2021-04-08, 13:33
Avslutad
Kommer inte ihåg vem av er som hyllade Jack Campbell tidigt i tidigare tråden när han blev trejdad, själv var jag skeptisk till att han skulle kunna bli en förstamålvakt kommer jag ihåg. Tio raka vinster i sina första tio matcher i år är ett bra sätt att motbevisa mig, enbart Price har lyckats med denna bedrift.

Campbell postgame intervju

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera

Sedan blir jag mörkrädd när jag läser att Caps troligen bara protectar en målvakt och att Kraken därför ev kan ta Vanecek.
Får inte hända, ser hellre att Samsonov offras i så fall.
Att protecta båda skulle innebära goodbye till Oshie och det får inte heller hända.

Man kan bara protecta en målvakt, så en av dem kommer garanterat att exponeras. Du protectar hellre Vanecek alltså, hur kommer det sig?
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-08 kl. 13:38.
Citera
2021-04-08, 19:50
Avslutad
Panthers får: Lucas Carlsson+Lucas Wallmark
Hawks får: B. Connolly+Stillman+H. Borgström+7th 2021

- Connolly har 2 år kvar på sitt kontrakt - 3,5 M.
- Wallmark blir RFA denna säsong - 950K.
- Carlsson blir RFA denna säsong - 800K
- Stillman blir RFA denna säsong - 700K

Panthers har nu 4,12 M i cap space om man kollar capfriendly efter detta, vilket innebär att man med stor sannolikhet planerar för ytterligare trejd, förmodar att det är en D.

Från Panthers håll förstår jag, man vill ha lite cap space. Från Hawks håll blev jag lite fundersam och kollar vad deras GM har att säga: han verkar inne på att Borgström har fin potential och verkar tro en del på honom, man får depth och erfarenhet med Connolly och att man får in lite grit i defensiven med Stillman.

Borgström är en gammal 1st-rounder som var ganska hypad men som inte riktigt kommit igång med Panthers, kanske miljöombyte är det som krävs för att han ska blomma ut? Bowman verkar tro på honom.

Ser förövrigt att Panik har clearat waivers, verkar inte ha en bra säsong alls.
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-08 kl. 20:04.
Citera
2021-04-08, 19:50
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Sedan blir jag mörkrädd när jag läser att Caps troligen bara protectar en målvakt och att Kraken därför ev kan ta Vanecek.
Får inte hända, ser hellre att Samsonov offras i så fall.
Att protecta båda skulle innebära goodbye till Oshie och det får inte heller hända.
Är det inte förenklat så att man som lag kan protecta 7 utespelare/forwards, tre backar och en målvakt?
är inte så insatt, men vad har oshie med målvakterna att göra i ett sånt läge? Han e ju fortf bra så han borde väl vara en av de 7 utespelare som skyddas?
Citera
2021-04-08, 20:19
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Panthers får: Lucas Carlsson+Lucas Wallmark
Hawks får: B. Connolly+Stillman+H. Borgström+7th 2021

- Connolly har 2 år kvar på sitt kontrakt - 3,5 M.
- Wallmark blir RFA denna säsong - 950K.
- Carlsson blir RFA denna säsong - 800K
- Stillman blir RFA denna säsong - 700K

Panthers har nu 4,12 M i cap space om man kollar capfriendly efter detta, vilket innebär att man med stor sannolikhet planerar för ytterligare trejd, förmodar att det är en D.

Från Panthers håll förstår jag, man vill ha lite cap space. Från Hawks håll blev jag lite fundersam och kollar vad deras GM har att säga: han verkar inne på att Borgström har fin potential och verkar tro en del på honom, man får depth och erfarenhet med Connolly och att man får in lite grit i defensiven med Stillman.

Borgström är en gammal 1st-rounder som var ganska hypad men som inte riktigt kommit igång med Panthers, kanske miljöombyte är det som krävs för att han ska blomma ut? Bowman verkar tro på honom.

Ser förövrigt att Panik har clearat waivers, verkar inte ha en bra säsong alls.

Intressant hur Wallmark ska användas i Florida. Blivit mer av en defensiv kugge. Borgström kanske återvänder till Nhl. Hade inte direkt nån dålig "kort" säsong i Hifk/Liiga. Kanske 3/4 center i Blackhawks.
Citera
2021-04-08, 22:31
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Är det inte förenklat så att man som lag kan protecta 7 utespelare/forwards, tre backar och en målvakt?
är inte så insatt, men vad har oshie med målvakterna att göra i ett sånt läge? Han e ju fortf bra så han borde väl vara en av de 7 utespelare som skyddas?
Citat:
Man kan bara protecta en målvakt, så en av dem kommer garanterat att exponeras.
Sorry, läste en artikel lite för snabbt, fattar fortfarande inte riktigt vad som menas. Nån som begriper får gärna förklara:
"Oshie, even at 34 years old, is too valuable a player for the Capitals with their window still open to win the Stanley Cup to just give him to Seattle to protect a young goalie"...

Men naturligtvis är det fortfarande som ni säger sju forwards, tre försvarare och en målvakt, eller åtta utespelare och en målvakt som kan protectas. (plus en jäkla massa specialregler...)
Citat:
Du protectar hellre Vanecek alltså, hur kommer det sig?
Jag tycker inte Samsonov återkommit till sin gamla klass efter sin långa frånvaro medans däremot Vanecek varit mycket bra.
Fast det kan så klart vara taktiskt att protecta Samsonov och hoppas på att Kraken inte tar Vanecek. Mycket rävspel blir det.
Citera
2021-04-08, 23:40
Avslutad
Pearson resignad, 3 år-3,5M. Varför?

Savard spelar inte inatt, injury protection.

Citat:
Sorry, läste en artikel lite för snabbt, fattar fortfarande inte riktigt vad som menas. Nån som begriper får gärna förklara:
"Oshie, even at 34 years old, is too valuable a player for the Capitals with their window still open to win the Stanley Cup to just give him to Seattle to protect a young goalie"...

Jag tycker inte Samsonov återkommit till sin gamla klass efter sin långa frånvaro medans däremot Vanecek varit mycket bra.
Fast det kan så klart vara taktiskt att protecta Samsonov och hoppas på att Kraken inte tar Vanecek. Mycket rävspel blir det.

Har läst citatet några gånger och är ändå oklart för mig vad de menar, har du länk till artikeln?

Där ser man, tänker dock att långvarig frånvaro+pandemin gör det svårt att se långsiktig potential mellan Vanecek-Samsonov. Har själv inte sett Vanecek så kan inte säga så mycket mer om det.
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-09 kl. 00:00.
Citera
2021-04-09, 01:09
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Jag tror Sammy kommer studsa tillbaka, kanske inte ordentligt denna säsong, men till nästa.
Jag vill givetvis ha kvar båda två, men kan rent taktiskt vara smartare att protecta Sammy.
Citera
2021-04-09, 10:38
Avslutad
Allt jag ville var att Sens skulle ta åtminstone en jvla pinne, Oilers har vunnit 9 raka matcher mot Sens nu, pinsamt.
Aja, Sens gjorde ett mål åtminstone, vad mer kan man begära.

Stackars Laine har inte gjort poäng på 8 matcher nu. Roslovic med 3 poäng igår, kanske har jag fel om att det ligger mer på Torts
Citera
2021-04-09, 11:42
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:

Har läst citatet några gånger och är ändå oklart för mig vad de menar, har du länk till artikeln?

Här är hela texten. Ser nu att det spekuleras i en eventuell draft pick där Oshie är inblandad.
Du som har svart bälte inom NHLs invecklade köpslående kan säkert förklara bättre
Citera
2021-04-09, 11:55
Avslutad
Citat:
Här är hela texten. Ser nu att det spekuleras i en eventuell draft pick där Oshie är inblandad.
Du som har svart bälte inom NHLs invecklade köpslående kan säkert förklara bättre

Nu är jag med på noterna.
Antigen exponerar man en av Vanecek/Samsonov eller så kommer man överens med Kraken om vilken annan spelare de ska ta mot ett draftpick alternativt annan spelare+draftpick och kan på så vis garantera att Kraken inte väljer någon av Vanecek/Samsonov. @GLaSnoST9 föreslår, för mig väldigt oklart varför, TJ Oshie.

Tio lag utnyttjade den möjligheten i expansiondraften med Vegas, några exempel:
Senast redigerad av J-dilla 2021-04-09 kl. 12:06.
Citera
2021-04-09, 15:52
Medlem
appendixxivs avatar
Victor Arvidsson 5e svensk att göra hattrick i år.👌
(Lundeström, Kempe, Zibenejad, Wennberg innan)
Eller 6e hattricket i år gjort av en svensk kan man ju också säga då Zibenejad gjort det 2ggr
Citera
2021-04-09, 15:55
Medlem
appendixxivs avatar
Angående Vanecek/Samsonov... är dessa två herrar the next big thing? Spontant utan o grotta ner sig för mkt så låter det bäst att skydda V och exponera S, måste ju finnas andra tillgängliga målisar som går före Sam när seattle sen ska välja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in