2021-04-08, 22:05
Medlem
mr.demons avatar
Alex, är han tunisier eller nåt i den stilen? Och kommer han från Botkyrka? Tyvärr så tror jag att han ryker snart.
2021-04-08, 22:12
Medlem
Obstinata Johanna måste hävda sig oavsett situation hon är i. I kvällens avsnitt sade hon att det var skönt att visa att hon och annan tjej minsann var starka. Hon förstår alltså inte att ingen har ifrågasatt hennes styrka. Johanna UTGÅR från att alltid vara ifrågasatt. Offerkoftan är fastsydd på huden. Mätt som hungrig. Trött som utvilad!!
2021-04-08, 22:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Alex, är han tunisier eller nåt i den stilen? Och kommer han från Botkyrka? Tyvärr så tror jag att han ryker snart.

Deltagarnas hela livs historia finns inte presenterat - så han kanske är född i Tunisien eller i Sverige och har kanske bott i Botkyrka, men inget som har framkommit.

Han presenteras som: Alexander Chennaoui, 48 år, egenföretagare, Grödinge. Personlig sak: rakhyvel.
2021-04-08, 22:16
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Deltagarnas hela livs historia finns inte presenterat - så han kanske är född i Tunisien eller i Sverige och har kanske bott i Botkyrka, men inget som har framkommit.

Han presenteras som: Alexander Chennaoui, 48 år, egenföretagare, Grödinge. Personlig sak: rakhyvel.

Jo, det vet jag. Men kan inte placera hans utseende eller namn. Han är bra i alla fall.
2021-04-08, 22:20
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jo, det vet jag. Men kan inte placera hans utseende eller namn. Han är bra i alla fall.

Ja jag tycker han är bra och duktig. Gillade honom mer nu oxå när han förklarar varför han håller rygg om Wrenkler = alltid bra att ha Wrenkler kvar för då blir han troligtvis utröstad före mig, sa Alex idag!
2021-04-08, 22:30
Avslutad
Är det bara jag eller är Alexander inte sjukt lik Arga snickaren på den här bilden?!

http://alexmat.se/kontakt/
2021-04-08, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Wrenkler är så socialt handikappad så det är plågsamt att se. Förstår han verkligen inte att han kommer att ryka vid första bästa öråd?

Sen har ju faktiskt den hundhatande pojkvaskern rätt när han säger att energibehov kan skilja väldigt mycket från en man till annan, och inte bara mellan kvinnor och män. Wrenkler har ju rätt i sak, att generellt har män ett större energibehov. Men att börja dela upp maten enligt något form av procentsats är ju så efterblivet så man blir alldeles matt.
Han är ju vettigast av allihopa! Den enda socialt ärliga personen i laget. Han förstår att han kommer att bli utröstad men är ändå sig själv. Hans enda problem, för vissa människor, är att han är ärlig och det skall man inte vara i Sverige, vilket jag tror att alla icke-PK har lärt sig den hårda vägen. Jag tycker att han är en äkta hjälte, som hellre är ärlig och öppen med sann fakta än siktar på att ljuga och försöka vinna. En förebild för hur många av oss borde vara själva i Sverige 2021.
2021-04-08, 22:43
Medlem
Citat:
Du har inte noterat att det finns en person i Robinson som under flera år tidigare har tävlat i Triathlon? En lång person. Som är ... kvinna. Joanna Swica.

Hon är visserligen inte i samma lag som Wrenkler - men hans teorier hade blivit mosade då att "kvinnorna skulle äta 30% mindre än männen" och han hade nog verkligen INTE varit så idiotsäker på att just kvinnorna ska äta mindre än männen

http://www.joannaswica.se/category/traning/ironman-triathlon/

https://nyheter24.se/noje/955976-darfor-hade-joanna-over-28-000-foljare-pa-instagram-innan-robinson
Wow, du har hittat ett undantag! Grattis, då faller ju alla jämförelser mellan könen!
2021-04-08, 22:44
Medlem
Zyxel04s avatar
Riktig tråkig utveckling med att ett lag bara förlorar och förlorar.

Sen ännu en tråkig tävling där et i grunden blev individuellt på slutet.

Okej de krävde lite samarbete för att man skulle bestäma vem som skulle gå av först och man skulle flyta sakerna mellan varandra men ändå sämst.

Hade hellre sett att påsarna var tyngre och att alla behövde stå så länge man orkar. Om man inte orkar så måste man ge bort påsen till någon annan.

Nu räckte det i teorin med att ha en stark deltagare i laget som orkade på slutet.

Samma sak förra cp-veckan.
2021-04-08, 22:45
Medlem
Citat:
Du har inte noterat att det finns en person i Robinson som under flera år tidigare har tävlat i Triathlon? En lång person. Som är ... kvinna. Joanna Swica.

Hon är visserligen inte i samma lag som Wrenkler - men hans teorier hade blivit mosade då att "kvinnorna skulle äta 30% mindre än männen" och han hade nog verkligen INTE varit så idiotsäker på att just kvinnorna ska äta mindre än männen

http://www.joannaswica.se/category/traning/ironman-triathlon/

https://nyheter24.se/noje/955976-darfor-hade-joanna-over-28-000-foljare-pa-instagram-innan-robinson

Jo, fast det handlar om mer än teorier. Män har mer muskelmassa och högre energiförbrukning generellt sett. Om det är olika storlekar på portionerna borde den som är minst, ställa upp självmant och ta den portionen som är minst... Om jag är ute i vildmarken med Magnus Samuelsson och Atlas (från gladiatorerna), kommer jag låta dem äta mer än mig. Bara någon med huvudet långt upp i röven kan säga att även energiintaget ska vara jämlikt. Och bara någon med huvudet långt upp i röven kan bli irriterad och kränkt över att diskussionen tas upp, det är en fullt legitim fråga: Hur ska vi disponera energiintaget inför tävling, och vem har störst behov.
Sedan vilken lösning man ska prata om är en annan historia. Men om kvinnorna äter lika mycket som männen, kommer de vara ca 30 % mer mätta, precis som Wrenkler säger. Det har inget med feminism att göra, det är biologi och logik.

Bara för att ta ett exempel: Låt oss ta den mörka killen som åkte ut på 130 Kg. Ska han ha samma ranson som en kvinna som väger 56 kg... helt absurt att ens tänka i de banorna.
Senast redigerad av Eatmyshorts 2021-04-08 kl. 22:49.
2021-04-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Han är ju vettigast av allihopa! Den enda socialt ärliga personen i laget. Han förstår att han kommer att bli utröstad men är ändå sig själv. Hans enda problem, för vissa människor, är att han är ärlig och det skall man inte vara i Sverige, vilket jag tror att alla icke-PK har lärt sig den hårda vägen. Jag tycker att han är en äkta hjälte, som hellre är ärlig och öppen med sann fakta än siktar på att ljuga och försöka vinna. En förebild för hur många av oss borde vara själva i Sverige 2021.

High five på detta. Han har inte haft fel i någonting han har sagt. Han tänker överlevnad, hur ska de på bästa sätt arbeta för att få så stora fördelar i gruppen. Tyvärr har han ett gäng konformistiska latmaskar i sitt sällskap.
Helt övertygad om att han, Alex och Dennis är de som skulle klara av överlevnad bäst.
2021-04-08, 23:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Det Anders sade var "Då tas dina röster bort, och den som fått näst flest röster åker ut", vilket jag tolkar som att den kan användas efter att det visat sig att hon fått flest röster.

Kan ju lika gärna vara innan rösterna läses upp och då ogiltigförklaras rösterna efter hand som de blir upplästa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in