2021-04-09, 11:25
Medlem
densistasovjets avatar
Det finns en faktor som många verkar missa för att ett par ska matcha och det är IQ. För stora skillnader och det går inte. Med Anton och Sofia så verkar det för oss utomstående vara en perfekt match. Däremot i de andra paren så matchade det inte så bra. Lars är som läkare gått igenom skärselden på Gymnasiet vilket i och för sig inte säger allt men kräver disciplin och kunnig i alla ämnen. Ellinor kommer inte ut som hypersmart i programmet. Grävis och Susanne samma sak fast tvärtom.

Detta har stor betydelse då som Ellinor Roosevelt skrev:
Citat:
Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people

När den initiala attraktionen lagt sig så är det livslång vänskap och hur ska den utvecklas om en vill prata ideer, historia,kultur och den andra skvallra?
Citera
2021-04-09, 11:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Lars tror jag på. Han verkade betydligt mer sympatisk och mogen i "vad hände sen"-avsnittet. Tror hans medverkan fått honom att komma ur sitt skal lite grand. De andra två är för självcentrerade, men det var aldrig Lars problem.
Ja. Som vi konstaterat så förändras gradvis bilden av Lars unders seriens gång till det bättre. Raka motsatsen med Ellinor. Jag tycker faktiskt att det är hon som verkar instabil och ha något som trycker långt därinne. Lars är bara laid back och tog nog bara det hela för vad det var. Tycker att han blivit rätt orättvist bedömd, men jag tyckte också annorlunda i början.
Citera
2021-04-09, 12:22
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Nej men i media så ska du ju veta exakt hur du ger kvinnan orgasm. Du ska vara lyhörd, ha perfekt teknik, uthållighet osv osv. Lyssna på t ex pocasten "alla våra ligg" eller vad den heter där två ganska fula kvinnor i yngre medelåldern går igenom alla som de legat med och typ sätter betyg. Sånt där kan skrämma vem som helst.

Är man inte så erfaren så är det lätt att få för sig att man _måste_ vara en superälskare för att få en kvinna idag.

Ok. Det kan du ha rätt i. Tack för att du förklarar.
Citera
2021-04-09, 12:30
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Lars tror jag på. Han verkade betydligt mer sympatisk och mogen i "vad hände sen"-avsnittet. Tror hans medverkan fått honom att komma ur sitt skal lite grand. De andra två är för självcentrerade, men det var aldrig Lars problem.

Ja, jag gillar också Lars i "Vad hände sedan".
Han kanske blev konstig av att vara med i serien?
Volontära i fattiga länder. Snacka om att han tar sig an svåra grejer.
Det är klart han måste få ha roligt med champagne och klackarna i taket som kompensation när han kommer hem om han kan ta sig an så svåra saker. Så tänkte jag nu.

Och barnen Afrika kan nog behöva hans leende när han volontärar.
Citera
2021-04-09, 12:49
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoicblend
Jävlar vad kära ni är i Johan allihop. Så fantastisk verkar han inte. Rätt så mesig.

Kul att både Elinor och Susanna träffat nån.

Typiskt idealist läkare att försöka fylla sitt tomrum med att fly till Afrika.

Håller med, tycker inte Johan är attraktiv på nåt sätt. Kan få jobba på mina barns förskola, men inget mer.
Citera
2021-04-09, 12:56
Medlem
Har också tänkt på det med åldern, att anton och sofia höll för att dom var yngre och mindre förstörda
Citera
2021-04-09, 13:00
Medlem
Citat:
Feminismen som t ex Susanna står för består mycket av att män ska veta hut och bestraffas kollektivt.

Jag vet inte i vilken bubbla du lever i dock...

Det du nämner har faktiskt blivit en baksida av feminismen, som ju annars självklart är något bra.
Citera
2021-04-09, 13:05
Medlem
Nu var det absolut inget fel på Johan men smått komiskt hur så många FB:are har kärat ner sig i honom. Och återigen, felet ligger inte hos honom då han verkar vara en snäll och sympatisk person men personen han blev ihopparad med var ju inte vidare intresserad av honom och var till och från inte snäll mot honom. Känns som att det är just där skon klämmer för många av er, det vill säga att ni har svårt att få tjejer och ni relaterar mest till den som hade svårast att imponera på sin matchade partner.
Citera
2021-04-09, 13:15
Medlem
Hur var det med skogshuggartyp för Susanna, hon verkar ha ångrat sig för nya killen var ju ingen sådan? Förstår det är jobbigt när folk har åsikter om en. Men det verkar som hon inte visste vad hon själv ville ha. En skogshuggare som kunde säga ifrån men ändå inte?

Johan är jättefin och mogen och på alla sätt o.vis, dessutom stilig, men jag tror att Susanna ständigt måste jaga vidare och hitta något helt annat. Eftersom Johan var lång ville hon nu ha en kortare kille, och istället för grävmaskinist ser han ut att vara akademikertyp.

Elinor hittade en annan snygging på Tinder, vem är förvånad. Hon är jättesöt men enormt omogen och egotrippad tror jag. Lars verkade inte särskilt ledsen. Han tar livet med en klackspark.
Citera
2021-04-09, 13:26
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Så kan det givetvis vara. Är i högsta grad onaturligt att ha ett tv-team sådär nära.

Jag tycker därför det är extra graverande att bete sig så illa som Susanna gör med tanke på det dock. En "normal" människa lägger väl lite band på sig när man har ett tv-team från SVT i hasorna?

Jag kan hålla med om att det är normalt att man försöker att bete sig så bra som möjligt framför tv-kamerorna. Jag kan hålla med om att i vissa fall undrar man som den där golftanten för några säsonger sedan reflekterer över hur de kommer att framställas i rutan

Men vi är alla olika och om paren känner att de inte vill gå vidare i relationen så skiljer de sig bara. Att blir förargad över någon deltagare och skriva hatiska meddelande på sociala media ser jag som lite märkligt beteende. Även om man inte får ett bra intryck av personen och man ogiller ett beteende, så är det ju inget som berör en personligt. Den som är förargad behöver inte gifta sig med någon av deltagarna.

Jag kan bli arg över tex Stefan Löfven, Annie Lööf, Miljöpartiet etc och spy galla över dem här på Flashback, men detta har ju grund i att deras politik påverkar mig och mina närmaste mycket negativt, tex att jag inte känner någon trygghet längre att vistas ute när det är mörkt, att jag förmodligen kommer få en mycket beskedlig pension trots att jag jobbat ett yrkesliv med förhållandevis bra lön etc.

Deltagarna i denna såpa påverkar ju inte andras liv, förutom den som de gifter sig med. Varför då skriva en massa elakheter om personer vars beteende inte kommer att påverka någon annan?
Citera
2021-04-09, 14:11
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Att det var heterogent var väl det som gjorde årets säsong. Inget par kändes kört redan före bröllopet, såsom det har varit tidigare år då experterna matchat alla ihop alla möjliga udda parkonstellationer. Kanske blir det "bra TV" när väldigt olika personligheter ska tvingas ihop, men chans till stabila förhållanden blir det inte.
Men man hade förstås kunnat sprida ut paren i ålder och sexeull läggning mera, men tyvärr krävs nog det heterogena för att paren ska ha en rimlig chans till framgång.

Måste bara påpeka detta då ni är två som använder ordet heterogent fel, det kallas homogent när allt är lika, heterogent är motsatsen.
Citera
2021-04-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Det finns en faktor som många verkar missa för att ett par ska matcha och det är IQ. För stora skillnader och det går inte. Med Anton och Sofia så verkar det för oss utomstående vara en perfekt match. Däremot i de andra paren så matchade det inte så bra. Lars är som läkare gått igenom skärselden på Gymnasiet vilket i och för sig inte säger allt men kräver disciplin och kunnig i alla ämnen. Ellinor kommer inte ut som hypersmart i programmet. Grävis och Susanne samma sak fast tvärtom.

Detta har stor betydelse då som Ellinor Roosevelt skrev:

När den initiala attraktionen lagt sig så är det livslång vänskap och hur ska den utvecklas om en vill prata ideer, historia,kultur och den andra skvallra?

På gymnasiet? Tror väl läkarlinjen är lite mer krävande än gymnasiet.

Susanna är 30+ och pluggar till socionom. För mig är det inga akademiska meriter att tala om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in