen. Precis som att jag respekterade att direkt efter att han kom hem från jobbet var han fortfarande stressad och behövde tid att varva ner. Man lär sig förstå varandras svagheter och ger sig inte på nån när den är som "svagast", bara för att provocera.

Jag försvarar inte Simons beteende, men att vara dålig förlorare är inget ovanligt. Kanske i huset är han den med sämst humör efter förlust. Men om man vet det så behöver man väl inte provocera fram något direkt efter. Varför inte bara låta det vara en timme och sen ta upp det med honom att han gjort eller agerat fel, att han betett sig som en bortskämd barnunge osv. Jag säger inte att han ska behöva "komma undan" om han vräker ur sig skit efter en förlust men vill man ens att personen man pratar med tar emot det man säger är det oftast bättre att vänta tills den personen är lugn.

Att utnyttja en annan persons svaghet för att provocera är enligt mig barnsligt. Då är man lika barnslig som personen som beter sig som en barnrumpa efter en förlust.
2021-04-09, 17:45
Medlem
wowverkligens avatar
Ok hörrni jag tror att Dennis nyss använde ordet "mañana" relativt korrekt. BB21-historia skriven
2021-04-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Trodde AALDRIG att Simon skulle komma så långt! Trodde han skulle vara först att ge upp. Imponerande, han vill verkligen vara immun, kosta vad det kosta vill men Tanja, WOW! HON SKA VINNA BB!! Mer värdig vinnare har nog aldrig funnits!

Fest ikväll, oddsen för bråk?

Hon är för bra. Gillar mer när underdogs vinner men skulle absolut bli glad om Tanja vinner
2021-04-09, 17:48
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Skulle gärna vilja se ett klipp på situationen med Simon och Mergim. Jag försvarar inte Simon men Mergim är den största skitsnackaren någonsin, allt han gör och säger är kalkylerat och han gör allt för att få Simon att se dålig ut. Jag läste nånstans att Mergim hade sagt att Simon betedde sig som Mergim gjorde förra året, vilket är helt sjukt. Mergim sprang runt i flera veckor som en sinnesförvirrad mentalpatient och hävdade att Amilia hade mordhotat honom förra året.

+1

Mergim, Pedram och Nardos ljuger lika naturligt som vi andra kissar så ja, finns det inte på film har det inte hänt!
2021-04-09, 17:48
Medlem
Jag vill se bråk, det är vad som gör alla dessa dötimmar värda🥱🙄🥶😱🤬😂
2021-04-09, 17:49
Medlem
Anonym396s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampushaha
Hon är för bra. Gillar mer när underdogs vinner men skulle absolut bli glad om Tanja vinner
Tanja är en underdog. Produktionen och alla influencers har bestämt att Nardos ska vinna. Tittar man på avsnitten så klipps det så fint för apflickan och programledarna försvarar henne. Det är ren Nardospropaganda.

Större chans att Simon eller Emelie vinner då Tanja inte får någon TV-tid eller inlägg på Instagram av produktionen.
2021-04-09, 17:50
Bannlyst
Dennis dompan aka elaka polisen 👮🏽‍♀️ gillar att vara general .
2021-04-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Säger som Moder, det är fan självskadebeteende att kolla på detta
Hahaha eller hur?! Vi är självdestruktiva jävlar hela högen.
2021-04-09, 17:53
Medlem
Rösta att de inte förtjänar att vara med
2021-04-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Hahaha eller hur?! Vi är självdestruktiva jävlar hela högen.

2021-04-09, 17:54
Medlem
Mergim "Han kom och bad om ursäkt nu" Simon? Bra att det intressanta i huset filmas...
2021-04-09, 17:57
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowverkligen
Ok hörrni jag tror att Dennis nyss använde ordet "mañana" relativt korrekt. BB21-historia skriven

Haha äntligen någon som gör det!

I vilket sammanhang sa han det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in