2021-04-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag bor i eget hus tack och har en sommarstuga med.
Men i det här fallet så är det ju just så att den gamla mannen blev erbjuden en ganska liten summa pengar för huset.
Som självklart har ett renoveringsbehov i synnerhet om sommarstugan ska bli ett åretruntboende.
Och vad du inte riktigt verkar ta med i dina beräkningar är att huset ligger mellan två stora städer. Med utmärka möjligheter att pendla till båda. Samt att huset står på en mycket attraktiv sjötomt.

Jag vet inte om Ebba är the bad girl. Men det finns mycket här som bör ifrågasättas. Och ett ifrågasättande bör väl iallafall affären tåla.
Åfan, ligger den mellan två stora städer, vilka städer kan det vara då?? sen om det är så attraktiv sjötomt vetefan, igenväxt del av insjö känns väl sådär va, dessutom utan eget vatten, skulle nog säga att det priset som Ebba pröjsat för detta ligger helt rätt för bägge parter...
2021-04-08, 19:35
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Åfan, ligger den mellan två stora städer, vilka städer kan det vara då?? sen om det är så attraktiv sjötomt vetefan, igenväxt del av insjö känns väl sådär va, dessutom utan eget vatten, skulle nog säga att det priset som Ebba pröjsat för detta ligger helt rätt för bägge parter...
Stockholm och Uppsala. Men det tror jag du fattade. 20 minuter in till Uppsala och ca 50 minuter till Stockholm:

Alla sjötomter är attraktiva. Till och med sjöutsikt eller sjöglimt höjer värdet på hus.

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
vad menar du att stugan är värd..?
20 miljoner, 40 miljoner, 100 miljoner?
Tror du så mycket? Det tror inte jag. Men att huset skulle hamna runt 5-6 miljoner vid en budgivning tror jag.
2021-04-08, 19:46
Medlem
Citat:
Stockholm och Uppsala. Men det tror jag du fattade. 20 minuter in till Uppsala och ca 50 minuter till Stockholm:

Alla sjötomter är attraktiva. Till och med sjöutsikt eller sjöglimt höjer värdet på hus.

Tror du så mycket? Det tror inte jag. Men att huset skulle hamna runt 5-6 miljoner vid en budgivning tror jag.
Du har lite svårt med förhållande. Om man anser att 3,9 är en liten summa men 5 en jättesumma så får man nog tänka om. Varför tror du att det skulle hamna på 6 miljoner...?
2021-04-08, 20:01
Medlem
Citat:

Det ligger lite öster om Uppsala, knappast mellan Stockholm och Uppsala, man lär åka via Uppsala för att ta sig till Sthm, Sthm-Uppsala är ca 1h om det flyter på skapligt, vilket det sällan gör. Självklart höjer det faktumet att barren ligger vid sjön priset, hade den inte gjort det så skulle den gode Esb fått nöja sig med en skaplig majbrasa istl för 4 milar...
2021-04-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så stugan är alltså värd 3,9 miljoner....?

Ja, men nu är det ju 5 om man avrundar
2021-04-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det må komma som en överraskning för dig, Esbjörn har aktivt visat huset för spekulanter.
Esbjörn har frågat hos mäklare om det finns någon med intresse att köpa hans fastighet.
Esbjörn hörde efter med andra spekulanter om dom ville höja Ebbas bud.

Nu den största överraskningen!
Esbjörn sålde ju huset redan förra sommaren, så nog måste det ha varit till salu.
I så fall kan man undra varför Esb och Ebba överhuvudtaget bråkar om detta. Om Esb varit så aktiv och handlingskraftig så kan han inte ha styrts av Matz eller Majkgård, eller vad de nu heter som påstås styra Esb.
2021-04-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
I så fall kan man undra varför Esb och Ebba överhuvudtaget bråkar om detta. Om Esb varit så aktiv och handlingskraftig så kan han inte ha styrts av Matz eller Majkgård, eller vad de nu heter som påstås styra Esb.
Han trodde nog att de förbehållslöst var hans vänner. Men insåg att det inte var så eftersom de hotade kasta ut honom ur gemenskapen. Jag tror att Rättsäkerhetsorganisationen är ganska lik en sekt, de verkar ha en ”vi mot världen” attityd. Det fungerar väl så bland rättshaverister?
2021-04-08, 20:59
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja en av de stora frågetecknen i detta är ju just faktumet om Esbjörn är aktiv och handlingskraftig. Han var ju inget av det i affären med Ebba. Hade han varit aktiv och handlingskraftig hade han ju knappast litat blir på henne.
2021-04-08, 21:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ja en av de stora frågetecknen i detta är ju just faktumet om Esbjörn är aktiv och handlingskraftig. Han var ju inget av det i affären med Ebba. Hade han varit aktiv och handlingskraftig hade han ju knappast litat blir på henne.
Varför skulle han inte lita på henne?
Hon lovade honom att han skulle få 3,9 miljoner
hon lovade honom handpengen. han fick handpengen
hon lovade honom att mötas på kullen han kom ej
hon lovade honom att mötas han kom till mötet men gick direkt......
Senast redigerad av braattha 2021-04-08 kl. 21:37.
2021-04-08, 21:35
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Varför skulle han inte lita på henne?
Det är inte speciellt vanligt att säljaren litar blint på köparen.
2021-04-08, 21:38
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det är inte speciellt vanligt att säljaren litar blint på köparen.
och vad har det med hans aktiva att göra
2021-04-08, 21:40
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
och vad har det med hans aktiva att göra
Ja du, att inte själv engagera sig i en försäljning skulle ju kunna kallas passivt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in