2021-04-09, 10:37
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Nej men i media så ska du ju veta exakt hur du ger kvinnan orgasm. Du ska vara lyhörd, ha perfekt teknik, uthållighet osv osv. Lyssna på t ex pocasten "alla våra ligg" eller vad den heter där två ganska fula kvinnor i yngre medelåldern går igenom alla som de legat med och typ sätter betyg. Sånt där kan skrämma vem som helst.

Är man inte så erfaren så är det lätt att få för sig att man _måste_ vara en superälskare för att få en kvinna idag.

Eller så är han klent utrustad helt enkelt.
Citera
2021-04-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Eller så är han klent utrustad helt enkelt.

Sofia verkar ju iaf nöjd.
Citera
2021-04-09, 10:40
Medlem
BlackQuartzs avatar
Så starkt och manligt av Anton att våga ge en mer komplex bild av hur "alla killar" känner kring sex. Konstruktiv och genuin kontrast till den destruktiva feminism som annars genomsyrat säsongen. Imponerande!
Citera
2021-04-09, 10:42
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Sofia verkar ju iaf nöjd.

Tror de båda hade kunnat bli nöjda med väldigt många.
Citera
2021-04-09, 10:44
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Så starkt och manligt av Anton att våga ge en mer komplex bild av hur "alla killar" känner kring sex. Konstruktiv och genuin kontrast till den destruktiva feminism som annars genomsyrat säsongen. Imponerande!

Feminism står för lika rättigheter. Vad snackar du om egentligen
Citera
2021-04-09, 10:50
Medlem
Citat:
Tror de båda hade kunnat bli nöjda med väldigt många.

Att vara glad för det man får är en gåva. Särskilt som det ser ut i dagen samhälle (eller åtminstone i storstäderna) där "alla" hela tiden ska sträva efter någon med mer status.

Det där "jag kan nog hitta nån bättre"-tanken är ett gift. Att det blev just Tacos-paret som lyckades beror på att de just var yngre och mer oskyldiga. Ännu ej förhärdade av storstadens dejtingdjungel och statushets.

Susanna, Ellinor och Lars kommer nog alla få jättesvårt att få sina förhållanden att hålla. Grävis är oförstörd och okomplicerad. Han har nog betydligt lättare att känna sig nöjd med en partner än de andra tre.
Citera
2021-04-09, 10:52
Medlem
Citat:
Feminism står för lika rättigheter. Vad snackar du om egentligen

Feminismen som t ex Susanna står för består mycket av att män ska veta hut och bestraffas kollektivt.

Jag vet inte i vilken bubbla du lever i dock...
Citera
2021-04-09, 11:02
Avslutad
Citat:
Att vara glad för det man får är en gåva. Särskilt som det ser ut i dagen samhälle (eller åtminstone i storstäderna) där "alla" hela tiden ska sträva efter någon med mer status.

Det där "jag kan nog hitta nån bättre"-tanken är ett gift. Att det blev just Tacos-paret som lyckades beror på att de just var yngre och mer oskyldiga. Ännu ej förhärdade av storstadens dejtingdjungel och statushets.

Susanna, Ellinor och Lars kommer nog alla få jättesvårt att få sina förhållanden att hålla. Grävis är oförstörd och okomplicerad. Han har nog betydligt lättare att känna sig nöjd med en partner än de andra tre.
Lars tror jag på. Han verkade betydligt mer sympatisk och mogen i "vad hände sen"-avsnittet. Tror hans medverkan fått honom att komma ur sitt skal lite grand. De andra två är för självcentrerade, men det var aldrig Lars problem.
Citera
2021-04-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Bra fråga.

Det är ju intressant att kvinnor idag framställs som minst lika självständiga och starka som män, samtidigt som man absolut inte får säga något taskigt om dem, ens om det är skämtsamt menat eller i affekt. Den bilden går inte riktigt ihop för mig. Är de lika mentalt starka som män borde de också förväntas kunna ta k-ordet med en axelryckning. Ska vi vara jämställda är det också så vi måste resonera.

I stället ses det som ett Sexistiskt språkbruk. Till skillnad från när Sofia ”hatar alla killar” och Susanna babblar på om alla manliga privilegier får man förmoda?

Såväl Johans, Susannas som Sofias uttalanden är sexistiska.

Sedan detta beträffande kvinnor och jämställdhet. Min uppfattning är att i takt med att samhället blivit mer diversifierat har också människorna blivit det. Finns gott om kvinnor som är så svaga att de inte ens klarar av att gå till jobbet. Men blir även mörkrädd när jag ser vissa män som är precis lika svaga.

Oavsett så har du absolut rätt i att du utvecklas av en tuffare miljö omkring dig och att inbilla sig att kvinnor blir starkare av att gå runt i en lättstött offerroll är oerhört naivt.
Citera
2021-04-09, 11:14
Medlem
DeValeras avatar
Varför har en del så hårda ord mot deltagarna? De vi får se är vinklade ögonblicksbilder i en situation som är allt annat än naturlig. Känner man inte personerna sedan tidigare, varför då göra nedsättande omdömen om deras personligheter?

Jag tycker istället att vi ska vara glada att det faktiskt finns människor som vågar bjussa på sig själva i sådana här offentliga sammanhang. Ju elakare kommentarer på nätet, ju färre kommer att söka sig som deltagare till programmet. Har man svårt att tåla dessa människor, varför inte stänga av tv:n eller datorn och pyssla med något annat mindre irriterande?
Citera
2021-04-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Varför har en del så hårda ord mot deltagarna? De vi får se är vinklade ögonblicksbilder i en situation som är allt annat än naturlig. Känner man inte personerna sedan tidigare, varför då göra nedsättande omdömen om deras personligheter?

Jag tycker istället att vi ska vara glada att det faktiskt finns människor som vågar bjussa på sig själva i sådana här offentliga sammanhang. Ju elakare kommentarer på nätet, ju färre kommer att söka sig som deltagare till programmet. Har man svårt att tåla dessa människor, varför inte stänga av tv:n eller datorn och pyssla med något annat mindre irriterande?

Om du tycker det är barockt att ha hårda ord som anonym på flashback så ska du se menscykel-synkade facebookgruppen number one "Vi som vill diskutera gift vid första ögonkastet", där är de både sjukt elaka OCH inte anonyma.
Citera
2021-04-09, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera

Så kan det givetvis vara. Är i högsta grad onaturligt att ha ett tv-team sådär nära.

Jag tycker därför det är extra graverande att bete sig så illa som Susanna gör med tanke på det dock. En "normal" människa lägger väl lite band på sig när man har ett tv-team från SVT i hasorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in