Citat:
Ursprungligen postat av
Svampspor
Värdelös distributör jag aldrig själv kommer att välja igen. Bor i villa med stor öppningsbar brevlåda intill gata där många passerar ofta tidigt på mornarna. Första gången jag drabbades av Early Bird hade de lutat mitt lilla paket mot brevlådan och det var ju bara rena turen att jag råkade var hemma vid tidpunkten, annars hade den garanterat blivit stulen av någon förbipasserande.
Andra gången (när teknikföretaget valde denna distributör utan mitt godkännande), var jag beredd när SMS:et dök upp, men självklart var paketet försvunnet de få minuter det tog för mig att ta mig ut. Kontaktade teknikproffset.se och förklarade vad som hänt och självklart bad de mig kontrollera med grannar och så, vilket ju är totalt bortkastad tid. Jag krävde att få en ny vara utskickad av Postnord, något som de gick med på (jag fick känslan av mailkonversationen att detta händer ofta). Mitt trådlösa nätverkskort dyker upp ett par dagar senare och jag gör en minnesnotering att alltid dubbelkolla fraktalternativ i fortsättningen.
Tre veckor senare (!) står det plötsligt ett nytt paket lutat mot brevlådan som visar sig innehålla det första saknade nätverkskortet. Då kan man ju undra vad som hänt? distributören har ju uppenbart ljugit när paketet levererades första gången, eller har de fått något slags efterkrav av teknikproffset? Självklart behåller jag båda nätverkskorten och går vidare med insikten att det känns som ett lotteri med dåliga odds att välja Early Bird som postombud.
Hur kommer det sig att du kontaktade PostNord om ditt paket från Early Bird försvann? Såvitt jag vet så delar inte PostNord ut några Early Bird paket överhuvudtaget.
Möjligen kan PostNord sköta distributionen i områden där det inte finns tidningsbud.
Paketen kvitteras och scannas flera gånger om så de är väldigt spårbara kan jag säga. Glömmer budet att klicka in det som utdelat så blir det tillsägelse direkt. Däremot kan ju grannen ha fått paketet i ditt fall och sedan gett det till dig 3 veckor senare. Det vet ju inte jag någonting om.
I villaområden så brukar det inte ske så mycket stölder av paket men det finns en del annat som kan gå fel. Det är populärt att skita i att sätta upp ett namn på brevlådan, vilket skulle underlätta men inte är något krav. Ofta finns det inget husnummer eller också är det omöjligt att se det mitt i natten. Ofta har folk låsta brevlådor med en lucka upptill som bara passar för brev och tidningar och gör det omöjligt att få ner ett paket.