2021-04-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
En liten reflektion:
El*in i Höör försvann och nästan direkt gav sej flera av hennes vänner ut för att leta efter henne.
LW försvann. Man skulle ha kunnat tro att det hade varit ett uppbåd av geocachare som letat som galningar efter henne. Det är ju liksom prylen, även om de inte hade koordinater.
Det gjordes en del försök, en och annan cyklade runt och letade, det bildades en liten grupp "Hitta Lena" - typ, och man kollade runt lite.
När det kommer en ny "burk", då verkar man strunta i allt, hus och hem, barn och jobb, och satsa allt för att hitta den, att bli FTF, eller åtminstone kunna logga den.
Det hade varit bra om man satsat i en del av den energin till att leta efter LW.

För min del tycker jag att det är magstarkt att ta det på blodigt allvar, att det verkar vara viktigare än allt annat, detta att ge sej ut och leka, att hitta en burk.
Men när än människa är borta, ja, skit samma ungefär.
Konstig prioritering.
All heder till dem som i vart fall försökte hitta LW.

Bara en liten reflektion, maa att HD varit på jakt, en dag som denna.
Det ger i vart fall inte mej några bra vibrationer. Det känns cyniskt.
Ja, undrar hur många av hennes vänner som direkt ansåg att nej, hon finns inte. Hon har blivit bortrövad, våldtagen och mördad. Ingen ide att ens leta eller ringa, för hon är borta.
Citera
2021-04-08, 20:06
Medlem
notknapparens avatar
Christina Eriksson skriver dagens sammanfattning i NA från rättegången idag.

Hon skriver ofta lite mer eftertänksamma artiklar, som ger fin kontrast till andra lite mer händelseorienterade reportage.

Idag har det varit en lugn dag och Aftonbladet och TV verkar redan ha åkt hem. Jag undrar om det har varit några rapporter från någon annan media än NA?

På slutet av skriver hon:

"Det finns ett meddelande till, ett meddelande som får det att isa till av olust. Det kommer 00.29, en timme efter hennes död. Det är den misstänkte som skriver till Lena: “Sov gott, hörs imorgon”.

Kan någon vara så kall att först slår man ihjäl en person med 17 våldsamma slag och sen skriver en godnatt-hälsning? Kanske kan man det. Jag vet inte. Men det känns otäckt att tänka på.
"

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-det-ar-lenas-sista-dag-i-livet-och-ett-klockslag-far-det-att-isa-av-olust

Ja, det kan han.
Han kan också skriva bara timmar efter hennes död: "Det ska bli så bra nu".
Citera
2021-04-08, 20:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG och LW var också goda vänner, ända tills Sd misshandlade Lena i bilen. Kommer du ihåg?
Lena anmälde Stefan och JG bröt med Lena, behandlade henne som luft och vägrade ens titta på henne.
JG var helt med Sd där, trots att han använt våld mot Lena. Jag skulle aldrig acceptera det från en God Vän. Om någon av mina "vänner" använde våld och hot mot en kvinna skulle han inte längre vara min vän. Därför tror jag JG hyser starkare känslor för Sd än bara vänskap.

Eftersom du helt tydligt har en annan åsikt, kan du ju förklara hur du kan vara vän med ett sådant ärkekräk som Sd?
Det är ok att bedra sin fru under många år, att hota och misshandla sin älskarinna?
Sedan att mörda henne, det var vad hon förtjänade, eller?

Citat:
kan du ju förklara hur du kan vara vän med ett sådant ärkekräk som Sd?

Hur jag kan vara vän med SD? Var har du fått det ifrån?

Citat:
Det är ok att bedra sin fru under många år, att hota och misshandla sin älskarinna?
Sedan att mörda henne, det var vad hon förtjänade, eller?

Givetvis är det inte OK.

Men LW valde att ett förhållande med en man som hotade henne. Jag tycker inte att det var misshandel att lyfta ut henne ur bilen. Varför gick hon inte ur när han upprepade gånger sa till henne? Var hon lite trög? Hade hon ingen respekt för andra människor?
Citera
2021-04-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Christina Eriksson skriver dagens sammanfattning i NA från rättegången idag.

Hon skriver ofta lite mer eftertänksamma artiklar, som ger fin kontrast till andra lite mer händelseorienterade reportage.

Idag har det varit en lugn dag och Aftonbladet och TV verkar redan ha åkt hem. Jag undrar om det har varit några rapporter från någon annan media än NA?

På slutet av skriver hon:

"Det finns ett meddelande till, ett meddelande som får det att isa till av olust. Det kommer 00.29, en timme efter hennes död. Det är den misstänkte som skriver till Lena: “Sov gott, hörs imorgon”.

Kan någon vara så kall att först slår man ihjäl en person med 17 våldsamma slag och sen skriver en godnatt-hälsning? Kanske kan man det. Jag vet inte. Men det känns otäckt att tänka på.
"

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-det-ar-lenas-sista-dag-i-livet-och-ett-klockslag-far-det-att-isa-av-olust

Ja, det kan han.
Han kan också skriva bara timmar efter hennes död: "Det ska bli så bra nu".
Inte det vanliga "nattis" och på morgonen "hepp, du kom inte (tillbaks eller in) mer"
Har han någonsin skrivit "Hepp" till Lena?
Citera
2021-04-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Givetvis är det inte OK.

Men LW valde att ett förhållande med en man som hotade henne. Jag tycker inte att det var misshandel att lyfta ut henne ur bilen. Varför gick hon inte ur när han upprepade gånger sa till henne? Var hon lite trög? Hade hon ingen respekt för andra människor?
Nu får du ge dig.
Du tycker inte att det är misshandel?
Hon valde att bli hotad?
För en kvinna ska lyda blint, eller?
RT, öppet, stänger snart, RT som en jävla robot.
Hon valde bort honom, men tyvärr fick hon betala med sitt liv.
Han kunde inte tåla att hon lämnade honom, att han, Yoda blev lämnad.
Och du ser till kvinnors trygghet, eller vad var det för floskler du spottade ur dig?
Fy Fan
Citera
2021-04-08, 20:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Inte det vanliga "nattis" och på morgonen "hepp, du kom inte (tillbaks eller in) mer"

Just det där ovanliga ”Sov gott” är riktigt obehagligt.
Citera
2021-04-08, 20:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jo, mellan rt och öppet, haha:

"Stefan Davidsson
Öppet
28 jul 2017 17:06

Stefan Davidsson
Rt
28 jul 2017 16:19

Stefan Davidsson
Hepp

Lena Wesström
Jag har accepterat att kommunikationen är reglerad. Att jag måste anpassa mig till att du envisas
med att ha låtsad öppenhet som läser du extremt

Hörs
28 jul 2017 16:18
"

//

"Stefan Davidsson
Rt
21 aug 2017 20:48

Stefan Davidsson
Hepp

Lena Wesström

Lena Wesström
Meh
"

//

"Rt
17 feb 2018 17:14

Stefan Davidsson
Hepp

Stefan Davidsson
Hörs
"

Hörs, verkar höra ihop med rt, hepp också...
Citera
2021-04-08, 20:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Givetvis är det inte OK.

Det är SD som inte har respekt för andra människor.
Han behandlar dom respektlöst.

Lena hade förväntningar eftersom han (som jag minns det) på att han skulle komma in för att fira hennes födelsedag, Han hade en present med sig. Men så blev han som vanligt sur och använde sitt straff; att inte komma in.

Hur kan du inte se att alla som är runt denna man är som hans nickedockor. Även Lena.

Det för att han vet exakt hur han ska hålla dom i schack.

* Lena med att använda rt /iskyla/inte öppna/ stänga av kontakt

* JG genom att göra honom orolig/använda hans lojalitet

*HD genom att lova henne äppelbolycka/kärnfamilj

Försvara inte en människa som får andra människor att agera som hans slavar/robotar/nickedockor
Den här mannen är en riktigt otäck person, han förtjänar inte en enda vän.

När du lägger ansvaret på Lena, då tar du i samma andetag bort hans ansvar.
På det viset försvarar du honom.
Citera
2021-04-08, 20:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

"Stefan Davidsson
Öppet

Stefan Davidsson
Rt

Stefan Davidsson
Hepp

Lena Wesström
Jag har accepterat att kommunikationen är reglerad. Att jag måste anpassa mig till att du envisas

Hörs
"

//

"Stefan Davidsson
Rt

Stefan Davidsson
Hepp

Lena Wesström

Lena Wesström
Meh
"

//

"Rt

Stefan Davidsson
Hepp

Stefan Davidsson
Hörs
"

Det här ”hepp” har tagits upp lite nu och då.
Jag tolkar det som ”nähä”. Första gången jag läste det trodde jag dock att det var som trollkarlens utrop när han plockar fram en kanin ur hatten.

Bra att få se en liten sammanställning!
Citera
2021-04-08, 20:37
Medlem
Citat:

"Stefan Davidsson
Öppet

Stefan Davidsson
Rt

Stefan Davidsson
Hepp

Lena Wesström

Hörs
"

//

"Stefan Davidsson
Rt

Stefan Davidsson
Hepp

Lena Wesström

Lena Wesström
Meh
"

//

"Rt

Stefan Davidsson
Hepp

Stefan Davidsson
Hörs
"

Entydigt med att Han är Chefen. Nu är det HD. Hon som är Direktör.
Citera
2021-04-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ja, undrar hur många av hennes vänner som direkt ansåg att nej, hon finns inte. Hon har blivit bortrövad, våldtagen och mördad. Ingen ide att ens leta eller ringa, för hon är borta.

Det är ju bara gå till sig själv. Hade det varit ens egen vän och man misstänkt något sådant så nog hade man väl letat ändå!

Även om man misstänker det värsta.

Jag hade en dement 70+ släkting som försvann i skogen och hittades avliden efter ett par veckor. Hennes syskon åkte från hela Sverige för att leta. Även om man anar eller vet att man tyvärr sannolikt letar efter en kropp så vill man ju inte att naturen ska ha sin gång på den liksom!

Helt sanslöst att ett gäng vältränade skogsmullar med god lokalkännedom var så passiva. Iskallt. UW och barnen måste ha känt sig svikna av de där skithögarna.
Citera
2021-04-08, 20:51
Medlem
Citat:

Givetvis är det inte OK.

Nu handlade det ju om att JG har en kärlekshistoria med Sd, det valde du att inte kommentera.
Att JG blockade sin tidigare gode vän LW när hon vågat anmäla Sd för misshandel.
Det handlade frågan om, varför JG valde Sd?

Försök inte ljuga nu, han försökte inte alls lyfta ut henne ur bilen.
Han tryckte ner hennes huvud i ett armlås och gnuggade henne i huvudet.

Din kompis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in