2021-04-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
9.14-samtalen er det som gir TH alibi. Uten den samtalen ville det ikke eksistert et sikkert livstegn etter han dro på jobb, og Politiet kunne hevdet at han tok livet av AEH rett før han dro.

Så dersom TH står bak, hvordan i alle dager kunne han vite/kontrollere at hun kom til å ringe sønnen kort tid etter TH dro på jobb, og før hun ble satt ut av spill? (altså ila et tidsvindu på ca. 15-25 min).

Her er alternativene dersom TH er skyldig, slik jeg ser det:

1. TH har ikke med i sitt planlagte alibi at det skal eksistere sikkert bevis på at AEH er i live etter han drar. Han har tenkt at det f.eks. holder å bli fanget på video når bilen ankommer Futurum. At AEH ringer sønnen og dermed styrker TH sitt alibi er en tilfeldighet.
2. TH sier til AEH i det han går ut døra at hun må ringe sønnen asap da det er en hastesak, kanskje med henvisning til at Regnsapsansvarlig MB nettopp har bedt AEH om dette i telefonen da de f.eks. mangler informasjon om sønnen til lønnskjøring den dagen. Dette øker sjansen for at AEH vil ta den samtalen kort tid etter TH drar, men kan ikke sies å være 100% sikkert.
3. TH slipper gjerningsmann (GM) inn i huset før TH drar (f.eks under AEH sin samtale med MB). GM gjemmer seg i et skap e.l., f.eks. i nærheten av fast-telefonen, eller på en annen måte som gjør at han kan høre om AEH ringer noen. Som i alternativ 2 ber kanskje TH om at AEH ringer sønnen. Uansett kan nå GM vente til han hører henne ringe noen, sønnen eller andre, for så å slå til rett etterpå (dette alternativet kan også forklare hvorfor det går så lenge som et kvarter fra bilen rygger opp gangvei og siste sikre livstegn - TH & GM har ikke full kontroll på når AEH vil ringe).
4. GM tvinger AEH til å ringe sønnen og ha en “normal“ samtale, f. eks. med pistol mot hodet.
5. GM ringer selv sønnen. Sønnen holder linjen i 90 sekunder og venter på at moren skal si noe. Legger til slutt på. I de første avhør har han problemer med å huske, eller husker noe han ikke vil huske, og forklarer derfor først senere om et innhold i samtalen som han tror eller vil tro har funnet sted (f.eks. etter å ha hørt om innholdet i tekstmelding fra AEH til datteren).
6. Sønnen er med på det. GM ringer sønnen og de holder linjen 90 sek (USANNSYNLIG etter min mening, men lister dette teoretiske alternativet for ordens skyld da jeg ser at flere her stiller spørsmålstegn til TEH sin rolle...?).

Hvilket alternativ er mest sannsynlig etter deres mening, og hvorfor? Kom gjerne med andre alternativ om jeg har uteglemt noen.

Hvis TEH er innvolvert, så tror jeg det kan ha skjedd noe etter telefonsamtalen de hadde. Det er noe med den telefonsamtalen mellom lønningsdama og AEH. Noe mer enn bare kontonummer. Noe ang TEH og økonomi. AEH ringer så sønnen for å informere om hva som ble sagt mellom henne og lønningsdama.

TEH husker at han hadde ei dårlig natt og han husker at han svarte surt, men skjedde det noe mer etter samtalen som han ikke husker eller vil huske ? Han bor rett ved. Kan han ha reist i sinne hjem til sin mor? Kan det ha skjedd en ulykke/drap etter den dårlige natta han hadde hatt? Naboen snakket om en sølvgrå bil som kom i full fart tok en snarvei over plena. Var sjåføren rusa ?

Hvorfor hadde TEH ei dårlig natt ? Var det pga rus ? Hvorfor var han ikke på jobb, men hjemme i senga kl. 9.15 ?

Oppstå det vill panikk etter at TEH skjønte hva han hadde gjort og i full panikk klekket ut en vill plan og kjørte til RU for å spørre om hjelp ?

Jeg tror ikke veldig mye på denne teorien, men mest på at det er noe slikt som har skjedd HVIS det er et familiemedlem innvolvert.

Men at RU har skrevet trusselbrevet er jeg 98 % sikker på etter å ha drevet min egen lille "etterforskning " Aller mest tror jeg RU streber etter å oppnå suksess, men han mangler evner/virker som en enkel type . Derfor har han klekket ut en plan sammen med dårlige kompiser.

Det er hva jeg tror mest på nå. Jeg tror ikke en gammel mann har satt i gang en slik sinnsyk plan for å ta livet av kona si.
Senast redigerad av nvaf 2021-04-07 kl. 23:28.
Citera
2021-04-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg tror politiet begynner å få kontroll over alibier. Saken mot th er styrket og ikke svekket iflg politiet. Hvorfor mener da du den er svekket.

Rasjonell spørsmålstilling. Jeg tror av erfaring fra en rekke andre saker at man ikke skal ta politiets uttalelser uten en klype salt.

Fortsatt sier de samtidig at de jobber med flere teorier. Jeg anser ikke noe som styrket eller svekket uten å se fakta. Ikke noe indisier om hvem som teoretisk sett kan ha gjort hva.

Saken virker helt åpen i mine øyne og som jeg har skrevet så er det grunner til at jeg med flere stoler på en kilde nært på om hva som skjedde og det anatørmessige kryptorigget i oppstarten som antageligvis har blitt mer utviklet av folk med mer kompetanse etterhvert synes jeg styrker påstanden om hvem som er GM, hva som ligger bak uten at det var noe motiv i seg selv og ting på åstedet da hagen kom dit.

Vi får bare vente å se hva politiet kommer frem til og ikke minst om statsadvokaten mener det gir grunnlag for tiltale mot noen.
Citera
2021-04-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hvis TEH er innvolvert, så tror jeg det kan ha skjedd noe etter telefonsamtalen de hadde. Det er noe med den telefonsamtalen mellom lønningsdama og AEH. Noe mer enn bare kontonummer. Noe ang TEH og økonomi. AEH ringer så sønnen for å informere om hva som ble sagt mellom henne og lønningsdama.

TEH husker at han hadde ei dårlig natt og han husker at han svarte surt, men skjedde det noe mer etter samtalen som han ikke husker eller vil huske ? Han bor rett ved. Kan han ha reist i sinne hjem til sin mor? Kan det ha skjedd en ulykke/drap etter den dårlige natta han hadde hatt? Naboen snakket om en sølvgrå bil som kom i full fart tok en snarvei over plena. Var sjåføren rusa ?

Hvorfor hadde TEH ei dårlig natt ? Var det pga rus ? Hvorfor var han ikke på jobb, men hjemme i senga kl. 9.15 ?

Oppstå det vill panikk etter at TEH skjønte hva han hadde gjort og i full panikk klekket ut en vill plan og kjørte til RU for å spørre om hjelp ?

Jeg tror ikke veldig mye på denne teorien, men mest på at det er noe slikt som har skjedd HVIS det er et familiemedlem innvolvert.

Men at RU har skrevet trusselbrevet er jeg 98 % sikker på etter å ha drevet min egen lille "etterforskning " Aller mest tror jeg RU streber etter å oppnå suksess, men han mangler evner/virker som en enkel type . Derfor har han klekket ut en plan sammen med dårlige kompiser.

Det er hva jeg tror mest på nå. Jeg tror ikke en gammel mann har satt i gang en slik sinnsyk plan for å ta livet av kona si.

Dette her var såpass skummel lesning at jeg nesten bare må spørre. Er dette noe du har tenkt ut helt selv eller har du hørt rykter ? Telefonsamtalen kl 0914 skal ha handlet om penger og gammel dritt. Hvorfor ringte vedkommende tilbake kl 0950 eller var det noen i dennes bolig som tok denne telefonen for å skaffe vedkommende et mulig tidsalibi??

Vet du hvem som er den tredje personen politiet sterkt vurderte å sikte for å få inn til avhør ?
Citera
2021-04-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Dette her var såpass skummel lesning at jeg nesten bare må spørre. Er dette noe du har tenkt ut helt selv eller har du hørt rykter ? Telefonsamtalen kl 0914 skal ha handlet om penger og gammel dritt. Hvorfor ringte vedkommende tilbake kl 0950 eller var det noen i dennes bolig som tok denne telefonen for å skaffe vedkommende et mulig tidsalibi??

Vet du hvem som er den tredje personen politiet sterkt vurderte å sikte for å få inn til avhør ?

Skummel?
Citera
2021-04-08, 00:01
Medlem
Citat:

Dette er en teori jeg har tenkt ut helt selv ja :-) Jeg har over hode ikke hørt noen rykter. Dette er bare en av teoriene jeg har hatt og en teori jeg har hatt lenge. Jeg er ikke som flere andre her inne som har låst meg fast til en teori. Jeg har dessverre ikke svar på det du spør om.

Hvorfor er min teori skummel ?
Citera
2021-04-08, 00:03
Medlem
Jeg heller fremdeles mot at det er TEH og RU, og andre i deres nettverk som står bak. Det er hva passer best, etter de holdepunkter vi har til nå. TH vet nok hva som har skjedd, og nekter å gi sønnen over til politiet.

Dette har også rot i lokale oppfatninger, rykter og sladder.

Ingen av de andre fullstendige hypoteser utkonkurrerer dette på nåværende tidspunkt, ned de holdepunkter vi per i dag har. Dette gjelder både motiv, personlighet, praktiske muligheter etc.

Det blir spennende å se hva politiet kommer frem til, og hva annet de har avdekket.
Citera
2021-04-08, 00:12
Medlem
Citat:
Dette er en teori jeg har tenkt ut helt selv ja :-) Jeg har over hode ikke hørt noen rykter. Dette er bare en av teoriene jeg har hatt og en teori jeg har hatt lenge. Jeg er ikke som flere andre her inne som har låst meg fast til en teori. Jeg har dessverre ikke svar på det du spør om.

Hvorfor er min teori skummel ?

Noe av det du skriver er ganske kjente rykter her i nærområdet. Noe av det andre du skriver er det ekstremt få som har hørt om. Jeg vet noen har gitt noen hint/tips til politiet, men som alle muligheter i denne saken er det fryktelig vanskelig å få satt sammen puslespillet uansett hva som er den rette hypotesen. Som en kuriositet kan man nevne at enkelte personer som hadde mye kontakt på forskjellige måter har redusert aktitviten/interessen for hverandre etter 31/10 2018. Noe kan man lett forstå oga selve situasjonen, men det er noe rart med enkelte av disse relasjonene i etterkant og alle de " rare " involverer en person.
Citera
2021-04-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg heller fremdeles mot at det er TEH og RU, og andre i deres nettverk som står bak. Det er hva passer best, etter de holdepunkter vi har til nå. TH vet nok hva som har skjedd, og nekter å gi sønnen over til politiet.

Dette har også rot i lokale oppfatninger, rykter og sladder.

Ingen av de andre fullstendige hypoteser utkonkurrerer dette på nåværende tidspunkt, ned de holdepunkter vi per i dag har. Dette gjelder både motiv, personlighet, praktiske muligheter etc.

Det blir spennende å se hva politiet kommer frem til, og hva annet de har avdekket.

Jeg har også skrevet noe i den duren knyttet til rykter at " alle " på hele jævla lørenskog vet hvem har gjort det.

Nå er det fryktelig farlig å stole på rykter og synes alle bør se på dette som en helt åpen sak, men jeg skulle gjerne sett den digitale kontakten en person hadde den 31/10 2018 for å avkrefte det " alle " i nærmiljøet vet eller i værste fall bekrefte.
Citera
2021-04-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Men, samtidig er det jo rart at TH visstnok tidlig pekte ut RU for politiet. Hvorfor gjorde han det, hvis han selv er involvert? Var han 100% sikker på at en link mellom de to aldri kunne avsløres og at RU ikke kom til å snakke? Akkurat den delen der, at TH pekte på RU, er ulogisk for meg. @kornblomst - hadde ikke du noen refleksjoner og teorier rundt dette? Eller noen andre?

Mer villedning kanskje?

TH ønsket å lede politiet i retning RU, og muligens TEH, og de personer i RUs omgangskrets som har en kriminell fortid. Politiet kunne trøye seg en god stund med å etterforske og overvåke disse folkene.

Så kan man spørre seg hvordan TH har fått RU til å lyve om disse møtene. TH er jo en mester i manipulasjon. Han har nok kommet på noe.

Når det gjelder TEH. Kan TH ha overbevist TEH om at miljøet rundt RU må stå bak, og at TEH risikerer å bli tiltalt og dømt som medskyldig, kanskje fordi han har delt noen uskyldige opplysninger om AE med venner.

Samtidig kan TH ha forsøkt å manipulere politiet til å tro det samme, men at TH har overfor politiet opptrådt som om han forsøkte å beskytte TEH. Mens han egentlig brukte sønnen som syndebukk.

Mestermanipulator.

Jeg tror at RU har gitt TH informasjon og kunnskap om kryptovaluta. Muligens bitcoin-konto registrert på stjålet ID. Muligens gitt TH innsikt og kunnskap slik at TH selv greide å opprette Monero-kontoen. Resten tror jeg at TH har fikset selv.
Senast redigerad av kornblomst 2021-04-08 kl. 00:24.
Citera
2021-04-08, 00:36
Medlem
Citat:
Noe av det du skriver er ganske kjente rykter her i nærområdet. Noe av det andre du skriver er det ekstremt få som har hørt om. Jeg vet noen har gitt noen hint/tips til politiet, men som alle muligheter i denne saken er det fryktelig vanskelig å få satt sammen puslespillet uansett hva som er den rette hypotesen. Som en kuriositet kan man nevne at enkelte personer som hadde mye kontakt på forskjellige måter har redusert aktitviten/interessen for hverandre etter 31/10 2018. Noe kan man lett forstå oga selve situasjonen, men det er noe rart med enkelte av disse relasjonene i etterkant og alle de " rare " involverer en person.

De ryktene jeg har hørt (rus og psykiske problemer), har jeg bare plukket opp her fra forumet ved å følge med her i lang tid. Jeg aner ikke om de stemmer, men ut fra teorien jeg har laget her, har jeg lagt til grunn at de stemmer. Jeg følger med mer enn jeg skriver. Jeg har også fått med meg at RU og TEH har kuttet ut kontakten på facebook. Det andre jeg har skrevet er bare en følelse jeg får ut i fra alt dette. Alt for kort telefonsamtale til å rekke å prate om hyttetur, Haloween osv.

Og jeg har hele tiden hatt en magefølelse på at TH ikke er den skyldige. Jeg får det bedre til å stemme at han eventuelt vil beskytte sønnen.

Jeg håper teorien jeg slenger ut her er feil. Det er helt tragisk hvis sønnen er involvert og hvis det er rus og psykiatri inne bildet. Stakkars familie :-(
Citera
2021-04-08, 00:39
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg leste at Krimpodden skulle ta for seg kryptosporet, igjen, i episoden i morgen, mulig de toucher innom noe av dette da..!

Oj! Kjempespennende! :-) Takk for tipset!
Citera
2021-04-08, 00:58
Medlem
Citat:
De ryktene jeg har hørt (rus og psykiske problemer), har jeg bare plukket opp her fra forumet ved å følge med her i lang tid. Jeg aner ikke om de stemmer, men ut fra teorien jeg har laget her, har jeg lagt til grunn at de stemmer. Jeg følger med mer enn jeg skriver. Jeg har også fått med meg at RU og TEH har kuttet ut kontakten på facebook. Det andre jeg har skrevet er bare en følelse jeg får ut i fra alt dette. Alt for kort telefonsamtale til å rekke å prate om hyttetur, Haloween osv.

Og jeg har hele tiden hatt en magefølelse på at TH ikke er den skyldige. Jeg får det bedre til å stemme at han eventuelt vil beskytte sønnen.

Jeg håper teorien jeg slenger ut her er feil. Det er helt tragisk hvis sønnen er involvert og hvis det er rus og psykiatri inne bildet. Stakkars familie :-(

Ja. Uansett hva det handler om er dette en uhyre tragisk sak på vegne av så mange involverte. På en måte klandrer jeg meg til et håp om at det er en kidnapping da det i det minste reduserer familens tragedie i forhold til om familien er involvert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in