2021-04-09, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju alldeles uppenbart att kulturstrateg är upp över öronen förälskad i vackra Sofia och därför beter sig så omoget som denne gör med okvädningsord åt paret. Det är inget att ta notis vid sådant omoget tramsande.

Tycker paret uppvisar en härlig självdistans. Speciellt under Vad hände sen-avsnittet där de kajkade runt i sin lilla "husbil" och roddade programmet. Ett helt normalt par utan de tattiga egenskaper som alltför många här inne bevisligen besitter.
Jag tycker också som dig.

Sofia är en vacker tjej. Hon har jättefint blont hår, fina BLÅA ögon, vacker hy. Snart är dessa vackra blåögda kvinnor sällsynta i Sverige.
Citera
2021-04-09, 10:04
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Susanna ångrar att hon var med med det är inte det som var felet utan sättet HON SJÄLV betedde sig som var felet. Hade hon varit normal och snäll hade utgången givetvis varit annan.

På ett sätt tycker jag synd om henne. Det är givetvis fullt möjligt att hon blivit fulklippt av produktionen och i själva verket är en mer tolerant och accepterande person än den hon framstår som i programmet.

Min känsla är också att hennes agerande till väldigt stor del formats av det hon blivit itutad under sina studier och i sin snäva filterbubbla. Kan hon bara bryta sig ut ur den och sluta se så svartvitt på världen kan hon mycket väl visa vara en väldigt bra person på andra sidan. Grävis (som sett mer av henne än vad vi har gjort) ger ju uttryck för det. Å andra sidan verkar han ha blivit totalt nedbruten under de veckor de spenderat ihop, så frågan är vad hans vittnesmål egentligen är värda...
Citera
2021-04-09, 10:07
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
På ett sätt tycker jag synd om henne. Det är givetvis fullt möjligt att hon blivit fulklippt av produktionen och i själva verket är en mer tolerant och accepterande person än den hon framstår som i programmet.

Min känsla är också att hennes agerande till väldigt stor del formats av det hon blivit itutad under sina studier och i sin snäva filterbubbla. Kan hon bara bryta sig ut ur den och sluta se så svartvitt på världen kan hon mycket väl visa vara en väldigt bra person på andra sidan. Grävis (som sett mer av henne än vad vi har gjort) ger ju uttryck för det. Å andra sidan verkar han ha blivit totalt nedbruten under de veckor de spenderat ihop, så frågan är vad hans vittnesmål egentligen är värda...

Fulklippt och fulklippt, hon gjorde ju inte direkt bra reklam för sig själv.
Nu har hon ju snärjt någon ny som det verkar. Hoppas han tittade på programmet
Citera
2021-04-09, 10:09
Medlem
Citat:

Kanske.

Men någon i tråden hade jobbat med hennes mamma och tydligen var hon likadan så äpplet trillar inte långt ifrån trädet.
Citera
2021-04-09, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
- Mångfald: EXTREMT heterogent i år. Inte ens en invandrare hade de fått med. Alla är dessutom smala och snygga. Ingen tjock, ingen gammal, ingen bög osv. Hade varit kul med lite annorlunda matchningar. Nu är alla bara Stockholmsfolk i 25-30-årsåldern som är identiska med varandra i princip.

Att det var heterogent var väl det som gjorde årets säsong. Inget par kändes kört redan före bröllopet, såsom det har varit tidigare år då experterna matchat alla ihop alla möjliga udda parkonstellationer. Kanske blir det "bra TV" när väldigt olika personligheter ska tvingas ihop, men chans till stabila förhållanden blir det inte.
Men man hade förstås kunnat sprida ut paren i ålder och sexeull läggning mera, men tyvärr krävs nog det heterogena för att paren ska ha en rimlig chans till framgång.
Citera
2021-04-09, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snajjels
Gillar Anton mest av alla, han verkar vara sig själv till 100 %, snäll och helt oförarglig men med en envis pedantisk sida 😅 Även lite sött att både han och Sofias mål här i livet är Villa, Volvo, vovve och barn.
Trodde den drömmen var ganska utdöd bland dagens unga.

Grävis och Susanne var ju väntat. Han var för obildad för henne helt enkelt.

Tror inte att Elilår och Kaviar är ihop längre, ska bli intressant att se ”Vad hände sen” avsnittet i kväll.

Att drömmen om familj är död är nog ett missförstånd skapat av media. Det vimlar av småbarnsfamiljer. De är fler än de som inte vill ha familj. Överallt utom möjligen i Stockholm.
Citera
2021-04-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nu börjar jag bli nyfiken, vad är det för problem Anton har i sängkammaren?

Är det impotens samt att han har problem att få ståfräs?

Nu börjar jag förstå att han kan lyssna på Björn Rosenström utan problem. Han begriper helt enkelt inte vad som händer?

Anton skulle nog ändå behöva lite Ragnar i sig för att få fart på sexlivet.

Nej men i media så ska du ju veta exakt hur du ger kvinnan orgasm. Du ska vara lyhörd, ha perfekt teknik, uthållighet osv osv. Lyssna på t ex pocasten "alla våra ligg" eller vad den heter där två ganska fula kvinnor i yngre medelåldern går igenom alla som de legat med och typ sätter betyg. Sånt där kan skrämma vem som helst.

Är man inte så erfaren så är det lätt att få för sig att man _måste_ vara en superälskare för att få en kvinna idag.
Citera
2021-04-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Johan har verkligen marknadsfört sig själv under säsongen. Kvinnorna lär stå i kö....

Alla kvinnor ja. Män vill inte fortplanta sig. Något som bekräftas av att den största mesen i programmets historia(Fjanton) är den som har störst barnlängtan.

Att du orkar hålla på...
Citera
2021-04-09, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jakadofski
Ja hela produktionen går ut på att me-too:a mot Johan, superdåligt! Han förtjänade inte det

Jag hojtar "jävla kärring" när jag kör bil ganska ofta. Det tror jag de flesta gör. Både män och kvinnor. Så varför är det så skitnödigt i GVFÖ?
Citera
2021-04-09, 10:33
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag hojtar "jävla kärring" när jag kör bil ganska ofta. Det tror jag de flesta gör. Både män och kvinnor. Så varför är det så skitnödigt i GVFÖ?

Bra fråga.

Det är ju intressant att kvinnor idag framställs som minst lika självständiga och starka som män, samtidigt som man absolut inte får säga något taskigt om dem, ens om det är skämtsamt menat eller i affekt. Den bilden går inte riktigt ihop för mig. Är de lika mentalt starka som män borde de också förväntas kunna ta k-ordet med en axelryckning. Ska vi vara jämställda är det också så vi måste resonera.

I stället ses det som ett Sexistiskt språkbruk. Till skillnad från när Sofia ”hatar alla killar” och Susanna babblar på om alla manliga privilegier får man förmoda?
Citera
2021-04-09, 10:34
Medlem
Citat:
Man får hoppas att fallet Susanna blir en ögonöppnare (inte minst för henne själv, men även för hennes ideologiska fränder). Mitt intryck är att det där kvasiflum/Södertörnshumaniora/woke/postmodernistiska gänget inte riktigt fattar hur osympatiska och intoleranta de framstår för de 85% av befolkningen som inte ingår i sekten. Här fick de en chans att se det ur ett utifrånperspektiv.

15% ingår alltså? Det tror jag inte ett ögonblick på. Max 2% av männen och max 10% av kvinnorna är såna.
Citera
2021-04-09, 10:35
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
15% ingår alltså? Det tror jag inte ett ögonblick på. Max 2% av männen och max 10% av kvinnorna är såna.

Möjligt att jag överdrev en aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in