2021-04-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p99
Har också tänkt på det med åldern, att anton och sofia höll för att dom var yngre och mindre förstörda

Det är nog viktigare än man tror att hitta nån vid förhållandevis ung ålder (åtminstone mentalt ung och formbar). När man blir äldre stelnar man och blir vassare i kanterna och det kan göra det svårare att ge sig hän åt någon. Man blir lite bekväm och blasé med åren har jag märkt. (träffade min fru vid 26 års ålder, det var nog ganska lagom)
Citera
2021-04-09, 14:55
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Om du tycker det är barockt att ha hårda ord som anonym på flashback så ska du se menscykel-synkade facebookgruppen number one "Vi som vill diskutera gift vid första ögonkastet", där är de både sjukt elaka OCH inte anonyma.

Vad får vuxna personer att ta ut sin vrede på dessa deltagare?

Kan det ha att göra med att de själva är väldigt bittra på sitt eget liv? Avsaknad av framgång iform av familj, bra jobb etc?

Eller är det personer som man skulle kalla för rätt elaka personligheter?

Eller lever sig tittare in så pass mycket i programmet att man tar det på blodigt allvar?
Citera
2021-04-09, 15:03
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag kan hålla med om att det är normalt att man försöker att bete sig så bra som möjligt framför tv-kamerorna. Jag kan hålla med om att i vissa fall undrar man som den där golftanten för några säsonger sedan reflekterer över hur de kommer att framställas i rutan

Men vi är alla olika och om paren känner att de inte vill gå vidare i relationen så skiljer de sig bara. Att blir förargad över någon deltagare och skriva hatiska meddelande på sociala media ser jag som lite märkligt beteende. Även om man inte får ett bra intryck av personen och man ogiller ett beteende, så är det ju inget som berör en personligt. Den som är förargad behöver inte gifta sig med någon av deltagarna.

Jag kan bli arg över tex Stefan Löfven, Annie Lööf, Miljöpartiet etc och spy galla över dem här på Flashback, men detta har ju grund i att deras politik påverkar mig och mina närmaste mycket negativt, tex att jag inte känner någon trygghet längre att vistas ute när det är mörkt, att jag förmodligen kommer få en mycket beskedlig pension trots att jag jobbat ett yrkesliv med förhållandevis bra lön etc.

Deltagarna i denna såpa påverkar ju inte andras liv, förutom den som de gifter sig med. Varför då skriva en massa elakheter om personer vars beteende inte kommer att påverka någon annan?

Att det blev mycket kritik och hat mot Susanna var beroende på att hon utövade förtryck mot Johan. Det är inte ok i en såpa att vare sig män eller kvinnor förtrycker en annan partner.
I Farmen blev tittare upprörda för att en tjej mobbades av en annan tjej. Det var inte heller ok. Och det är inte ok att en kvinna mobbar en man heller.

Sen utövade hon sexism om hon utgår från fördomen att det är för att han är man som gör att han inte är lika intresserad av städning som hon. Om det kommit en flata in i hennes hus (ibland har de ju med homosexuella) som var mer ointresserad av städning hade hon då utgått ifrån att det var könstillhörigheten som gör att den andra var mer ointresserad av städning?
Johan skämtade bara lite dessutom, han hade mindre saker hemma för att han inte var överförtjust att lyfta på massa grejer vid damning.

Det får ju inte heller bli norm i Sverige att det är ok att kvinnor utsätter män för förtryck och sexism.
Den svenske mannen ska vika sig så enormt för kvinnors uppfattning. Matriarkat och kvinnor som driver med män, deras sexualitet, deras könsorgan osv har på något sätt blivit legitimt.

Män ska inte vara sexistiska och styra med sitt patriarkat, men vi ska för den skull inte ersätta det med ett matriarkat som styr och är sexistiska mot män.

Experterna bör ta till sig detta till framtida säsonger. Därför diskuterar vi detta beteende i tråden.

(Vi vet att deltagare och experter läser här. Vi vet också att de är medvetna om att på flashback finns rena galningar som lider av psykiska åkommor som tar sig in i trådarna och dessa sjukliga kommentarer behöver man inte ta hänsyn till. Kom ihåg att hela samhällsspektrat av individer letar sig in på flashback. Men det är bra att experterna kan ta till sig om de inte markerar vid t ex mobbing. Det syntes verkligen att Farmen tog till sig av skriverierna då deltagare utsattes för mobbing, och skärpte sig i kommande säsonger.)
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-09 kl. 15:11.
Citera
2021-04-09, 15:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo men det fattar de ju? En grävis går inte ihop med en Socionom.
Citera
2021-04-09, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Det finns en faktor som många verkar missa för att ett par ska matcha och det är IQ. För stora skillnader och det går inte. Med Anton och Sofia så verkar det för oss utomstående vara en perfekt match. Däremot i de andra paren så matchade det inte så bra. Lars är som läkare gått igenom skärselden på Gymnasiet vilket i och för sig inte säger allt men kräver disciplin och kunnig i alla ämnen. Ellinor kommer inte ut som hypersmart i programmet. Grävis och Susanne samma sak fast tvärtom.

Detta har stor betydelse då som Ellinor Roosevelt skrev:

När den initiala attraktionen lagt sig så är det livslång vänskap och hur ska den utvecklas om en vill prata ideer, historia,kultur och den andra skvallra?
Fast alltså - att vilja diskutera något är inte samma sak som att vara kvalificerad att diskutera något. Susanna har en helt skev uppfattning om vad feminism är något, hon är bara kvasiintellektuell. En riktigt intellektuell person har inte tålamod med hennes skitsnack ens i 5 minuter. Det hade varit bättre om hon hållit sig till events eller people.
Citera
2021-04-09, 15:26
Avslutad
Antons mod hyllas rättmätigt:

https://www.expressen.se/kronikorer/atilla-yoldas/antons-arliga-svar-pa-fragan-om-sex-kraver-mod/

Anton och Sofia går verkligen ut med flaggan i topp efter programmet. De är de mest genuina och prestigelösa deltagarna.
Citera
2021-04-09, 15:29
Bannlyst
Haha det var så överraskande och roligt nästan som en humorsketch.
Nu har de ju kvar en lägenhet men hade varit så komiskt om det varit i stil med.

Ja nu bor vi i en bil!
Senast redigerad av Kompani 2021-04-09 kl. 15:37.
Citera
2021-04-09, 15:41
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Goodsen
Exakt men kan också förstå Anton, med den nya samtyckeslagen kan det inte vara lätt att sitta i tv efter att ha blivit beordrad att halsknulla, strypa och bajsa på henne - klart som fan han är nervös att saker och ting ska vändas emot honom om hon skulle få spel. Det var därför han tittade extra länge på henne innan han svarade samtidigt som man såg hur hon älskade att ha den makten. LMAO.
Snicksnack, bakom varje experimenterande kvinna står en sinnesrubbad man och uppmuntrande snackar bajs
Citera
2021-04-09, 16:01
Medlem
FedupFlorences avatar
Vad ni vet en massa saker. Jaha, finns det ett "vad hände sen?"
Citera
2021-04-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast alltså - att vilja diskutera något är inte samma sak som att vara kvalificerad att diskutera något. Susanna har en helt skev uppfattning om vad feminism är något, hon är bara kvasiintellektuell. En riktigt intellektuell person har inte tålamod med hennes skitsnack ens i 5 minuter. Det hade varit bättre om hon hållit sig till events eller people.

Ja exakt. En jävla socionom är väl inte intellektuell?
Citera
2021-04-09, 16:37
Medlem
Fler som tycker att Anton och Sofia känns frikyrkliga?
Citera
2021-04-09, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ja exakt. En jävla socionom är väl inte intellektuell?

En socionom kan vara intellektuell, det är ingen motsägelse i det, men Susanna verkar inte vara det. Jag skulle tro att hon blev livrädd för att framstå i dålig dager inför alla de lärare, elever och blivande kollegor som hon möter och kommer att möta i sin yrkesroll när Johan började skämta om hushållsarbete. Jag tror faktiskt att hennes beteende handlade mycket om att hon blev ängslig och ville visa att hon tar avstånd från allt som skulle kunna vara sexistiskt och så gick hon överstyr.

Jag tror också att Susanna sa nej till att fortsätta äktenskapet för att hon, vilket hon också berättade om, förutsatte att Johan skulle säga nej. Ren osäkerhet helt enkelt, annars hade de kunnat vara gifta fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in