Citat:
Ursprungligen postat av
FedupFlorence
Ellinor vill se hur långt hon kan driva det? Näe... bottenbetyg. Kalle är fullt ut sympatisk och nu har K blivit både avslappnad och ärlig och han växer fortsatt. Men dom har inte samma ton i livet. K kan nog få en framtid som tv-doktor.
Anton. Snudd på pedantisk? Alla koppar har öronen åt samma håll. Och han är rädd sex eller bara för att prata om sex?
Och kära Grävis. Att en tjej har mobbat honom. Vem är tjejen? Hon ska fan hängas ut! Du är mycket sympatisk men du kan inte kalla din kvinna kärring, även om ordet inte är laddat för dig, inte under några omständigheter kan du göra det. Så är det bara och det är en förändring du måste göra.
Kalle och Elinor är motsatser i mycket vilket blir allt tydligare. Jag är förvånad att han ska kladda så mycket när hon tvärsågar honom i det mesta. Förstår han inte att han blir avvisad? I de två senaste programmen är det brutala sågningar från henne sida. Elinor har tagit Susannas roll och stör sig på allt. Skönt ändå att Lars säger sin mening. Det har varit för mycket fasad från hans sida tidigare.
Jag är imponerad att Grävis orkade hålla i så länge men inte ens han orkar längre. Killen är genomsnäll men för mesig och inte den skarpaste kniven i lådan. Han skulle aldrig ha tillåtit Sursanna att gå på som hon gjort. Fatta att det gått långt om t o m hon insett att det finns en annan person i förhållandet. Och att den personen kan ha känslor. Vilken sensation! Sedan gör Grävis bort sig med kärringsnacket. Ge bara upp. Precis som Fjanton borde gjort med sin låtanalys.
Anton är så ”blå” man kan bli när det gäller personligheter och det borde vara det viktigaste att ta hänsyn till vid matchningen. Sofia tar hans pedantiska sida med ro och öppenhet ändå. Paret har fortfarande goda chanser och grälar inte ständigt.
Avslutningsvis:
A. Sofia är superläcker. Har ni missat det?
B. Det är fel att ha mediciner i fläktskåpet OCH en skramlande burk på fläkten samt rätt att ha öronen på muggarna åt samma håll i skåpet.
C. Det är inte att prata om sex som är problemet utan att göra det inför miljoner tittare. Jag hade inte heller gjort det. Okej, ”kul”, ”närhet” är väl rätt ofarligt men skulle det leda någonstans? Samtalet får fortsätta mellan de två berörda parterna...