Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Jag kan hålla med om att det är normalt att man försöker att bete sig så bra som möjligt framför tv-kamerorna. Jag kan hålla med om att i vissa fall undrar man som den där golftanten för några säsonger sedan reflekterer över hur de kommer att framställas i rutan
Men vi är alla olika och om paren känner att de inte vill gå vidare i relationen så skiljer de sig bara. Att blir förargad över någon deltagare och skriva hatiska meddelande på sociala media ser jag som lite märkligt beteende. Även om man inte får ett bra intryck av personen och man ogiller ett beteende, så är det ju inget som berör en personligt. Den som är förargad behöver inte gifta sig med någon av deltagarna.
Jag kan bli arg över tex Stefan Löfven, Annie Lööf, Miljöpartiet etc och spy galla över dem här på Flashback, men detta har ju grund i att deras politik påverkar mig och mina närmaste mycket negativt, tex att jag inte känner någon trygghet längre att vistas ute när det är mörkt, att jag förmodligen kommer få en mycket beskedlig pension trots att jag jobbat ett yrkesliv med förhållandevis bra lön etc.
Deltagarna i denna såpa påverkar ju inte andras liv, förutom den som de gifter sig med. Varför då skriva en massa elakheter om personer vars beteende inte kommer att påverka någon annan?
Att det blev mycket kritik och hat mot Susanna var beroende på att hon utövade förtryck mot Johan. Det är inte ok i en såpa att vare sig män eller kvinnor förtrycker en annan partner.
I Farmen blev tittare upprörda för att en tjej mobbades av en annan tjej. Det var inte heller ok. Och det är inte ok att en kvinna mobbar en man heller.
Sen utövade hon sexism om hon utgår från fördomen att det är för att han är man som gör att han inte är lika intresserad av städning som hon. Om det kommit en flata in i hennes hus (ibland har de ju med homosexuella) som var mer ointresserad av städning hade hon då utgått ifrån att det var könstillhörigheten som gör att den andra var mer ointresserad av städning?
Johan skämtade bara lite dessutom, han hade mindre saker hemma för att han inte var överförtjust att lyfta på massa grejer vid damning.
Det får ju inte heller bli norm i Sverige att det är ok att kvinnor utsätter män för förtryck och sexism.
Den svenske mannen ska vika sig så enormt för kvinnors uppfattning. Matriarkat och kvinnor som driver med män, deras sexualitet, deras könsorgan osv har på något sätt blivit legitimt.
Män ska inte vara sexistiska och styra med sitt patriarkat, men vi ska för den skull inte ersätta det med ett matriarkat som styr och är sexistiska mot män.
Experterna bör ta till sig detta till framtida säsonger. Därför diskuterar vi detta beteende i tråden.
(Vi vet att deltagare och experter läser här. Vi vet också att de är medvetna om att på flashback finns rena galningar som lider av psykiska åkommor som tar sig in i trådarna och dessa sjukliga kommentarer behöver man inte ta hänsyn till. Kom ihåg att hela samhällsspektrat av individer letar sig in på flashback. Men det är bra att experterna kan ta till sig om de inte markerar vid t ex mobbing. Det syntes verkligen att Farmen tog till sig av skriverierna då deltagare utsattes för mobbing, och skärpte sig i kommande säsonger.)