2021-04-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Noe av det du skriver er ganske kjente rykter her i nærområdet. Noe av det andre du skriver er det ekstremt få som har hørt om. Jeg vet noen har gitt noen hint/tips til politiet, men som alle muligheter i denne saken er det fryktelig vanskelig å få satt sammen puslespillet uansett hva som er den rette hypotesen. Som en kuriositet kan man nevne at enkelte personer som hadde mye kontakt på forskjellige måter har redusert aktitviten/interessen for hverandre etter 31/10 2018. Noe kan man lett forstå oga selve situasjonen, men det er noe rart med enkelte av disse relasjonene i etterkant og alle de " rare " involverer en person.

Jeg tror aldri i verden at ett affektdrap kan være løsningen her. Da vil det uansett ligge igjen flere spor enn dette. Hva da med Sproxsko, strips m.m. ville vært en enkel oppgave for politiet å finne eieren om de ikke var handlet inn for dette oppdraget.

Umulig å vite hva politiet sitter med på Tom Hagen som gjør at de så hardnakket står på ham som oppdragsgiver. Er det bare stoltheten så kan det kalles en politiskandale. Det er jo endel av valgene som er gjort her som peker mot Hagen selv. Men det kan jo meget vel også vært skapt for at det skal peke mot ham.

Rent logisk, med tanke på at grenseovergangene ikke ble varslet før 16:06 så tror jeg svaret kunne ligget/ligger i historiene til observasjonene i Ås. Hva er oddsen for at to uavhengige personer fortelleren en så lik historie, som viser seg å stamme fra akkurat denne dagen? I min verden, nærmest ubegrenset.
Så skjønner jeg at det nesten er umulig å finne noe så lang tid etterpå.
Citera
2021-04-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netnick
Var det ikke noen som la ut bitcoin adressen her på. Flashback. Sånn at vi kunne spore bitcoinsa som ble sendt? Er det noen som fortsatt kan se om de er rørt?

Mulig jeg husker feil, men jeg mener jeg leste om dette for noen mnd siden på denne tråden
Han Rogstad i krimpodden var i tråden, husker ikke nick, men google navnet hans og tom hagen for tidsrommet
Citera
2021-04-08, 16:12
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Rent logisk, med tanke på at grenseovergangene ikke ble varslet før 16:06 så tror jeg svaret kunne ligget/ligger i historiene til observasjonene i Ås. Hva er oddsen for at to uavhengige personer fortelleren en så lik historie, som viser seg å stamme fra akkurat denne dagen? I min verden, nærmest ubegrenset.
Uff, nei ikke mer BMW i Ås. Sånn er det når det er lite nytt, man går i sirkel.

Hvilken kvinne var det som satt skremt i baksetet og prøvde å si «hjelp meg» mener du? AE ble jo drept i huset.
Citera
2021-04-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Uff, nei ikke mer BMW i Ås. Sånn er det når det er lite nytt, man går i sirkel.

Hvilken kvinne var det som satt skremt i baksetet og prøvde å si «hjelp meg» mener du? AE ble jo drept i huset.
Hun var kanskje flink til å lese på leppene og husket plutselig hvordan hun så ut etter at saken var omtalt i media. Fame. Har null tro på dette Åssporet som TH og SH syntes var så interessant.
Citera
2021-04-08, 16:47
Medlem
Rettet opp feil

Citat:
Jeg tror aldri i verden at ett affektdrap kan være løsningen her. Da vil det uansett ligge igjen flere spor enn dette. Hva da med Sproxsko, strips m.m. ville vært en enkel oppgave for politiet å finne eieren om de ikke var handlet inn for dette oppdraget.

Umulig å vite hva politiet sitter med på Tom Hagen som gjør at de så hardnakket står på ham som oppdragsgiver. Er det bare stoltheten så kan det kalles en politiskandale. Det er jo endel av valgene som er gjort her som peker mot Hagen selv. Men det kan jo meget vel også vært skapt for at det skal peke mot ham.

Det trodde jo ikke jeg heller, mr. At det er igjen spor på åstedet er trolig bare en villedning. Alt kan noen kjøpe for cash i nærområdet om man ikke har det tilgjengelig. Jeg respekterer at du tror på en kidnapping av ukjente gjerningspersoner. Selv politiet anser det som en mulighet. Alt kan ikke skrives her. Kryptopengene vil aldri bli rørt da de også bare er en villedning og penger i seg selv var ikke noe motiv. Det er ganske mange som vet om pengene som ble lånt ut gjennom lang tid og det er andre ting rundt dette jeg tror politiet kan finne ut av. Det er også ting som kilden vet som blir utelatt av folk som har skrevet litt om dette på det mørke nettet. Personlig håper jeg jo det er en kidnapping da andre alternativer er så horrible interne tragedier.

Forresten. Vet du hvem som er den tredje personen lenge vurderte å sikte ? Det vil nok komme som en overraskelse når det en dag kommer ut.
Senast redigerad av Bolony 2021-04-08 kl. 16:48. Anledning: Feilskriving
Citera
2021-04-08, 16:49
Medlem
Hummm..s avatar
Väldigt många inlägg, men har det inte gått att få grepp om gubben än!?
Senast redigerad av Hummm.. 2021-04-08 kl. 16:53.
Citera
2021-04-08, 17:12
Medlem
Flere av trådens veteraner har gitt seg for lang tid siden. Adrtd, Dr.Sniffer, Minnimus, AmunRa... Hyggelig med Monsen tilbake, men vet ikke hvordan jeg skal tolke at de med mest innside tidligst i saken nå er gone.
Citera
2021-04-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvordan det liksom skulle være en stor hemmelighet at det var sønnen som var siste kontakt med AEH, og hva de snakket om.

Av en eller annen grunn så skulle man liksom ikke snakke om dette..?

Ja, du har rett i dette - det har vært et påfallende hemmelighold rundt visse ting.

Detaljene rundt 9:14-oppringningen ble holdt hemmelig lenge, før det til slutt ble gjort kjent hvem som var involvert, dvs sønnen. Samme gjelder hva som skjedde kvelden før. Det skrives det fortsatt lite om.

Offentlig oppgis det å være taxisjåføren som sist så AE, han som kjørte ekteparet hjem fra Oslo til S4 kvelden før.
At hunden ble passet av sønnen i S4 den kvelden de kom hjem, vises ikke i den offisielle tidslinjen.

Men omtale av dette kommer nok etterhvert, i likhet med andre ting som foreløpig ikke er publisert.
Citera
2021-04-08, 17:22
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strovtog
Flere av trådens veteraner har gitt seg for lang tid siden. Adrtd, Dr.Sniffer, Minnimus, AmunRa... Hyggelig med Monsen tilbake, men vet ikke hvordan jeg skal tolke at de med mest innside tidligst i saken nå er gone.

Gitt seg - eller bare vært inaktive en stund? Håper på det siste. Mitt inntrykk er at endel dessverre foregår på PM, leit for oss uinnvidde som også interesserer oss for saken. Satte veldig stor pris på innleggene til disse brukerne og bidragene deres inn i tråden.
Citera
2021-04-08, 18:15
Medlem
Citat:
Det trodde jo ikke jeg heller, mr. At det er igjen spor på åstedet er trolig bare en villedning. Alt kan noen kjøpe for cash i nærområdet om man ikke har det tilgjengelig. Jeg respekterer at du tror på en kidnapping av ukjente gjerningspersoner. Selv politiet anser det som en mulighet. Alt kan ikke skrives her. Kryptopengene vil aldri bli rørt da de også bare er en villedning og penger i seg selv var ikke noe motiv. Det er ganske mange som vet om pengene som ble lånt ut gjennom lang tid og det er andre ting rundt dette jeg tror politiet kan finne ut av. Det er også ting som kilden vet som blir utelatt av folk som har skrevet litt om dette på det mørke nettet. Personlig håper jeg jo det er en kidnapping da andre alternativer er så horrible interne tragedier.

Forresten. Vet du hvem som er den tredje personen lenge vurderte å sikte ? Det vil nok komme som en overraskelse når det en dag kommer ut.

Nei, vil ikke offentlig spekulere i hvem det er. I hvems omgangskrets det er ønsker jeg og holde i min egen fantasi. Men om jeg forstår dine hint/teorier riktig, og du ikke skriver --pengene som ble lånt ut gjennom lang tid- i " " så kan ikke jeg se hva et mulig motiv skal være.

Saken fremstår altså mer og mer vanvittig.
Citera
2021-04-08, 18:30
Medlem
Citat:
Nei, vil ikke offentlig spekulere i hvem det er. I hvems omgangskrets det er ønsker jeg og holde i min egen fantasi. Men om jeg forstår dine hint/teorier riktig, og du ikke skriver --pengene som ble lånt ut gjennom lang tid- i " " så kan ikke jeg se hva et mulig motiv skal være.

Saken fremstår altså mer og mer vanvittig.

Mange mord skjer uten noe motiv. Det bare skjer. Et slag eller en knuff kan føre til hode eller f.eks nakkeskader som ikke kan leges.

Saken er helt vanvittig, men om politiet klarer å nøste opp i enkelte løse tråder fra sommeren 2018 kommer de nok til å løse saken. Jayce er inne på noe essensielt i sitt innlegg som var godt resonert og skrevet.
Citera
2021-04-08, 22:03
Medlem
Citat:
Mange mord skjer uten noe motiv. Det bare skjer. Et slag eller en knuff kan føre til hode eller f.eks nakkeskader som ikke kan leges.

Saken er helt vanvittig, men om politiet klarer å nøste opp i enkelte løse tråder fra sommeren 2018 kommer de nok til å løse saken. Jayce er inne på noe essensielt i sitt innlegg som var godt resonert og skrevet.
Med all forutgående planlegging er dette verken affektdrap eller kidnapping som gikk galt. Alt for mye klaffet denne dagen og det er ikke tilfeldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in