Citat:
Ursprungligen postat av
BIB3l
Nu halkade du väl ändå lite snett när det kommer till språkförståelse? Han är inte pro-AFA.
”Fascists through history have invented or exaggerated threats to justify brutalizing their people. Communists. Jews. Black power groups. Now Antifa. This is very dangerous. It’s about turning us against each other merely to increase their power.”
Han är anti det som dagens hatande sossar, och då även AFA, står för. Han ser hur detta så sakteliga bryter sönder vårt samhälle.
Han menar att fascister alltid har överdrivit hotet från grupperna han nämner för att öka sin makt. Nu överdriver de hotet från antifa, menar han (och länkar till en artikel där "fascisten" Trump pekar ut nån gubbe som antifa). Tweeten skrev förra sommaren mitt under pågående afa/blm-terrorvåg i USA.
Jag tror inte att du missförstår det här egentligen, utan vill (precis som din kultfrände "Nannegijala" tidigare) bara att det ska finnas en "förvirrande" röst i tråden som gör att mina självklara sanningar inte ska uppfattas som självklara sanningar av läsaren som kanske bara skummar inlägg. Det ska se ut som det "pågår en debatt" om definitionerna här.